Skocz do zawartości

Zotac - Gwarancja Producenta


Recommended Posts

Hej,

 

Zwracam się z prośbą do was o konsultacje w sprawie RMA w fimie Zotac.

W 2017 roku zakupiłem kartę graficzną (GTX 1080) w sklepie morele.net ale na firmę (co oznacza, że na fakturze są dane kuzyna, cały komplet wszystkich potrzebnych informacji wraz z NIPem).

 

Na stronie Zotac, zarejestrowałem produkt co dało mi ekstra 3 lata gwarancji. Jak przyszło co do czego to support oczywiście potwierdza 5 lat gwarancji ale nie chcą tego zrealizować ponieważ na fakturze są inne dane niż na profilu Zotac. No i faktycznie tu popełniłem błąd, mogłem to zarejestrować na kuzyna, ale nie pomyślałem, że w związku z tym mogę mieć problem w przyszłości z odesłaniem karty na reklamację.

Chciałbym abyście mnie dobrze zrozumieli, nie chcę się z nimi wykłócać a zwyczajnie zorientować czy faktycznie jest to podstawa do odrzucenia gwarancji. Nie przewidziałem takiej możliwości 3 lata temu a teraz cóż, nie wiem czy jestem w stanie cokolwiek z tym fantem zrobić.

Nasza wymiana zdań drogą mailową wyglądała następująco:

Ja: "Hello, 


I’m writing because my graphics card recently started making weird noises during playing games and right after I finish playing. On live chat I received an information that card has 5 years long warranty and I should contact You on that matter. In attachment I send You an example of what the card does. Can You tell upon that material if my card qualifies to warranty replacement or repair?

SN:N164500009686
SKU ZT-P10800B-10P"

Zotac: "Dziwny dźwięk tzn co dokładnie? Czy karta ma wadliwy wiatrak?

Problem z gwarancją jest taki , że teoretycznie jest , ale pana dane osobowe są niezgodne z tymi na fakturze. Także ciężko mi określić czy pan jest w jakiś sposób związany z tą osobą." - w suporcie najwidoczniej pracuje osoba Polskojęzyczna.

Ja: "Tak oczywiście, że jestem.

Mam dostęp do wszystkich danych to żaden problem to moja rodzina, karta jest w moim komputerze od samego początku tylko była kupowana na Marka.
Co do dźwięku to specjalnie nagrałem filmiki. Wiatraki same się zatrzymują i rozpędzają. Ale przy pełnym obciążeniu z reguły środkowy zaczyna przysłowiowo "pierdzieć".
Pomijając fakt, że temperatury są bardzo wysokie. Fakturę również mam jeśli trzeba okazać."

Zotac: "Jeśli pan by podał jakiś dokument który pomógł by mi jakoś zweryfikować , że jakoś jest pan związany z tą osobą to by było dla mnie pomocne."

Ja: "Czyli np. jaki dokument? Mogę np dodać tą osobę do naszej rozmowy, albo wręcz to on może napisać. Tylko niech mi Pan powie czy gra jest warta świeczki, i gwarancja zostałaby rozpatrzona pozytywnie. "
 
Zotac: "Bo technicznie ta karta jest już bezgwarancyjna , ponieważ w rejestracji podane dane są niezgodne dane 2 osób, a my nie jesteśmy wstanie określić czy to pana brat itd."

Ja: "Ale tak naprawdę co to zmienia? 
Kto produkt zarejestrował a kto kupił.
Gdybym wiedział, że rejestracja produktu musi być na tą samą osobę co zakup to bym zarejestrował to na jedną osobę, system tego nie odrzucił, dostałem potwierdzenie że jest okej to przyjąłem, że jest okej.
 
Tzn nie chcę się kłócić bo to wasze zasady i wasza polityka, macie do tego pełne prawo. Niech mi tylko Pan powie czy możemy to jakoś obejść, bo jak mam udowodnić że jest to moja rodzina. Marek, który widnieje na fakturze to jest mój kuzyn, ani to brat ani ojciec więc nie będzie widniał w żadnych dokumentach, mimo że formalnie jest to moja rodzina."

Zotac: "Potwierdzenie pan dostanie z automatu nawet , jak podane dane są błędne.

Jak były pana dane w wysyłce na fakturze to nie miałbym problem z weryfikacją. Poprostu to wygląda tak , jakby ta osoba panu tą kartę odsprzedała.

