Skocz do zawartości

MSI RX 6800XT Gaming X Trio - niestabilne zużycie GPU


Recommended Posts

Hej.

 

Zauważyłem, np w rocket league, że mam zużycie GPU na poziomie 80% - jest taka górka i dolina np 74% - 82% - 70% - 84%.

 

Rozdzielczość to 2k - ustawiłem już nawet limiter klatek na 115 (monitor mam 165Hz).

 

Dalej mam to samo, sterowniki najnowsze jakie są. 

 

Czy tak ma być? Wcześniej miałem 1080 i tam nie miałem takiego problemu, a FPS też miałem wysoki.

 

Będę wdzięczny za pomoc.

 

Moja płyta to MSI X570 Meg Ace, procesor to Ryzen 7 3700X, 2x8GB G.Skill 3600 MHz.

Edytowane przez AdiPL
Zła nazwa tematu.
Link to post
Share on other sites
  • AdiPL zmienił tytuł na MSI RX 6800XT Gaming X Trio - niestabilne zużycie GPU
W dniu 21.03.2021 o 22:38, zbiku90 napisał:

Problemem jest przestarzała architektura API na której oparta jest gra. Odpal jakąś nową grę AAA ze wsparciem DX12 i powinno być 100% zużycie karty. 

Problemem jest narzut sterownika AMD a nie samo API.

 

Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, zbiku90 napisał:

Problem to będzie miało Nv jak DX12 się upowszechni a z nową generacją konsol to raczej kwestia czasu.

Prędzej AMD będzie miało problem jak Vulkan się rozpowszechni bo w obecnej sytuacji obciążenie sterownika przypomina sytuację z dx11 na tle nV. 

DX12 to problem nV dokładnie w dwóch grach a nie w we wszystkich bazujących na tym API co dokładnie pokazuję że to problem sterownika który da się naprawić.

 

 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Ja po prostu sprzętem się bawię i testuje jak kiedyś do artykułów. Tobie natomiast zostaje kopiowanie tego co wyczytasz. 

Taka drobna różnica a jakie ma znaczenie. .PS teraz siedzę na AMd& AMD. 

Powtórzę jeszcze raz - może w końcu do Ciebie dotrze i zrozumiesz. 

W DX11 problemem był sam sterownik AMD i działanie MT co przekładało się na olbrzymie spadki wydajności. Pod niektóre silniki graficzne AMD przygotowywało poprawki optymalizacyjne, które co nieco poprawiały a pod niektóre w ogóle nic nie robili czego efektem były tragiczne spadki wydajności w miejscach zależnych od CPU.

W DX12 problem nV jeśli tak to można nazwać związany jest bezpośrednio z architekturą a bardziej z budową. nV ma programowy scheduler a AMD sprzętowy scheduler co daje przewage jednak przy odpowiedniej optymalizacji różnica na korzyść AMD nie będzie przekraczać ~10% w sytuacjach zależnych od CPU. Czy w miejscach procesorowych w DX12 AMD oferuje lepszą wydajność? Tak sytuacja jest inna niż w DX11 jednak nie można nazwać tego problemem bo takich sytuacji jakie występowały na AMD w DX11 nie będzie! 

 

Problem nV w DX12

i4xCTvk.gif

 

Problem AMD w DX11

PvtuKPj.gif

 

Czy skala problemu jest tak samo uciążliwa dla gracza? Nie i w mojej ocenie obecną sytuację nie nazwał bym problemem. 

Różnica w budowie architektury będzie się przekładać na ~10% wyższe wyniki AMD w miejscach procesorowych w grach DX12. Jeśli różnice będą większe to jest to "babol" w sterownikach nV, który można naprawić czego przykładem jest SOTTR gdzie nV w przeciągu 3 miesięcy w miejscach procesorowych zanotowała ~27% wzrost wydajności. 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...