rebornnarsil 0 Napisano 2 Marca 2020 Udostępnij Napisano 2 Marca 2020 Zaczęło się od uruchomienia No Man's Sky po kupieniu go w przecenie. Zauważyłem że mam niskie FPS, w okolicach 60-ciu paru na planetach. Mniej niż inni z podobną konfiguracją. Moje GPU było wykorzystywane w około 65%. Pomyślałem - kiepska optymalizacja, mam pecha. Dzisiaj zainstalowałem Wolfenstein: Youngblood. Znowu niskie FPS. Inni posiadacze RTX 2070 Super wyciągają blisko 100 FPS z RTX+DLSS, ja wyciągam w tych miejscówkach 70. Wykorzystanie GPU około 60-70%. Przypadek? Spadek wydajności wynosi właśnie około 30-40%. Przetestowałem grafikę w grach DirectX, wykorzystanie bliskie 100% jak być powinno, benchmarki jak 3DMark i UserBenchmark wychodzą poprawnie. Po przemyśleniu sprawy zdałem sobie sprawę że te gry łączy API Vulkan. Tylko w tych dwóch grach moja karta graficzna nie jest wykorzystywana poprawnie. I można byłoby to zrzucić na gry, gdyby nie to że innym działa wyraźnie lepiej, a mają np Ryzeny 3600 albo Intele 4 generacji. Specyfikacja: Ryzen 7 3700X Gigabyte X570 Aorus Elite Gigabyte RTX 2070S Gaming OC 16GB RAM @ 3600MHz Rozdzielczość 1440p Co może być przyczyną? Sterowniki graficzne reinstalowałem najnowsze. Cytuj Link to post Share on other sites
MariuszB35PL 617 Napisano 3 Marca 2020 Udostępnij Napisano 3 Marca 2020 (edytowane) Daj w Bios płyty głównej SMT na off (wirtualne rdzenie) i wtedy zobacz czy wydajność podskoczy. Sprawdź jeszcze w sterowniku Nvidia czy masz wydajność ustawioną na maksymalną wydajność bo może masz na optymalna moc. Edytowane 3 Marca 2020 przez MariuszB35PL Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 13 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 Nic to nie dało ale dochodzę do wniosku że to normalne zachowanie karty, chociaż WYSOCE podejrzane. Każdy by nabrał podejrzeń widząc wykorzystanie karty w okolicach 70%, gdy podczas wideotestów na YT jest to 99% i przy okazji +30% liczby klatek. Po prostu muszę wierzyć że to normalne bo nie wiem czy to możliwe żeby karta miała problemy tylko z jednym API, gdy sterowniki są na pewno poprawnie zainstalowane. Być może jakimś zbiegiem okoliczności jest tu na forum właściciel RTX 2070S i którejś z tych dwóch gier, czyli No Man's Sky lub Wonfenstein: Youngblood który mógłby po prostu puścić wbudowany w Wolfa benchmark i pokazał wyniki? Albo z dowolnej planety w NMS. Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1289 Napisano 13 Marca 2020 Udostępnij Napisano 13 Marca 2020 a moze to ty puść tutaj te benchmarki z pełnym monitorowaniem jak rowniez inne np 3 d mark Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 Ok to nawet bardzo dobry pomysł. To mój pełny benchmark w Wolfie: https://www.youtube.com/watch?v=aVqRg4HKF2w Poniżej natomiast ten sam benchmark u kogoś innego. Zauważcie że gdy ja mam 60 klatek, on ma 80-90. W obu przypadkach są ustawienia ultra, DLSS na Jakość i RTX, rozdzielczość 1440p. https://youtu.be/5uZO0Gcv8v8?t=55 Poniżej natomiast wyniki z dwóch moich niedawnych runów 3DMarka: https://www.3dmark.com/spy/10833474 https://www.3dmark.com/spy/10806220 To chyba pełen zestaw informacji który mogę dać. Czy ktoś mi powie o ci tu chodzi? Wszystko jest OK? Cytuj Link to post Share on other sites
janek20 1289 Napisano 14 Marca 2020 Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 wynik 3 d marka w normie. duall chanel ram masz prawidlowo obsadzone, ram w xmp? Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 14 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2020 wynik 3 d marka w normie. duall chanel ram masz prawidlowo obsadzone, ram w xmp? Właśnie wiem że w normie. Może po prostu te dwie gry są... zj***ne Pardon za wyrażenie. RAM w Dual Channel ale nie w XMP bo podkręcałem ręcznie. Nie umiem tu wstawić załącznika bez hostowania screena, ale widzę teraz w CPU-Z Dual Channel, DRAM Frequency 1800Mhz CL16. Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 (edytowane) Miałem zostawić ten wątek aby umarł śmiercią naturalną, ale no nie mogę. Tym razem Red Dead Redemption 2. Bardzo fajny przykład, bo można się przełączać między DX12 a Vulkanem. Absolutnie KAŻDY test wydajności w sieci daje wynik lepszy dla API Vulkan, w najgorszym razie taki sam. Gracze również polecają Vulkan. Oczywiście u mnie musi być inaczej. uruchomiłem wbudowany benchmark i otrzymałem w DX12 wynik klatek: MIN: 25,5 MAX: 112,7 AVG: 73,1 W VUlkan: MIN: 43,2 MAX 85,8 AVG 61,7 Przewaga ponad 10 klatek dla DX12 znowu wpisuje się idealnie w moje pytanie w tytule - czy moja karta jest zepsuta w Vulkanie? Przypominam że sterowniki reinstalowane na czysto używając DDU. PS. Sprawdziłem też użycie GPU. W DX12 tak jak być powinno czyli blisko 100%. W Vulkanie zawsze około 80%. Edytowane 31 Marca 2020 przez rebornnarsil Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Aktualizowałeś sterowniki pod Vulkana? Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Aktualizowałeś sterowniki pod Vulkana? Nie wiem co masz na myśli. Graficzne sterowniki nvidii mam najnowsze, zresztą aktualizuje często ale żadna wersja nie daje poprawy. Sterowniki chipsetu też mam. Jak zaktualizować "pod Vulkana"? Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Spróbuj pokombinować ze starszymi sterownikami wspierajcymi Vulkan 1.1 a nie 1.2. Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 (edytowane) Wł. benchmark w 1440p z ust max AAx2 i wrzuć screena,sprawdzę u siebie. Edytowane 31 Marca 2020 przez Marekpe Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Wł. benchmark w 1440p z ust max AAx2 i wrzuć screena,sprawdzę u siebie. Dzięki. Mogę tak zrobić ale może najpierw sprawdź czy masz więcej FPS w DX12 czy Vulkanie. To jest kluczowa informacja, ważniejsza niż dokładna ilość klatek. Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 (edytowane) Jak możesz to zrób. edit.Koledze chyba nie zależy. Edytowane 31 Marca 2020 przez Marekpe Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Robię nagrania video (powyżej), wiele benchmarków liczonych już chyba w godzinach oraz research w sieci. I kolega mówi że mi "nie zależy"? Aha. Ustawienia max AAx2 średnia ilość klatek wyszła mi 41 w Vulkanie. Nadal proszę Ciebie albo kogokolwiek innego o sprawdzenie czy macie więcej klatek w DX12 czy Vulkanie na tej grafice. To jest kluczowe. Bo wg wszelkich norm i profesjonalnych testów powinniście mieć na Vulkanie tyle samo lub więcej. Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Napisałem ci wyraźnie Shadow of the Tomb Raider,na końcu benchmarka jest wynik testu. Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 31 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Napisałem ci wyraźnie Shadow of the Tomb Raider,na końcu benchmarka jest wynik testu. Gdzie pisałeś o Tomb Raiderze? Proszę wskaż i zacytuj bez edytowania postów. I skąd pomysł że mam Tomb Raidera? Z tobą już nie rozmawiam. Potrzebuję pomocy kogoś normalnego. Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Napisałem wcześniej tylko edytowałem,nagle się obudziłeś że nie masz tej gry? poza tym przygotowałem ci paczkę winRAR abyś mógł porównać wynik ale masz rację poszukaj kogoś normalnego. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Napisałem ci wyraźnie Shadow of the Tomb Raider,na końcu benchmarka jest wynik testu. Po co ma testować grę, która nie ma Vulkana?? 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Marekpe 56 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Po co w ogóle ma testować kartę jak działa. Napisałem koledze (edytowałem post) po co i jaki błąd chcę wyeliminować bo miałem taką kartę która zaniżała wydajność i chciałem sprawdzić,pomóc ale widzę,że z takim odzewem nie warto. paczka winrar z wynikiem poszła do kosza rebornnarsil może zmienisz następnym razem podejście jak ktoś chce pomóc. Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 31 Marca 2020 Udostępnij Napisano 31 Marca 2020 Po co w ogóle ma testować kartę jak działa On nie ma problemów z kartą a z samym softem, sterownikami API. RDR2 na Vulkanie działa lepiej na Turingach niż DX12 a on notuję odwrotnie lepsze wyniki więc winny jest soft pod Vulkana. Cytuj Link to post Share on other sites
rebornnarsil 0 Napisano 2 Kwietnia 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2020 (edytowane) Właśnie wszystko na to wskazuje że to coś z softem. Tak to wygląda. Testy karty wychodzą poprawnie, ale to dlatego bo są pod różne wersje DirectX. Ok jeszcze ostatnia wiadomość z ważnym odkryciem, a raczej potwierdzeniem moich obaw. Przeprowadziłem test API Overhead w 3DMarku. Najpierw typowy rezultat, jeden z wielu dostępnych w internecie: Jak widać wynik dla DX12 i Vulkana jest podobny. Zależnie od użytkownika są lekkie wahania. To było akurat dla innej karty graficznej, ale niezależnie od modelu wyniki są zawsze podobne. A teraz pora na mój wynik: Różnica jest wprost powalająca. Oprócz sterowników graficznych, również ręcznie osobno zainstalowałem najnowszy Vulkan Runtime Environment, puściłem sfc /scannow. Całkiem wywaliłem antywirusa. Zero poprawy. No to jest wprost niesamowite. Pierwszy taki przypadek w historii internetu. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Mając dość szukania rozwiązania, zakończyłem tę przygodę reinstalacją systemu. Pomogło. Problem naprawdę istniał i nikt go nigdy nie zgłosił w całym internecie. Po reinstalacji systemu w grach na API Vulkan dostałem duży zastrzyk wydajności. W RDR2 zyskałem około 15 klatek, ale w No Man's Sky poprawa jest ogromna. Na planetach skoczyło z 70FPS do 100, a na stacji kosmicznej z 70 do 144. Użycie grafiki czasami dobija do 100%, co wcześniej się nie zdarzało. W grach na DirectX oczywiście bez zmian, bo one działały dobrze cały czas. Podsumowując, niestety po poszukiwaniach przyczyny nie znalazłem jej, a spędziłem nad tym dwucyfrową liczbę godzin. Pewnie zbyt długo. Rozwiązaniem jest tylko reinstalacja systemu. Wątek uważam za zamknięty, dziękuję za próbę pomocy, ale tylko tym którzy byli mili i wyrozumiali. Historia którą będę opowiadał w przyszłości jako ciekawostkę dla informatyków Edytowane 2 Kwietnia 2020 przez rebornnarsil Cytuj Link to post Share on other sites
DjXbeat 1045 Napisano 2 Kwietnia 2020 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2020 @up Nie powinno pomóc bo nie zrobiłeś testu w Shadow of The Tomb Raider jak zalecał "Marekpe" 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.