Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

No offence ale po co robić test na 2 2080ti które ma może 0,5% populacji? I do tego gra jest zj****a bo na full 4k (a nie na 3400x1440) nie trzyma sensownych klatek poniżej 2080ti do tego luncher się sypie.

 

Sens jest taki, że kanał który prowadzę jest może dla kilku procent populacji entuzjastów hardware PC :) Sens jest również taki, że sam owy konfig posiadam i jaram się grą, a również wydajnością jaką mi ten tandem zapewnia. Sens również jest taki, że wiele osób czeka na pomoc z profilem SLI do tej gry. Sens jest taki, że to pomoże również tym którzy mają 2x RTX 2080 SUPER / 2x RTX 2080 / 2x RTX 2070 SUPER - gdyż póki co profil działa jedynie na kartach Turing. Sens jest jeszcze taki, że po prostu zajawka cieszy :) Mógłbym wiele sensów dodawać, ale te wystarczą jak sądzę ;-)

 

Profil mGPU ogarnięty, skalowanie ponad 80%. Problemów z Launcherem u mnie brak, w przeciągu 4h godzin gry schrachowała się dwa razy. Wymaga wiele poprawek i patchy, ale miodność, klimat i maksowana grafa całkowicie osładzają temat :)

 

PS.

 

Jaki jest sens jeżdżenia jakimś chociażby Porshe fajnym, skoro można pośmigać Passatem? ;-)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Dla mnie jest kpiną tworzenie gry która mimo wielkiego Hype'u

  • Nie wygląda rewelacyjnie (jakość tekstur u mnie w 3440x1440 i ultra woła o pomstę do nieba). Według mnie na prosiaku i TV 4K wyglądała lepiej.
  • Działa jak gó...o (spadki na rtx 2080 Ti we wspomnianej wyżej rozdzielczości do okolic 50 przy tej oprawie graficznej jest kpiną). Wszystkie dotychczas powstałę gry na Vulkanie śmigają na byle kalkulatorze w pierdylionie klatek ale Rockstar jak zwykle musiał sytuację spier...ć. Na śmiesznym Xbox one x ze specyfikacją o mocy 20% mojego komputera potrafili ogarnąć natywne 4K ale oczywiście na PC już się nie chciało dopracować kodu.
  • U mnie akurat nic nie wywala ale komentarze połowy użytkowników worldwide o problemach z wywalającym się Rockstar launcherem wywołują tylko uśmiech politowania. Podobno użytkownicy AMD Ryzenów muszą aktualizować BIOS żeby działał !!!! :)
  • "Truskawką na torcie"  jakby to powiedział Tomasz Hajto jest fakt że gra instalując się stworzyła na pulpicie skrót do gry który nie działa :) po kliknięciu w niego otrzymujemy komunikat żeby włączyć przez launcher (notabene pracujący w tle). Niby mała rzecz ale dokłądnie obrazuje w której części ciała Rockstar Games ma użytkowników PC.

Cały Rockstar - żałuje że dla RDR2  w wersji  PC złamałem zasadę bojkotu ich produktów. Nawet tak ciekawą i fajną grę (dla której notabene kupiłem po raz pierwszy w życiu konsolę) potrafią spieprzyć takim podejściem.

Edytowane przez joker5513
  • Popieram 3
Link to post
Share on other sites

Na śmiesznym Xbox one x ze specyfikacją o mocy 20% mojego komputera potrafili ogarnąć natywne 4K ale oczywiście na PC już się nie chciało dopracować kodu.

Wiesz na czym głównie polega optymalizacja gry pod konsole?

Na cięciach grafiki tam gdzie się da aby zyskać wydajność i nie stracić za dużo na jakości!. W 90% to jest ta cała optymalizacja, której dokonuje developer. 

Na PC dostajemy możliwość ustawienia lepszej grafiki i "suwaki" do jej regulacji i to Ty czy ja sami optymalizujemy ustawienia pod swój zestaw. 

Widocznie masz zbyt wygórowane wymagania. 

 

EDIT

Na XOX jest mieszanka poszczególnych ustawień low/med/High... Ustaw tak u siebie to zyskasz wydajność. 

Edytowane przez DjXbeat
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Mnie bardzo cieszy implementacja mGPU. Chociaż dopiero dziś finalnie udało mi się dwie karty zmusić do pracy, to skalowanie sięga 90%. Do tego nie ma flickeringu i gltichy graficznych innych. Jest pięknie, wydajnie i cieszy cholernie ta gra w tak dowalonej jakości wizualnej. Znaczenie w immersji ma też 21:9 w moim wypadku. Natomiast teraz kilka kwestii problematycznych.

 

- Z działającym mGPU, na ten moment problem jest z OSD MSI AB, flicerking OSD. To pewnie fixy poprawią.

- Do monitorów 21:9 trzeba stosować fixa bo inaczej custscenki wyświetlane są w kwadracie z czarnymi ramkami po bokach oraz górze i dole.

- Gra co jakiś czas potrafi się wysypać. Niezależnie od używania single czy multi GPU.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

A jakie mam mieć wymagania - posiadam najmocniejszą dostępną na rynku kartę graficzną i gra nie działa na niej płynnie. Może Rockstar twierdzi że każdy gra w 1080p?? najchętniej oddałbym im ten twór i zainkasował z powrotem swoje 250zł....

 

@Gosu

 

"- Do monitorów 21:9 trzeba stosować fixa bo inaczej custscenki wyświetlane są w kwadracie z czarnymi ramkami po bokach oraz górze i dole."

podpowiesz skąd go wziąć ?? bo u mnie te cutscenki wyglądają właśnie tak jak opisujesz i strasznie to irytuje

próbuje dać tej grze jeszcze szanse na PC ale dotychczas czuje tylko srogie rozczarowanie...

