vatmhj 0 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Witam, postaram się opisać moją sytuację jak najbardziej jasno i klarownie. Od 4 miesięcy mamy internet od lokalnego dostawcy w Warszawie. Miało być 500mbps, ale ostatecznie założyli 250mbps DOW i 50mbps UP, ze względu na rzekomy brak możliwości technicznych (wspominam gwoli ścisłości). Dostaliśmy router firmy Netis, łączymy się na paśmie 5G. Przez wspomniane 4 miesiące wszystko działało bez zarzutu. Korzystamy - ja i dziewczyna - z dwóch większych urządzeń, tzn. mój laptop Dell Inspiron 15 5579, oraz jej MacBook Pro 2017. Obydwoje zawsze mieliśmy około 200-250mbps downloadu. Podobnie miałem na swoim telefonie (iPhone 8 Plus). Od tygodnia zauważyłem poważny spadek prędkości, zarówno u mnie jak i u dziewczyny (nie można niczego normalnie pobrać, obejrzeć serialu itd). Sprawdziłem (na speedtest.net) i wyszło że prędkości to 20mbps downloadu i 50mbps uploadu.. Sytuacja ta utrzymuje sie od okolo tygodnia 3 dni temu poinformowałem o tym dostawcę, dziś rano był u mnie technik, miał ze sobą jakiegoś laptopa Acer oraz nowy router firmy Landberg. Na jego laptopie od razu na wifi złapał prędkości typu 200-230mbps downloadu. Na moim laptopie oraz maku dziewczyny - bez zmian, wciąż zamuła. Technik podłączyl sie po kablu swoim laptopem i dostał 450mbps (jak widać możliwości techniczne na coś takiego najwyraźniej jednak u nas są ). Połączył się również przez przejściówkę Ethernet -> USB-C do MacBooka dziewczyny - na tym urządzeniu przez kabel również poszło około 450mbps. Niestety na naszych urządzeniach na WiFi ciągle download był okropnie niski. Ponowiliśmy więc test na nowym routerze Landberg, efekty dokładnie takie same. Technik powiedział że niestety z jego strony to wszystko gdyż korzystając ze swojego laptopa internet wyciąga prawie maksymalne prędkości na obydwóch routerach, a to tylko nasze urządzenia nie wyciągają takich prędkości jak należy. Wyszedł, nie będąc w stanie mi nic więcej pomóc. Od rana nic się nie zmieniło, wciąż mój Dell oraz MacBook wyciągają około 20mbps i nie wiemy jak tego zmienić. Próbowałem już chyba wszystkiego: Zmieniałem pasma, częstotliwości, kanały, zmieniałem typ sieci, sprawdzałem czy żadna trzecia osoba nie jest podłączona - nic nie poskutkowało. Poprawiałem umiejscowienie routera, sprawdziłem antentki itd, włączyłem i wyłączyłem go tysiąc razy, resetowałem ustawienia i ustawiałem jeszcze raz na nowo - wciąż nic (zresztą robiliśmy rano to wszystko jeszcze przy techniku). Monitoruję ciągle speedtestem oraz programem inSSIDer który pozwala zobaczyć zagęszczenie i syngał sieci WiFi w pobliżu. Ponadto dodam, że wyszedłem dziś z moim laptopem z domu do kawiarni w której często bywam i miałem tam prędkości takie jak zwykle (około 100mbps). Podkreślam więc że problemem najwyraźniej nie jest mój laptop ani MacBook dziewczyny, na obydwu urządzeniach nie zaistniały żadne większe zmiany w ostatnim czasie, internet spowolnił nam w tym samym czasie, tak samo na naszych telefonach. Zastanawiające jest bardzo to, że laptop technika wyciągał u nas praktycznie maksymalny download. W tym momencie prędkości to już jakaś tragedia - zarówno na DELLu, Maku jak i na telefonie mam około 5-10mbps downloadu. Co ciekawsze zawsze jest świetny (1-2ms) oraz upload zawsze maksymalny czyli 50mbps. Niestety nie jestem w stanie monitorować jak by to teraz wyglądało po kablu bo nie mam żadnego sprzętu z wejściem Ethernet ani żadnej przejściówki. Błagam, pomóżcie mi, jestem w kropce, od rana siedzę na stronach, forach, grupach fb, nikt nic nie wie i dają mi tylko najbardziej oczywiste porady. Dzwoniłem godzinę temu jeszcze raz do obsługi technicznej, wytłumaczyłem wszystko tak jak tutaj, niestety tam też nikt nic nie wie i nie słyszeli nigdy o takim problemie. Czy jestem skazany na kable i przejściówki? Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 603 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Moze sygnal Wifi z routera jest zaklocany przez jakies urzadzenie w poblizu - probowaliscie wylaczyc dla proby jakies urzadzenia w domu np.kuchenka mikrofalowa itp. ? Cytuj Link to post Share on other sites
