mat48 0 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Witam. w sierpniu 2008r. kupiłem w sklepie komputerowym Shift http://shift.sklep.pl/ płytę główną Asus P5Q-PRO, zepsuła się i ok. miesiąca temu próbowałem ją reklamować u sprzedawcy, została przyjęta jednak po kilku dniach zadzwonili do mnie i oznajmili, że dają 2 lata gwarancji i płyty nie naprawią ponieważ okres ten minął. Przy przyjmowaniu sprzedawca nie doczytał daty zakupu na paragonie - tak się tłumaczyli. Pomyślałem, że spróbuję bezpośrednio u producenta ponieważ wyraźnie na stronie jest napisane, że na wszystkie płyty są 3 lata gwarancji http://support.asus.com.tw/repair/repair.aspx?SLanguage=pl-pl jednak przez formularz RMA na ich stronie nie można zgłosić płyty, wg komunikatu odsyłają mnie do sprzedawcy. Kontaktowałem się dziś ze sklepem i nadal twierdzą, że udzielają 2 lata gwarancji i wywiązali się ze swojego obowiązku. Prosiłbym o poradę co mam zrobić w tej sytuacji. Cytuj Link to post Share on other sites
renholder1987 33 Napisano 15 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Będzie ciężko bo to asus a oni mają straszny serwis:( Jeżeli zgodzą się naprawić to powinieneś sporo poczekać Możesz spróbować tutaj: http://www.asus-polska.pl/serwis/ Chyba, że już próbowałeś.Możesz spróbować wejść na czat z konsultantem i powiedzieć jak było.Chociaż nawet gdyby sklep przyjął płyte raczej odesłali by ją do najbliższego serwisu ASUSa i bardziej pośredniczyli niż sami usuwali usterke.Takze jest szansa że można coś zrobić,tylko tzreba się z nimi jakos skontaktować.Szkoda że nie ma na stronce jakiegos konkretnego telefonu tylko czat(mam uraz jeżeli chodzi o czaty przez ram.net i komputronik) Cytuj Link to post Share on other sites
mat48 0 Napisano 15 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2011 Czatu próbowałem ale było to po 17 i widocznie dużurny kończył już pracę, ponieważ nie dostałem odpowiedzi. Nie liczę, że sklep mi ją naprawi ale chodzi o sam fakt przyjęcia i przesłania dalej. Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 podejście polskiego przedstawiciela Asusa w sumie możesz zobaczyć w innym temacie. Po prostu wieżyc mi się nie chce że w tej samej firmie ale w innym kraju traktuje się klienta poważnie. Ale z tego co widzę polski rynek ciągle choruje na "olewanie klienta" o ile mogę zrozumieć małego przedsiębiorce ze kombinuje, to o tyle nie mogę pojąć że pozwala na to wielka międzynarodową korporacja. Dla mnie Asus to zawsze była firma poważnie traktująca klienta z bardzo dobrym produktem, kupuje ich sprzęt od kilkunastu lat w sporych ilościach, ale z tego co widzę, polski przedstawiciel nie nadąża za światem, a ja na szczęście nie miałem kontaktu z polskim serwisem. Na szczęście ... i wam współczuje, Cytuj Link to post Share on other sites
renholder1987 33 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Jak na razie jedyna opcja to czat... Czy ja wiem kolego krakn czy ASUS taki fajny:/ Pare lat temu straciłem do nich zaufanie,właśnie przez serwis.Panowie w sklepie bardzo ochoczo zabrali się za reklamowanie produktu,spakowali, wysłali i kazali sie odezwać za 2 tygodnie.A potem to już tylko masakra czekanie kolejne 2 tygodnie potem jeszcze tydzień i tylko po to żebym sie dowiedział ze to jakas usterka fabryczna i ze oni ją usuną a w ostatecznej ostateczności wymienią... Skończyło się na grubo ponad miesięcznym czekaniu i wymianie(nie mogli wymienić od razu?!).Płyty robią niezłe ale awaryjność wzrosła a serwis w Polsce jest