 

Jeżeli chciałby pan naprawić swoją kartę to sugerowałbym panu zakup watriaczka z Aliexpress lub Amazon. Koszt to dokładnie coś 30-60zł."


Ja: "Aha to o to chodzi. Akurat karta była kupowana w sieci sklepów Morele.net przeze mnie osobiście, płacona gotówka w punkcie odbioru, tylko dane na fakturze podałem inne celowo zresztą.
Poniżej screeny z mojego konta w sklepie. Nie chcę dokonywać napraw w obawie o uszkodzenie karty. Wolałbym ją zareklamować, najwyżej okazałoby się, że serwis nie widzi problemu i by do mnie wróciła, ale spałbym spokojnie.

Zotac: "Niestety te dane które mamy w systemie są niezgodnę także gwarancja na tą kartę zakończyła się na początku 2019 roku."

 
Jak myślicie jest jakakolwiek możliwość na rozwiązanie tego sporu? Albo ktoś z was spotkał się z tego typu sytuacją?
 
Pozdrawiam,
 
 
Link to post
Share on other sites

Gwarancja Zotaca jest tylko na pierwotnego nabywcę, dlatego najlepiej to rejestrować na osobny email który przekazujemy przy sprzedaży karty. następnie po odsprzedaży zostawiasz wszystko jak jest zmieniasz tylko adres i numer telefonu, bo to się może przecież zmienić.

Link to post
Share on other sites

@Po1nter

W tej sytuacji Zotac ma podstawę tak twierdzić ponieważ

 

na fakturze są inne dane niż na profilu Zotac

.Gwarancja karty się skończyła 3letnia bo kuzyn twój nie zarejestrował jej a zrobiłeś to ty na swoje dane.

Popełniłeś błąd,powinieneś zarejestrować kartę na dane kuzyna tj przebiegła transakcja od początku na firmę kuzyna.

 

Zotac mógłby okazać dobrą wolę i pokazać się również z dobrej strony przyjmując w tej sytuacji kartę od ciebie.Jak widać Zotac niczym się nie różni od MSI pod tym względem,zapewne część osób pamięta przygodę użytkownika MSI na Wykopie przy której bezinteresownie NVIDIA dała prawdziwy przykład innym producentom.

 

W tej sytuacji pozostaje ci:

 

 

Jeżeli chciałby pan naprawić swoją kartę to sugerowałbym panu zakup watriaczka z Aliexpress lub Amazon. Koszt to dokładnie coś 30-60zł."
Edytowane przez Marekpe
Link to post
Share on other sites

@Po1nter

W tej sytuacji Zotac ma podstawę tak twierdzić ponieważ

 

.Gwarancja karty się skończyła 3letnia bo kuzyn twój nie zarejestrował jej a zrobiłeś to ty na swoje dane.

Popełniłeś błąd,powinieneś zarejestrować kartę na dane kuzyna tj przebiegła transakcja od początku na firmę kuzyna.

 

Zotac mógłby okazać dobrą wolę i pokazać się również z dobrej strony przyjmując w tej sytuacji kartę od ciebie.Jak widać Zotac niczym się nie różni od MSI pod tym względem,zapewne część osób pamięta przygodę użytkownika MSI na Wykopie przy której bezinteresownie NVIDIA dała prawdziwy przykład innym producentom.

 

W tej sytuacji pozostaje ci:

Jest to pewna lekcja dla mnie na przyszłość :)

Nie pomyślałbym, że kiedykolwiek będę musiał reklamować tą kartę. Ona działa, ale to popiardywanie jest strasznie irytujące. Coś wymyślę, najwyżej tak zrobię, i od razu zmienię pastę na nową.

Link to post
Share on other sites

Nie jesteś pierwszy i ostatni który popełnia tego typu błędy.Takie sytuacje uczą nas wszystkich jakie firmy obdarzyć większym zaufaniem a które omijać z daleka.MSI który jest na pierwszym miejscu mamy już Zotaca który jest nieprzychylny klientowi.

Następna kwestia przy zakupie,to zastanowić się na co kupić paragon/faktura bo przy tym drugim i zmianie właściciela sklep może robić problemy.

 

Wyciągnij wentylatory z karty i zobacz czy można je rozebrać,wyciągnąć łopatki z łożyska ewent nasmaruj i sprawdź.Na końcu myśl o wymianie.

Edytowane przez Marekpe
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...