vatmhj 0 Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Moze sygnal Wifi z routera jest zaklocany przez jakies urzadzenie w poblizu - probowaliscie wylaczyc dla proby jakies urzadzenia w domu np.kuchenka mikrofalowa itp. ? sprawdzałem, nic sie nie zmienia odkad mamy ten internet nie pojawily sie zadne nowe urzadzenia elektroniczne Dodam że z punktu widzenia ustawień sieci w moim DELLu jakieś 4h temu pokazywało Szybkość : 400 Mb/s. Natomiast od jakichś 2h pokazuje Szybkość: 173,3 Mb/s. Nie wiem czemu się tak stało, nie zmieniałem żadnych ustawień ani w routerze ani w PC. Prędkości na Dellu, MacBooku i telefonie nie zmieniły się ani trochę. Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 603 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Skanowales laptopa czyms na "robaki" np.MalwarebytesAntiMalware i dodatkowo jakims antywirusem ? Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 W jaki sposób mierzycie prędkość internetu? W sensie na tym speedtest testujecie z jakimś konkretnym hostem czy z różnymi? spróbujcie przetestować prędkości po LANie. W ten sposób najprościej ustalimy czy problemy są na linii komputer-router czy router-świat Cytuj Link to post Share on other sites
vatmhj 0 Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Skanowales laptopa czyms na "robaki" np.MalwarebytesAntiMalware i dodatkowo jakims antywirusem ? Tak, rano puszczałem Malwarebytes. Nic nie wyszło. W jaki sposób mierzycie prędkość internetu? W sensie na tym speedtest testujecie z jakimś konkretnym hostem czy z różnymi? spróbujcie przetestować prędkości po LANie. W ten sposób najprościej ustalimy czy problemy są na linii komputer-router czy router-świat Speed testem. Jak moge sprawdzic po LANie? Cytuj Link to post Share on other sites
tazik21 22 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 musisz najprawdopodobniej zmienić kanał w wifi, bo masz zawalony. Można to sprawdzić za pomocą np. wifi analizer w gogle play lub szukaj odpowiednika do iphona Cytuj Link to post Share on other sites
vatmhj 0 Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 musisz najprawdopodobniej zmienić kanał w wifi, bo masz zawalony. Można to sprawdzić za pomocą np. wifi analizer w gogle play lub szukaj odpowiednika do iphona sprawdzałem, zmieniałem, nic nie działa dodam że niezależnie od kanału technikowi internet na jego laptopie ciągle działał świetnie Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Speed testem. Jak moge sprawdzic po LANie? Najlepiej iperf3. Odpalisz na Windowsie, Mac'u i Androidzie. W skrócie na Windowsie np. możesz uruchomić serwer a na Apple/Androidzie klienta. Efekt działania będzie mniej więcej taki: Cytuj Link to post Share on other sites
broodeeck 527 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Przeciez mieli testowany juz po Lanie, to zrobil technik. Problem lezy po stronie wifi. Przede wszystkim nalezy zresetowac ustawienia, wylaczyc jedno pasmo i testowac drugie. Zaczalbym od wylaczenia czestotliwosci 5GHz i przetestowal tylko 2.4GHz. Pozniej odwrotnie. Testy nalezy zrobic na jednoczesnie jednym podlaczonym urzadzeniu by ustalic czy winny jest router czy dane urzadzenie. Przetestowac wiecej niz jedno urzadzenie a najlepiej ze 3-4 (laptop, tablet, komorka itp). Cytuj Link to post Share on other sites
vatmhj 0 Napisano 4 Lutego 2019 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Testowałem już samo 5.0 GHz i 2.4GHz, różnymi urządzeniami, wciąż były i są te wolne prędkości Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 4 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2019 Przeciez mieli testowany juz po Lanie, to zrobil technik Podobnie technik, po podpięciu się pod wifi, "wyssał" 200-250mbps na swoim lapku więc teoretycznie wifi też działa... Tutaj jakby coś się "gryzło" wifi pomiędzy routerem a Qualcomm'em (najprawdopodobniej QCNFA344A) z laptopa. Trzeba by sprawdzić czy to nie jest kwestia sterowników do karty sieciowej - warto by sprawdzić jaka wersja jest aktualnie zainstalowana i ewentualnie przeinstalować sterownik (TYLKO sterownik, bez dodatkowych/powiązanych pierdół, jeśli istnieją) na ten ze strony producenta/Dell'a, nawet, jeśli jest "stary" albo pobrać najnowszą wersję ze strony producenta karty sieciowej i potestować. Również warto by było sprawdzić ustawienia zaawansowane karty bezprzewodowej (menedżer urządzeń->karty sieciowe->karta_wifi->właściwości) czy nie ma powłączanych jakichś dziwnych funkcji "eco". Oczywiście testy warto porobić na 2,4GHz a nie tylko na 5GHz i sprawdzić jakie są poziomy sygnału (na androidzie np. WifFI Analyzer; na W10 ta sama nazwa aplikacji, inny autor ale działa też poprawnie). Można też sprawdzić jakby sieć działała na jakiejś karcie USB (np. ASUS USB-AC51 całkiem nieźle się sprawował z tego co pamiętam). Warta uwagi jest też kwestia oprogramowania antywirusowego a właściwie firewall'a czy coś nie miesza w transferach. Jest jeszcze opcja odpalenia jakiegoś linuksa live (lub np. skanera antywirusowego DrWeb LiveDisk/LiveUSB), gdzie wifi powinno działać i wtedy, po podpięciu się do sieci domowej, można potestować transfery korzystając z typowych portali: http://www.speedtest.pl/ https://www.speedtest.net/pl https://testmy.net/ Cytuj Link to post Share on other sites
