Stasiek_Zabojca 29 Napisano 20 Marca 2021 Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Mam w domu dwa routery Wi-Fi. Główny ze światłowodu z Orange, nazwijmy go Funbox i drugi, stary, kilkuletni Sagem, którego używam jako access point dla drugiej sieci, ponieważ w pokoju z drugiej strony domu mam słaby zasięg. Sagem jest podpięty do Funbox'a kablem. Problem polega na tym, że jeśli jestem aktualnie podpięty do sieci w salonie i pójdę do pokoju, muszę się pogodzić z kilkuminutowym oczekiwaniem aż pojawi się internet. Laptop z Win10 się połączy, ale przez kilka minut nie będzie na nim internetu i nawet nie można wywołać Funbox'a przez wpisywanie jego adresu IP w przeglądarce, nie łączy się w ogóle dopóki nie pojawi się internet. Telefon z Androidem z kolei w ogóle się nie łączy się z siecią, wyskakuje "Nie można uzyskać adresu IP". Najgorzej, kiedy próbuję po kilku minutach się połączyć i po włączeniu Wi-Fi choćby na sekundę spróbuje się połączyć z Funboxem, muszę czekać od nowa. Nie wiem co może być nie tak. Funbox i Sagem mają swoje osobne adresy IP, dwie zupełnie osobne sieci z innymi nazwami i hasłami, na Sagem'ie jest wyłączone DHCP a telefon i laptop mają przypisane stałe adresy IP w ustawieniach Funbox'a. Cytuj Link to post Share on other sites
minas_trith 28 Napisano 20 Marca 2021 Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 kilkuletni Sagem jest jak skonfigurowany ? - jako router czy typowo jako repeater i daje adresy z Funbox ?? bo jeśli jako modem i ta sama podsieć to kaszanka w sieci jest ogromna... coś więcej o konfiguracji Sagema ? Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 20 Marca 2021 Udostępnij Napisano 20 Marca 2021 Jak stary jest to Sagem i jaki dokładnie to model? Jak wygląda jego konfiguracja (najlepiej jakiś screen z WAN, LAN i Wifi). Po przejściu w zasięg Sagem'owej sieci wifi, laptop przełącza się automatycznie na wifi z Sagem'a i następuje pauza w dostępie do netu? Jakie masz wtedy ustawienia sieci u siebie na lapku (ipconfig /all - w trakcie braku netu i drugi raz to samo po pojawieniu się dostępu). A może jesteś w słabym zasięgu wifi Funboxa i po pewnym czasie dopiero Cię przerzuca na Sagema i "pojawia" się internet? Na smartfonie w ustawieniach wifi, dla sieci z sagema, ustaw sobie ręcznie adres IP, maskę, bramę i DNSy po czym sprawdź czy masz od razu dostęp do netu czy też są jakieś dziwne przestoje. W ramach testu też można przepiąć wtyczkę z Sagema (ta od Funboxa) do laptopa i sprawdzić jak działa net po kablu - w sensie szybkość, ping, etc. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2075 Napisano 21 Marca 2021 Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Sprawdzales pingujac czy jest to problem braku internetu czy połączenia z siecią lokalną? Cytuj Link to post Share on other sites
Stasiek_Zabojca 29 Napisano 21 Marca 2021 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2021 Mała korekta, nie Sagem a Sagemcom Fast 2704. Sagem jest ustawiony jako access point z wyłączonym DHCP, również ma przypisany na sztywno adres IP zarówno w Funbox'ie jak i w swoich ustawieniach (taki sam). Sagem obecnie ma końcówkę IP .69, Funbox .1 a zakres DHCP dla Funbox'a od .10 do .68. Przypisane na sztywno telefon i laptop mają końcówki .20 i .22. Niezależnie czy komputer przełączy się automatycznie, czy ręcznie, gdy nie ma internetu przez te kilka minut jest już połączony z Sagemem. Zarówno wskaźnik połączenia Wi-Fi na to wskazuje, jak i mogę go wywołać w przeglądarce wpisując jego IP. Nie mogę natomiast wywołać Funbox’a; udaje się dopiero kiedy internet w końcu się pojawi. Jak już wspominałem wcześniej, problem nie pojawia się przy jakimkolwiek pierwszym połączeniu. Jeśli nie byłem przez bliżej nieokreślone kilka, kilkanaście minut, a tym bardziej kilka godzin, podłączony do Funbox’a, to urządzenia łączą się od razu bez najmniejszego problemu. Kłopotliwe jest przełączanie z Funboxa bezpośrednio na Sagema lub krótką chwilę po rozłączeniu. W drugą stronę problem nie występuje. Mogę się od razu przełączyć na Funbox’a, ale jak będę chciał wrócić na Sagem’a, muszę czekać kilka minut aż zacznie działać. Kabel nie ma nic do rzeczy, jest poprawnie zarobiony i bez problemu śmiga na nim internet 320Mbps, kiedy jest podpięty na co dzień do komputera. Z Sagema korzystam okazjonalnie gdy chcę pooglądać filmy czy przeglądać internet w łóżku na laptopie. Nie mam jeszcze switcha, więc ręcznie przepinam kabel z kompa do routera a kompa podpinam innym kablem do niego, żeby mieć w razie czego internet gdy go odpalę w jakimś celu. Ustawienie w telefonie w ustawieniach sieci ręcznego IP sprawia, że faktycznie łączy się od razu, ale tak jak na laptopie nie ma dostępu do internetu przez kilka/kilkanaście minut. Wpisywałem w CMD ipconfig /all kiedy internetu nie było zaraz po przełączeniu i kiedy się pojawił i wszystko wyglądało kropka w kropkę identycznie. Włącznie z godziną połączenia. Adres IP taki jaki powinien być, .20 przypisane w ustawieniach Funbox’a. Kiedy internetu nie ma, mogę wypingować Sagema, z którym jestem połączony, nie mogę wypingować Funbox'a. Wyskakuje "Reply from (adres IP urządzenia z którego pinguję): Destination host unreachable." Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 22 Marca 2021 Udostępnij Napisano 22 Marca 2021 (edytowane) 18 godzin temu, Stasiek_Zabojca napisał: Wpisywałem w CMD ipconfig /all kiedy internetu nie było zaraz po przełączeniu i kiedy się pojawił i wszystko wyglądało kropka w kropkę identycznie Czyli Sagecom przepuszcza DHCP z funboxa, bo jak piszesz nawet bez dostępu do netu, nadal masz poprawną konfigurację DHCP (trzeba by dla pewności zrobić flush'a dns i release/renew ip) i dopiero po jakimś dłuższym czasie sieć wstaje - trochę dziwne zachowanie bo wygląda jakby sagecom się jakoś przytykał albo go funbox blokował. Dla testów można by go jeszcze przestawić sagecoma w tryb routera i sprawdzić czy w tym trybie chociaż jest dostęp do netu. Wykonaj jeszcze np. tracert 8.8.8.8 Można też spróbować ustawić ręcznie DNSy na: 8.8.8.8 i 8.8.4.4 (bo pewnie aktualnie masz 194.204.152.34 z Orange lub IP bramy z funboxa) i potestować czy coś się poprawiło ale wygląda na to, że sagecom coś miesza - osobiście bym go podmienił po taniości na np. tp-link w850re lub coś podobnego z ethernetem i sprawdził. Edytowane 22 Marca 2021 przez RalfNwn Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2075 Napisano 23 Marca 2021 Udostępnij Napisano 23 Marca 2021 W momencie kiedy nastąpi problem wyczyść tablicę ARP na kopie i spróbuj ponownie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.