beznadziejny.W dodatku za wszelką cene chcą Ci zawsze naprawić uszkodzony towar a potem ludzie długo czekają ew wymieniają a potem te serwisowane np: płyty główne trafiają do obiegu i tak na dobrą sprawe duża część towaru jest po serwisie i coraz częściej sie psuje... Żeby jakąś infolinie w to miejsce zrobili:( Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 (edytowane) no własnie, widzisz mamy dwa spojżenia nijako na tą samą firme. tyle że ja w polsce miałem z nią do czynienia zaledwie kilka lat i to były czasy gdzie sprzęt stażał się w tępie prędkości światła, nawet nie pamiętam nazw, najbardziej mi utkwiłą płyta P3B na tych płytach pracowało w sumie kilkanaście komputerów w całym moim biurze. raz tylko była wtopa z Biosem, zmuliło kompy, ale po wprowadzeniu oststeniej wersji komputery dostały skrzydeł. potem długo nic, i nowa rzeczywistość tyle że znowu nie w polsce i większy przemiał sprzętu. Mam kontakt z serwisem we francji i UK We francji mam do wyboru, albo ide do sklepu albo odsyłam do przedstawiciela, w Uk, praktycznie mogę iść do sklepu, ale zazwyczaj cała procedura odbywa się wysyłkowo bezpośrednio z przedstawicielem. Włąsnie dokonywałem dwukrotnie wymiany, raz przysłali mi karte UPS i wysłałem kurierem, a że przysłali uwaloną, no to pojechałem osobiscie, na poczekaniu dostałem nowy egzemplarz, dziś zawoziłem kolejne płyty też na gwarancji, na jedną muszę poczekać bo coś tam, i przyślą kurierem, druga została wymieniona na miejscu, obydwie były kupione kilka miesięcy temu. Da się? DA, tylko kwestia przedstawiciela i kraju, bo nie wierze by sam Asustek bawił się w rozgraniczenia, co będzie tu a jak będzie tam. Zresztą, zapewne słyszałeś jak potraktowano klienta Ducati w Polsce, w UK (jeżdżę również na moto) klienta salonowego wręcz rozpieszczają, gościowi jak spierniczyli skrzynie biegów w czasie serwisu, to salon dał nowy moto, nawet nie było sugestii że mu będą naprawiać, a w Polsce przedstawiciel Ducati zmienił nazwę firmy by wymigać się od napraw gwarancyjnych! ponieważ mieszkam w dwóch krajach dlatego kupuje towary firm światowych bym mógł łatwo serwisować, i tak towary kupowane we Francji bez problemu naprawiam w UK i odwrotnie, a co się dowiaduje? że w Polsce już tak nie mogę... Nawet GPS Garmin Zumo 660, kupiony w Hong kongu, został mi wymieniony na gwarancji w UK! Bo przecież to ten sam producent jest. Da się? DA! tylko trzeba dobrej woli i nie zlewania klienta, a jak się pojawi nowy model GPS, czy będę potrzebował do innych zastosowań, to znowu po raz 6 czy 7 wybiorę kogo? no tego poważnego sprzedawce co zadbał o mnie. Edytowane 16 Czerwca 2011 przez krakn Cytuj Link to post Share on other sites
renholder1987 33 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Z tego co napisałeś mozna wywnioskować że moja teoria się sprawdza o wzroście awaryjności sprzętu ASUS:) Serwisuja ile sie da i potem w obiegu mają z 80% serwisowanych dajmy na to płyt głównych i sie psują coraz częściej... Dla mnie ASUS juz spalony drugi raz sie nie skusze.Po w topie z asusami przerzuciłem się na karty Sapphire i jestem zadowolony mam juz 2 i nie narzekam A płyty z doświadczeń kolegów(ostatnio kuzynowi wymieniałem mobo na gigabyte bo mu sie asus spalił tak o...) teraz tylko DFI,MSI ew Gigabyte bo łatwiej serwisować/wymieniać jak coś sie porządnie popsuje Ale to pewnie do czasu jak obrosną w piórka tak jak asus to tez zaczna olewać klientow Cytuj Link to post Share on other sites
