Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Dużo się mówi o sytuacji gdzie nie warto brać mocniejszej karty pod monitor 1080p. Przecież wydajną nawet kartę można zajechać samymi ustawieniami graficznymi, zwłaszcza w trybie RT. 

 

Nie wspominając o tzw super rozdzielczościach gdzie w opcjach możemy ustawić rozdzielczość np. 1440p posiadając jedynie monitor 1080p. Daje to znakomite efekty AA. 

 

980-dsr-1.jpg

Link to post
Share on other sites

Dużo się mówi o sytuacji gdzie nie warto brać mocniejszej karty pod monitor 1080p. Przecież wydajną nawet kartę można zajechać samymi ustawieniami graficznymi, zwłaszcza w trybie RT. 

 

Nie wspominając o tzw super rozdzielczościach gdzie w opcjach możemy ustawić rozdzielczość np. 1440p posiadając jedynie monitor 1080p. Daje to znakomite efekty AA. 

 

980-dsr-1.jpg

 

CPU ma znaczenie w 1440p a, nieraz i w 4k różnice są istotne. Testy które widzisz na portalach to zupełnie co innego niż realne możliwości platform po ręcznych kalibracjach :)

 

Nie można rzecz jasna popadać ze skrajności w skrajność. Jednak należy kategorycznie unikać błędu kiedy ktoś do mocnego GPU bierze słabego procka. Wszystko musi być dobrane optymalnie. Memki w korelacji z CPU, ta sama historia.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

 

Ponad dwugodzinny gameplay "Red Dead Redemption 2". Szaleństwo, jednak warto eksperymentować, sprawdzamy czy ktoś to obejrzy do końca 1f609.png?_nc_eui2=AeHqj4cINQcFyA7RLIvpd;-)

 

Rozdzielczość 3440x1440p ustawienia maksymalne, suwaki na Ultra. Wyjątkiem jest fizyka wody zmieniona z Ultra na High. Więcej informacji na ten temat omówione w pierwszych minutach materiału.

 

Gameplay na 2x RTX 2080Ti API Vulkan, natywne wsparcie mGPU.

Link to post
Share on other sites

Dla 1080p. Powiększenie bez kompresji. Z dlss wyraźnie rozmazany obraz.

 

fsdffsjik4s.png

 

 

TR 1440p. Cały pic polega na tym aby wiedzieć gdzie patrzeć. O ile dla wysokiej liczby pikseli (1440p) z bliska praktycznie wszystko wygląda ok, to im dalej kamera "patrzy" tym gorzej. Z i bez DLSS. W przypadku bez nie stosowałem innego AA. 

 

Wyraźnie widać na powiększeniu.

 

Duży rozmiar! Bez kompresji. 

 

 

 

 

Z i Bez

 

shadowofthetombraidermtjux.png

 

shadowofthetombraider30k06.png

 

 

Edytowane przez MiK
Link to post
Share on other sites

Sprawdzę wieczorem Metro. Pamiętaj też, że DLSS dla 1440p będzie zawsze lepszy niż dla 1080p. Co widać w moim poście wyżej. Po prostu większa liczba pikseli do rekonstrukcji. 

 

DLSS to fajna technika ale według mnie do 1080p się nie nadaje. Za mała próbka - 720p. 

 

Różnica pomiędzy 720 a 1080p to nie 360 pikseli.

 

720p - prawie milion pikseli

 

1080p - ponad 2 miliony pikseli. 

Edytowane przez MiK
Link to post
Share on other sites

Panowie, zerknijcie na to.

https://www.youtube.com/watch?v=U1mmpM8TPKc&feature=youtu.be

 

Pamiętam,że na początku implementacji DLSS na ekranie w Metro było mydło - teraz jest o niebo lepiej.

 

Raz, że jest znacznie lepiej obecnie z DLSS. Dwa jeszcze filtr ostrości z panelu NV, a wcześniej (obecnie też można korzystać) z GFE - robi swoje. Idealnie wyostrza też ten patent w "Control".

 

W dobrą stronę temat idzie :) Jeszcze teraz SLI - CFR na Turingach, no dzieje się :)

Link to post
Share on other sites

Na żywo wypada trochę inaczej. Wszystko zależy też od rozmiaru i jakości wyświetlacza. Sceneria też była surowa. Sprawdzę na innej mapie. 

 

 

 

110j29.jpg

 

2vqjl4.jpg

 

 

 

Edytowane przez MiK
Link to post
Share on other sites

Ja niestety do DLSS nie mogę się przekonać. 

Zarówno w BF5 jak i Control właczenie DLSS od razu zauważam na ekranie - obraz mocno traci ostrość. 

Zamiast bawić się w DLSS wolę w BF5 dxr ustawić na średnie gdzie wydajność mocno idzie do góry względem high czy ultra natomiast w Control zostawiam tylko odbicia czyli również średni poziom dxr. 

Przy takich ustawieniach w Cotrol RTX2060 generuje ~55kl.s natomiast w BF5 jest ~70kl/s.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...