Skocz do zawartości

Recommended Posts

Cześć,

przed świętami kupiłem dwie kamerki Mi Home Security Camera 1080p w salonie stacjonarnym Mi. Niestety nie sprawdzają się one kompletnie (o ile do jakości obrazu nie mogę mieć zastrzeżeń, to kamery działają jak im się podoba, raz nagrywają, a raz nie). W ustawieniach mam włączoną opcję nagrywania cały czas, więc to nie kwestia opcji. Generalnie uważam, że aplikacja pod kątem kamerek kuleje i się nie sprawdza totalnie, a żeby zapisać jakiś filmik trzeba każdorazowo wyciągać kartę sd z kamerki i podpinać pod peceta, gdyż z aplikacji można tylko podglądać zapisane materiały, niezbyt wygodne rozwiązanie. Teraz do sedna sprawy - chciałbym zwrócić te kamerki, lecz Xiaomi ma zasadę, że zwrot jest możliwy do 7 dni (teraz wydłużyli ten termin bo salony są zamknięte) i towar nie może być rozpakowany (kompletnie tej zasady nie rozumiem, np. w niedawno mediamarkt kupiłem kiere, pograłem tydzień i zwróciłem bez problemu, a inne sklepy mają wytyczne, że jak coś było rozpakowane, albo odpalane to już nie przyjmujemy). Niestety nie ma możliwości, aby spakować kamerki z powrotem i oddać jako nówki, bo folii nie można z powrotem przykleić, dlatego zastanawiam się czy jest jakieś wyjście z tej sytuacji. Swoją drogą sprzedawca przekazał mi kilka niezgodnych informacji o kamerach:
- na początku zapytałem się o zapis w chmurze to sprzedawca odparł, że jest taka opcja, ona jest całkowicie darmowa i pętla zapisu wynosi 7 dni. Jak się okazało ja żadnej chmury w opcjach nie mam, na infolinii powiedziano mi że niby jest taka opcja, ale jest płatna co miesiąc. Na YT widziałem chińską recenzję kamerek i tam gość miał na głównym panelu opcję cloud, gdzie po kliknięciu na ikonkę chmury pojawił się cennik, dlatego specjalnie pytałem się sprzedawcy jeszcze czy aby na pewno ta usługa jest darmowa. Moja wersja aplikacji (zaaktualizowana) jest uboższa o tę opcję, więc wydaje mi się po prostu, że na nasz rynek tej opcji nie ma, ale mówimy wszystkim że jest.

- następnie zapytałem się, czy jest możliwość odtwarzania nagrań na pececie, czy tylko na telefonie, to powiedział mi że na kompie chyba nie można, ale jak mam tv z androidem to będę mógł odtworzyć sobie nagrania na telewizorze po zainstalowaniu apki xiaomi na tv - niestety okazało się, że na androidzie tv (z miboxa) nie można zainstalować aplikacji xiaomi home 

- na koniec pytam się, czy zasilacz jest w pudełku, sprzedawca odparł, że wszystko jest w zestawie, a ja mu na to, że na stronie napisali że sam kabel znajdę w pudełku po czym się poprawił i mówi, że tak, tylko kabel, kostkę możesz sobie z telefonu wziąć i będzie działać.. Najpierw wszystko było i niczym się nie musiałem martwić, a nagle okazuje się, że zasilacza nie ma :D

Zastanawiam się, czy to, że sprzedawca wprowadził mnie w błąd i towar jest niezgodny z jego przekonaniami upoważnia mnie do zwrotu kamerek czy też nie dam rady nic z tym zrobić?

Dzięki za pomoc, pozdrawiam :)

 

Link to post
Share on other sites

Wszystko zależy od dobrej woli ludzi. Jeżeli kupowałeś w sklepie stacjonarnym to zwrot jest dobrą wolą sklepu (większość ma regulamin zwrotów i terminy różne), ustawowo to tylko przy sprzedaży na odległość. Kwestie tego co mówił sprzedawca są mocno sporne - no chyba że masz tą rozmowę nagraną. Jest to słowo przeciw słowu i wszystko zależy od dobrej woli drugiego człowieka. Dzwoniłeś, rozmawiałeś coś Ci powiedzieli? 

Pracuję w handlu 17 lat i wiem jedno - wszyscy kłamią, sprzedawcy i klienci, jak trafisz na normalnego człowieka i powiesz prawdę bez koloryzowania to może się dogadasz w imię dobrej woli i zadowolenia klienta, jak od progu zaczniesz ściemniać, będziesz niemiły i negatywnie nastawiony to zaraz to wyczują i raczej nic nie ugrasz. 

1 godzinę temu, VindoV napisał:

i towar nie może być rozpakowany (kompletnie tej zasady nie rozumiem

Postaw się po drugiej stronie - co zrobić z towarem używanym? - powiedzieć drugiemu klientowi że to nówka (to oszustwo). Każdy jak kupuje to chce dostać nowe, zapakowane, oczywiście że są sklepy które wrzucają to w straty, ale nie każdy  chce te straty ponosić.

Jeżeli znajdziesz gdzieś w instrukcji że zapis w chmurze jest to możesz spróbować z tytułu rękojmi i niezgodności towaru z umową. 

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
6 godzin temu, olo163 napisał:

 Kwestie tego co mówił sprzedawca są mocno sporne - no chyba że masz tą rozmowę nagraną.

Nie mam tej rozmowy nagranej, ale wydaje mi się, że chłop pracujący w salonie danej marki powinien wiedzieć co sprzedaje a nie wciskać bubla i mówić że wszystko o co zapytam to jest. 

 

6 godzin temu, olo163 napisał:

 Dzwoniłeś, rozmawiałeś coś Ci powiedzieli? 

Dzwoniłem na infolinię i zostałem poinformowany, że zwrotów w sklepach stacjonarnych nie przyjmują, jedynie zakupy przez neta podlegają zwrotowi. Dodatkowo jak wspomniałem w pierwszym poście, pan na infolinii powiedział że niby chmura jest ale płatna (na miesiąc można sobie wykupić). Powiedziałem mu że w salonie powiedziano mi że wszystko za darmo to stwierdził że on nic na to nie może poradzić.

 

6 godzin temu, olo163 napisał:

Pracuję w handlu 17 lat i wiem jedno - wszyscy kłamią, sprzedawcy i klienci, jak trafisz na normalnego człowieka i powiesz prawdę bez koloryzowania to może się dogadasz w imię dobrej woli i zadowolenia klienta, jak od progu zaczniesz ściemniać, będziesz niemiły i negatywnie nastawiony to zaraz to wyczują i raczej nic nie ugrasz. 

Czyli wnioskuję że cień szansy jest, ale nie ma co się zbytnio na to nastawiać. To, że klient kłamie to jest normalne, i w pełni zrozumiałe że sprzedawca powinien mieć dystans do klienta, ale wydaje mi się, że sprzedawca powinien podawać rzetelne informacje nt. oferowanego produktu a nie wyssane z palca funkcje i możliwości towaru. Generalnie to jakby nie przyjęli zwrotu to pewnie postaram się o reklamację, bo się sprzęt nie sprawdza i mam nadzieję, że chociaż na nowy produkt mi ten sprzęt wymienią.

 

6 godzin temu, olo163 napisał:

Postaw się po drugiej stronie - co zrobić z towarem używanym? - powiedzieć drugiemu klientowi że to nówka (to oszustwo). Każdy jak kupuje to chce dostać nowe, zapakowane, oczywiście że są sklepy które wrzucają to w straty, ale nie każdy  chce te straty ponosić.

Rozumiem to całkowicie, ale chodzi mi o to, że tak jak wspomniałem wcześniej z jednej strony kierownicę po tygodniu zwróciłem do MM bez problemu, obejrzeli tylko czy wszystko jest w pudełku i wzięli bez marudzenia, a z drugiej strony mi 2 lata temu w euro nie chcieli przyjąć na drugi dzień telewizora z powrotem, bo go odpaliłem, czy teraz prawdopodobnie nie przyjmą zwrotu, bo wyjąłem kamerki z pudełka. Jedne sklepy idą na rękę klientom, a inne mają zupełnie inne podejście do zwrotów i reklamacji, to jest trochę niezrozumiałe. Najwidoczniej najlepszą opcją jest pytanie się o regulamin zwrotu, bo wszystko wychodzi dopiero jak chce się coś oddać.. Zresztą na logikę to jak mam sprawdzić produkt nie wyjmując go z pudełka, albo nie odpalając go? Dla klienta to problem, ale dla sklepu to po prostu interes.

