Skocz do zawartości

[problem] bardzo niestabilna asus p8z68-v pro


Recommended Posts

witam serdecznie,

to mój pierwszy post na forum i niestety od razu dosyć duży problem. nigdy nie zajmowałem się sprzętem, choć pracuję od kilku lat w it, więc proszę bez skrępowania mnie prostować ;-) przechodząc do rzeczy - składam właśnie komputer:

- intel i5-2400 sandy bridge

- asus p8z68-v pro

- pamięci 2x2 kingston hyperx 1600 grey series

- chłodzenie cpu zalman

- zasilacz be quiet pure power 530w

 

ogólnie komputer działa na razie w takiej ograniczonej konfiguracji, więc operuję tylko na efi bios. działa to za dużo powiedziane, bo po 2-10 minutach od startu zalicza klasycznego "freeze'a" - jest zupełnie nierespondywny. pomaga (również za dużo powiedziane) tylko reset.

 

co zrobiłem:

- złożenie i rozłożenie od początku

- powtórne przełożenie procesora + wymiana pasty (w efi bios pokazuje temperatury 39-44 stopnii celsjusza)

- próba z pojedynczą kością w każdym ze slotów

- próby z kombinacjami dwóch kości

- dla powyższych konfiguracji pamięci testowałem ustawienia domyślne, profil xmp oraz na sztywno timingi i woltaż z instrukcji płyty (model pamięci jest na liście obsługiwanych kości)

- na koniec próba z pojedynczą, najprostszą kością ddr3 1333

 

objawy zawsze takie jak w opisie na początku.

 

dodatkowo, płyta nie wykrywa klawiatury ("no keyboard detected"), dioda na klawiaturze miga z okresem półsekundowym, można od biedy jej używać w efi bios. mysz działa na każdym porcie usb. możliwe, że to też wina bardzo taniej klawiatury z chin (kosztowała może 10 zł), ale chwilowo nie mam dostępu do innej. na razie nie wiążę tych spraw.

 

będę wdzięczny za feedback,

pozdrowienia!

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie