mario1996 0 Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 Cześć, Mam problem z płytą Z390 AORUS PRO WIFI związany z internetem. Mam podłączony router z komputerem poprzez kabel ethernet. Od momentu wymiany płyty na właśnie model Z390 AORUS PRO WIFI nastąpił problem z rozłączaniem internetu w różnych momentach, szczególnie podczas grania, podczas zwykłego użytkowania przeglądarki nie doświadczyłem rozłączania internetu. Gdy internet się "rozłącza" nie mam żadnego komunikatu odnośnie odłączenia się kabla więc nie jest to winą dostawcy internetu/routera. Mam wyłączone oszczędzanie energii w ustawieniach karty sieciowej, najaktualniejsze sterowniki pobrane ze strony Intela jak i zarównież testowane były te ze strony producenta płyty głównej. Przypomnę, że przy poprzedniej płycie głównej nie miałem problemu z internetem. Zastanawiam się nad oddaniem płyty na gwarancję. Nie mam siły do kombinowania z ustawieniami, które już przerobiłem. Nie tak to powinno wyglądać. Czy w ostateczności mogę odzyskać pieniądze za płytę główną? Co o tym myślicie? Cytuj Link to post Share on other sites
Didox 120 Napisano 30 Września 2020 Udostępnij Napisano 30 Września 2020 (edytowane) Oddanie na gwarancje/rękojmie to raczej bardzo czasochłonny proces zwłaszcza że piszesz że na czasie Ci zależy. Masz możliwośc po prostu 14dniowego zwrotu? Wtedy możesz gładko wymienić płytę na inną jeśli już chcesz podjąć drastyczne środki. Software'owo osobiście nie doradzę więcej bo też bym zaproponował te kroki które już podjąłeś. Ale nie napisałeś o sprawdzeniu najprostszej rzeczy - czy próbowałeś na innym kablu ehternetowym? Wymiana płyty wyobrażam sobie przesuwanie biurka itd. i możliwość uszkodzenia/przełamania kabla, czasem wystarczy uszkodzić/naderwać jeden kabelek żeby doświadczać podobnych problemów. Zacząłbym od tego - przerabiane osobiście Gdyby to nie było to spróbowałbym ostatecznie zrestetować/wyczyścić CMOS chyba że ktoś coś jeszcze podrzuci. Edytowane 30 Września 2020 przez Didox Cytuj Link to post Share on other sites
jarkko 188 Napisano 1 Października 2020 Udostępnij Napisano 1 Października 2020 Tak jak wyżej kolega już powiedział, sprawdź inny kabel sieciowy. Sprawdź też na innym porcie w routerze. Jeśli to jest router z fibrą to delikatnie wypnij kabel swiatlowodu i dmuchnij powietrzem bo może paproch kurzu się dostał do gniazda, jeśli jest czyste to wepnij spowrotem aż wyczujesz 'klik' -- wtyczkę od fibry łap wyłącznie za kwadratowy element. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.