Skocz do zawartości

Sprzedaż PC i przesiadka na laptopa - ma sens?


Recommended Posts

Dzień dobry, na początku może przedstawię swoją sytuację. W przypadku zdania matur zostanę studentem od października, dodatkowo pracuję jako programista PHP (dotychczas na prywatnym laptopie, jednak liczę na przesiadkę na firmową jednostkę). Jakieś 3 lata temu skompletowałem taki zestaw:


- i5 6600k


- ASRock Z170 Gaming K4


- Thermalright Macho Rev. B


- Cooler Master V550S


- SSD Iridium Pro 240GB


- Patriot Viper Elite 8GB


- SilentiumPC PAX M70


Dodatkowo laptop, którego posiadam to: DELL Latitude E7240 (i7 4600U, 8GB RAM, 128GB SSD)


Zastanawiam się nad sprzedażą tego zestawu oraz laptopa i kupienie w ich miejsce mocnego laptopa 13-14". W domu laptopa podłączałbym do stacji dokującej / monitora + klawiatury + myszki. Zaletą takiego rozwiązania byłaby oczywiście większa mobilność. Wszystkie dane miałbym w jednym miejscu i nie byłoby potrzeby ciągłego korzystania z chmury (jedynie do robienia back-upów). Co do systemu operacyjnego, to będzie nim oczywiście Linux (Arch konkretnie), chyba że uda się znaleźć fajnego Mac'a w tej cenie, to jestem gotowy rozważyć. Od Windows'a zamierzam uciec.


Czy taki pomysł ma sens? Ile mógłbym dostać za PC, a ile za obecnego laptopa (w jakimś skupie lub sprzedając prywatnie)? Czy znajdę coś ciekawego za cenę PC i laptopa, ewentualnie doliczając niewielką dopłatę z mojej strony?


Link to post
Share on other sites

Zależy, czy na tym laptopie będziesz tylko pracować, uczyć się, czy zamierzasz też grać? Patrząc, że uciekasz od Windowsa, tak  chyba będzie? 

 

Przy Windowsie mogę też podpowiedzieć - zobacz, czy uczelnia na której będziesz bierze udział w programie Windows Imagine, wtedy za studiowanie przysługuje Tobie m.in. bezpłatny Windows 10 Education (komputer i laptop sprzedajesz ze starą licencją i podnosisz tym wartość sprzętu + oszczędzasz na kupowaniu nowej licencji).