PoszukiwaczPL 7 Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Cześć wszystkim,Mieszkam w Anglii, internet od BT, w domu 4 użytkowników - 2 łączy się poprzez kabel, 2 poprzez wifi,Problem dotyczy użytkowników łączących się poprzez wifi. Problem pojawił się gdy drugi z 2 użytkowników łączących się poprzez wifi zaczął pracować zdalnie ( 1sza osoba już pracuje zdalnie ). Zajmuje się zarządzaniem/oszczędzaniem energii/kosztów w sklepach w UK. Robi to poprzez oprogramowanie podane przez pracodawcę. Odkąd zaczął pracować ta 1sza osoba jest często wywalana z wifi na krótki okres czasu.Czy możliwe że ten 2 użytkownik tak obciąża sieć że 1sza osoba jest wywalana? Myślałem na QoS aby zapewnić wystarczające łącze dla tej 2 osoby - jeżeli tak to jak myślicie ile dać? ( dodam ze po kablu ja mam maks 60 Mbps) Z góry dzięki za pomoc.Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 7 Października 2020 Udostępnij Napisano 7 Października 2020 Kwestia czy faktycznie jest zrywane połączenie wifi (czy połączenie jest zestawione z routerem + siła sygnału) a może tylko są problemy z dostępem do netu - trzeba by to potwierdzić na starcie bo "wysycenie" łącza nie powinno powodować zrywania połączenia u innych użytkowników. W ramach testu można ustawić tej 1 osobie stały adres IP spoza puli DHCP routera i zobaczyć czy coś się zmieni (ewentualnie utworzyć i potestować osobną sieć wifi, jeśli router na to pozwala). Dobrze by było jakąś apką mobilną typu wifi monitor sprawdzić jak wygląda "otoczenie" wifi - siła sygnału, używane kanały/pasma, etc. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.