PLSBX 319 Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Stało się to nagle jak rozumiem - na obu urządzeniach jak zrozumiałem z twojego opisu.Posprawdzaj ustawienia routera w poszukiwaniu kontroli prędkości, różnych limitów itp. U siebie na windowsie wyłącz też kontrolę pakietów QoS. No i może spróbuj też wymusić inny dns np.: od google'a. Wygląda na to że router stwierdził że czas na kontrolę prędkości. A najlepiej będzie jak wyślesz screeny z ustawieniami WiFi - może ktoś coś zauważy Cytuj Link to post Share on other sites
limera1n 317 Napisano 5 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2019 Przeciez mieli testowany juz po Lanie, to zrobil technik. Problem lezy po stronie wifi. Przede wszystkim nalezy zresetowac ustawienia, wylaczyc jedno pasmo i testowac drugie. Zaczalbym od wylaczenia czestotliwosci 5GHz i przetestowal tylko 2.4GHz. Pozniej odwrotnie. Testy nalezy zrobic na jednoczesnie jednym podlaczonym urzadzeniu by ustalic czy winny jest router czy dane urzadzenie. Przetestowac wiecej niz jedno urzadzenie a najlepiej ze 3-4 (laptop, tablet, komorka itp). Mówiąc LAN mam na myśli sieć lokalną a nie koniecznie przez kabel. Domowe Wi-Fi to też LAN. Trzeba sprawdzić jakie prędkości są możliwe do uzyskania po Wi-Fi pomiędzy dwoma urządzeniami za pośrednictwem routera. Z siecią łączą się za pośrednictwem 5G - skąd wiesz czy problem nie jest "na zewnątrz"? Jeśli pomiędzy PCtem a Mac'iem po Wi-Fi będą prędkości rzędu kilku-kilkunastu Mb/s to winna jest infrastruktura lokalna (pewnie router bo nie możliwe żeby jednocześnie padły 2 komputery i telefon). Jeśli natomiast po bezprzewodowym LANie uzyskają normalne prędkości rzędu kilkuset Mb/s to problem będzie po drugiej stronie routera. Cytuj Link to post Share on other sites
tazik21 22 Napisano 6 Lutego 2019 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2019 (edytowane) możliwe że na karcie sieciowej przestawiło się wireless MODE- a chodzi o IEEE 802.11 g/b/n lub chyba ac Menadżer urządzeń > karta sieciowa> klikasz prawym na nazwę swojej karty sieciowej wybierasz właściwości> zaawansowane>ten parametr może się nazywać MODE lub wireless MODE, w każdym razie trzeba szukać parametru IEEE 802.11 również na routerze może być, to przestawione na wolniejszy tryb 802.11, najszybszy to 802.11 ac lub 802.11 n Edytowane 6 Lutego 2019 przez tazik21 Cytuj Link to post Share on other sites
vatmhj 0 Napisano 18 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2020 Witam, temat z zeszłego roku ale widzę że nie odpowiedziałem - problem rozwiązał się sam po kilku dniach, do dziś nie jestem pewien co jest przyczyną. Zdarza się że raz na dwa miesiące problem wraca na kilka godzin, nie wiem czym jest on spowodowany, nikt z zewnątrz na 100% nie korzysta z naszych sieci. Pozdrawiam i dziękuję wszystkim w tym temacie Cytuj Link to post Share on other sites
gepardmak 697 Napisano 19 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 19 Stycznia 2020 Zainstaluj na telefonie aplikacje WiFi Analyzer ustalisz szybko jakie sieci masz w pobliżu i na jakich kanałach działają. Być może, któryś z sąsiadów ma skonfigurowaną sieć wifi na tym samym kanale co Twoja i obie sieci zakłócają się wzajemnie. Może też być tak, że opcja wyboru kanału u któregoś z sąsiadów jest ustawiona w routerze na auto i sam router po połączeniu z siecią wifi wybiera kanał. Wtedy raz na jakiś czas obcy router wybiera ten sam kanał, na którym działa Twoja sieć i zakłóca ją. Problemy wifi mogą wynikać również z innych przyczyn np. instalacji w pobliżu tzw. wzmacniaczy GSM/LTE. Źle działające tego typu urządzenia zaśmiecają całe pasmo częstotliwości, nawet myszki bezprzewodowe mają problemy z działaniem. Jeśli sąsiad korzysta z niesprawnego takiego urządzenia może robić w eterze niezły bałagan. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.