krakn 2 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 wiesz co do awaryjności to może nie tak źle, uwalone egzemplarze wszędzie znajdziesz, czasami kondensator nawali, normalna sprawa. Wiesz my w sumie mamy sporo komputerów , tak że te 3 uwalone to pikuś, mamy płyty A8Sli ktore bez przerwy pracują, a dokładnie przerwy tylko tyle by wymienić pastę, na procesorach i usunąć kurz, i tak od około 5-6 lat Teraz właśnie modernizujemy sprzęt i na próbę kupiłem p8p67 delux z prockeim I-7 2600K Rendering na tym świetnie leci, wstrzymaliśmy się z następnych bo był znany problem intela, jak płyty trochę jeszcze dojrzeją z biosami, widzę że pojawiły się nowa wersja płyt 3.1 jeszcze trochę może na jesieni, na pewno kupie w podobnej konfiguracji. Czy są servisowane a nie nowe? nie wiem, ale wyglądają i śmierdzą jak nowe, nie widać odcisków palców ... bardziej bym podejrzewał ze serwisowane podzespoły trafiają do gotowych zestawów, a nie sprzedaje się je w pudełku klientowi. Gygabyte też świetna firma, też czasami coś od nich kupuje, ale sporadycznie. Do reszty nie mam zaufania jakoś jeżeli chodzi o stabilność pracy. Więc uważam że Asus robi dobre produkty, tyle że w niektórych krajach nawala servis. Ja nie narzekam, mam serwis na wysokim poziomie, tyle że nie w Polsce Cytuj Link to post Share on other sites
jeomax.co.uk 173 Napisano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2011 Krakn, masz stycznosc z UK i nie wiesz, ze serwisowane odsprzedaje sie dalej ? Co sklep, to masz 'Grade B products", albo na Ebayu "refurbished by manufacturer" - obie to bardzo fajna opcja, bo albo nowe (a bez pudelka albo w pudelku zastepczym) albo odnowione przez producenta i w takim samym puidelku albo pudelku zastepczym sprzedawane dalej. Sladow palcow, lutow, kurzu - nic nie zobaczysz, bo to odnawiane fabrycznie. Kazdemu byloby lepiej, gdybu nie klamstwa. Serwis Asusa da sie przezyc, ale trzeba postawic jasno sprawe klientowi: sluchaj, zalatwimy, ale poczekasz 5 tygodni (tyle trwa RMA plyty). A sklep musi przyjac rzeczona plyte w temacie - nikt nie kaze im jej naprawiac, ale maja obowiazek zglosic RMA, odeslac, a po przyslaniu oddac z powrotem klientowi. Reczne RMA polega na znalezieniu firmy, ktora za oplata to odsyla dalej - w UK jest taka firma w Glasgow i jak sprzedawca sie wypnie (np. zbankrutuje, albo jak to bedzie towar B-Grade z miesieczna gwarancja sprzedawcy), to kupujesz u nich usluge na RMA Asusa za 18 funtow i wysylasz im plyte, po uprzednim zarejestrowaniu jej (wszystko to podaje serwis Asusa - globalny).. i czekasz 5 tygodni, po tym czasie plyta przychodzi kurierem. Robilem kilka razy RMA w ten sposob i nie narzekam - fakt, ze moglo byc krocej, ale jak pomysle, ze w koncu to na drugim koncu swiata, ze transport morski pewnie tanszy, niz lotniczy ;-) itede... to jakos da rade wytrzymac. Ostatnio Asus oglosil jakis program wymiany innych komp[onentow - chyba kart graficznych w terminie 3 dni roboczych, czy jakos tak - wiec to z plytami tak tylko kiepsko wyglada, a nad reszta Asus poprawia nadszarpniety wizerunek ;-) Cytuj Link to post Share on other sites
Pawel ASUS Support 59 Napisano 23 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2011 Zostawmy na boku warunki i zasady obowiązujące poza Polską - nie wnoszą niestety nic sensownego do dyskusji i lokalnych warunków oraz zasad. Kolega mat48 otrzymał od nas propozycję rozwiązania problemu. Mam nadzieję, że sprawa zakończy się pomyślnie i w jak najkrótszym czasie. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.