Arcathic 50 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 (edytowane) Cześć. Wypożyczyłem dziś z Orange Liveboxa 2.0 (wcześniej posiadałem zabytkowego Sagema Fast 800 E4). Podłączyłem go zgodnie z instrukcją (kablem RJ-11, który był w zestawie) do gniazdka telefonicznego (w to samo miejsce, gdzie bez zarzutu działa stary Sagem) i do gniazdka oznaczonego jako "ADSL" po stronie modemu. Podłączyłem go do prądu i włączyłem. Zaczęły migać dwie diody, jedna na niebiesko (aktualizacja softu) i druga na czerwono (brak synchronizacji). W instrukcji jest napisane, żeby w takiej sytuacji czekać, aż diody zaczną świecić się na zielono jak na obrazku. W internecie wyczytałem, że to powinno trwać około 15 minut. Czekałem ponad dwie godziny i nic się nie zmieniło. Próbowałem go resetować i nic się nie działo, totalny brak reakcji. Podłączałem go w międzyczasie kablem RJ-45 do komputera i w ogóle nie był on wykrywany. Testowałem oba kable (RJ-11 i RJ-45) testerem i oba są w porządku. Podłączałem też jedną końcówkę kabla do modemu (potem do komputera), a drugą to testera (nie wiem, czy w ogóle da się tak przetestować czy działają gniazda RJ-45) i też zaświeciły się wszystkie diody na testerze, więc chyba wszystko jest ok. Sterowniki LAN mam zainstalowane ze strony producenta (płyta Asus Z97 Pro Gamer). W czym w takim razie może leżeć wina? Livebox jest uszkodzony? Wykluczam winę kabli i jakąś awarię sieci, bo stary Sagem działa bez problemu. Dziwi mnie to, że nie mogę go zresetować. Być może robię to źle, ale próbowałem na tysiąc sposobów. Pozdrawiam. Edytowane 22 Września 2018 przez Arcathic Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Witam. Dostałeś uszkodzony modem - Wymień go na dobry. Livebox po włączeniu zasilania startuje przez około dwie minuty. Najpierw dioda od synchro jest czerwona - gdy jest próba synchro to dioda miga. Gdy modem złapie synchro to dioda zrobi się na pomarańczowo. Modem jest wtedy połączony w trybie rejestracji. Po około dwóch minutach modem sam zmieni hasło i login na docelowe. Jeśli sam tego nie zrobi to musisz sam wpisać login i hasło po zalogowaniu się do modemu. Dioda zapali się na zielono. Można wtedy korzystać z netu. Pamiętaj że modem ma 4 porty lan ale tylko trzy są do netu , jeden jest do TV - nie pamiętam koloru. Dioda niebieska sygnalizuje aktualizację. Jeśli korzystać będziesz z wifi - warto przeskanować pasma i wybrać najmniej zajęty kanał ! Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Szkoda,że nie zadzwoniłeś do orange. Poprowadzą cię za rękę i w 15-20 minut będzie wiadomo gdzie leży wina. Czemu tego nie zrobisz ? Cytuj Link to post Share on other sites
pawluto 202 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Szkoda,że nie zadzwoniłeś do orange. Poprowadzą cię za rękę i w 15-20 minut będzie wiadomo gdzie leży wina. Czemu tego nie zrobisz ? Telefonicznie to sobie możesz zdiagnozować...katar. Napisałem - Modem zepsuty - do wymiany. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 22 Września 2018 Udostępnij Napisano 22 Września 2018 Wiele razy technik z Orange,pomagał mi telefonicznie sprawdzać ewentualną usterkę. Tak samo tu na forum,przy tej ilości danych,można zdiagnozować śmiało,że coś się zepsuło.... Cytuj Link to post Share on other sites
Arcathic 50 Napisano 24 Września 2018 Autor Udostępnij Napisano 24 Września 2018 Faktycznie Livebox był uszkodzony. Nowa sztuka działa bez problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.