Co do instrukcji to poczytam i sprawdzę czy jest tam jakaś wzmianka o chmurze.

Link to post
Share on other sites

VindoV, tak już z ludźmi na tym świecie jest, i nic pan na to nie poradzisz. Ja w związku z takimi problemami, przyjąłem jedną zasadę. Zanim zdecyduję się wydać ciężko zarobione pieniądze, zapoznaję się z towarem bardzo, bardzo dokładnie. Internet jest nieprzebraną kopalnią wiedzy, oczywiście nie strony producenta...

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

No niestety handel to biznes i to spory! Świat nie jest idealny, w sklepach pracują ludzie, jedni pracownicy interesują się branżą w której pracują, są pasjonatami a inni pracują bo muszą zapłacić rachunki i maja w nosie komu i co sprzedają, a niestety bardzo często mają profity ze sprzedaży - "prezenty" od producenta, premie za obrót itp, itd. Tak jest w każdej branży od pożywki przez odzież i elektronikę po usługi bankowe i turystykę. Są ludzie uczciwi i tacy którym wszystko jedno byle kasa się zgadzała.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, jarrino napisał:

VindoV, tak już z ludźmi na tym świecie jest, i nic pan na to nie poradzisz. Ja w związku z takimi problemami, przyjąłem jedną zasadę. Zanim zdecyduję się wydać ciężko zarobione pieniądze, zapoznaję się z towarem bardzo, bardzo dokładnie. Internet jest nieprzebraną kopalnią wiedzy, oczywiście nie strony producenta...

Akurat z Xiaomi nigdy problemów nie miałem, posiadam kilka rzeczy tego producenta i wszystko się sprawdza. Miałem nadzieję że kamerki również będą spełniać moje oczekiwania, ale się myliłem.

 

13 godzin temu, olo163 napisał:

No niestety handel to biznes i to spory! Świat nie jest idealny, w sklepach pracują ludzie, jedni pracownicy interesują się branżą w której pracują, są pasjonatami a inni pracują bo muszą zapłacić rachunki i maja w nosie komu i co sprzedają, a niestety bardzo często mają profity ze sprzedaży - "prezenty" od producenta, premie za obrót itp, itd. Tak jest w każdej branży od pożywki przez odzież i elektronikę po usługi bankowe i turystykę. Są ludzie uczciwi i tacy którym wszystko jedno byle kasa się zgadzała.

W szczególności profity dostają sprzedawcy elektromarketów za wciskanie pseudogwarancji

 

Pozostaje czekać na otwarcie sklepów i zobaczy się co z tego wyjdzie. Myślę, że temat do zamknięcia, dzięki za pomoc i sugestie Panowie :)

Link to post
Share on other sites

Napisz grzecznego maila do działu obsługi klienta, tylko opisz sytuacje że kamerka ci się nie sprawdza, napisz że z rozmowy ze sprzedawcą i testów na YT wynikało że opcja zapisu w chmurze jest i słowo KLUCZ "poproś" czy mogliby ci pójść na rękę w związku z zaistniałą sytuacją i zamknięciem sklepów stacjonarnych. Zapytaj czy mogliby zaproponować jakieś rozwiązanie twojego problemu, napisz jakie sprzęty posiadasz i że cenisz ich firmę - napisz to tak ładnie i grzecznie żeby to oni poczuli się winni że nie spełnili twoich oczekiwań. Napisz na końcu że liczysz na pozytywne zakończenie sprawy i podziękuj. (Takie bzdety często działają). Mail nic cię nie kosztuje a szansa jest.

  • Lubię to 1
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...