Edytowane przez joker5513
Link to post
Share on other sites
zainkasował z powrotem swoje 250zł....

 

To nie ma zwrotów? Pewnie nie cyfrówka. Kiedyś z orygin oddali mi kasę za BFV. 

 

PC ale dotychczas czuje tylko srogie rozczarowanie...

 

Tak to jest z PC. Czasem lepiej, czasem gorzej. Na konsolach jest zawsze w miarę stabilnie. 

Edytowane przez MiK
Link to post
Share on other sites

A jakie mam mieć wymagania - posiadam najmocniejszą dostępną na rynku kartę graficzną i gra nie działa na niej płynnie. Może Rockstar twierdzi że każdy gra w 1080p?? najchętniej oddałbym im ten twór i zainkasował z powrotem swoje 250zł....

 

@Gosu

 

"- Do monitorów 21:9 trzeba stosować fixa bo inaczej custscenki wyświetlane są w kwadracie z czarnymi ramkami po bokach oraz górze i dole."

 

podpowiesz skąd go wziąć ?? bo u mnie te cutscenki wyglądają właśnie tak jak opisujesz i strasznie to irytuje

 

próbuje dać tej grze jeszcze szanse na PC ale dotychczas czuje tylko srogie rozczarowanie...

 

Jak u Ciebie z użyciem CPU?

 

Fixa używam tego. https://community.pcgamingwiki.com/files/file/1458-red-dead-redemption-2-ultrawide-multimonitor-fix/

 

Ja się grą mega zajarałem, jest jak najbardziej od groma problemów teraz. Jednak u mnie to gry nie skreśla. Z GTA V na PC też kolorowo nie było od razu.

Link to post
Share on other sites
A jakie mam mieć wymagania - posiadam najmocniejszą dostępną na rynku kartę graficzną i gra nie działa na niej płynnie. Może Rockstar twierdzi że każdy gra w 1080p?? najchętniej oddałbym im ten twór i zainkasował z powrotem swoje 250zł...

 

 

Nie rozumiem takiego podejścia. Gra ma masę błędów. Ok. Czy GTA V ich nie miała na początku? Miała. GTA IV? Prawie nie grywalna na premierę. GTA SA? Optymalizacja? Dobre sobie. 

 

Kupujesz w pre orderze, czy tam pierwszego dnia grę od firmy która ma dłuuugą tradycję wypuszczanie flagowca jako bubla na PC i po dniu narzekasz? Wczoraj się urodziłeś?

Edytowane przez wojciechu15
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Gdyby nie fakt, że lubię od razu testować, bawić się etc. Też bym gry nie kupił na premierę. A, kupiłem dzień przed ;-)

 

Baboli od groma, no ale jak załatają to będzie miód. Niemniej, premiera spartolona koncertowo, nie ma co tego ukrywać.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Jak u Ciebie z użyciem CPU?

 

Fixa używam tego. https://community.pcgamingwiki.com/files/file/1458-red-dead-redemption-2-ultrawide-multimonitor-fix/

 

Ja się grą mega zajarałem, jest jak najbardziej od groma problemów teraz. Jednak u mnie to gry nie skreśla. Z GTA V na PC też kolorowo nie było od razu.

 

Wczoraj grałem na Vulkanie i procesor się nudził - użycie na poziomie 20%

 

Dziś testowo przełączyłem na DX12 - średni fps jest minimalnie niższy ale spadki mam wrażenie mniej dokuczliwe i trzymają się stabilniej. CPu użyte w około 40%

 

Dzięki za linka - przetestuje zanik szanowny Rockstar raczy spatchować.

Edytowane przez joker5513
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ja nie rozumiem, dlaczego bronice R odnośnie tego, że oni robią super gry i na premierę mogą to spartolić bo GTA SA, GTA IV i GTA V na premierę na PC było spartolone? Przecież jest multum producentów gier, którzy przy premierze potrafią oddać dobrze zoptymalizowany produkt bez masy błędów ... 

Niech R zacznie się uczyć od chociażby twórców Forzy Horizon. Tutaj na premierę mamy grę konsolową i PC'tową, gdzie notabene jest ta sama sytuacja czyli na konsolach miks ustawień graficznych a na komputerze ustawiaj sobie suwaczki poszczególnych atrybutów graficznych i ciesz się grą w 4k na przyzwoitym sprzęcie.

 

Ograłem RDR2 na zwykłym Xboxie (tyle, że na dobrym TV) i uważam, że tekstury nawet na ultra doczytują się mega później i są elementy, gdzie te tekstury są ciągle rozmyte ... Śmiech na sali. Lepiej to wyglądało na zwykłej konsoli poza ofc słabą rozdzielczością bo to oczywista oczywistość niż na PC'cie na ustawieniach medium/high.

Edytowane przez KamellotK1
Link to post
Share on other sites

- Do monitorów 21:9 trzeba stosować fixa bo inaczej custscenki wyświetlane są w kwadracie z czarnymi ramkami po bokach oraz górze i dole.

To swoją drogą standard w każdej grze, gra bierze pod uwagę ile masz pikseli w pionie i dopasowuje do tego cutscenekę o proporcjach 16:9. I po bokach zostają czarne pasy.

Link to post
Share on other sites

Ok, rozumiem Gosu że zajawka itd ale tak jak ty i Joker piszecie - gra jest spierdzielona po całości. Akurat mnie ona wali bo ograłem dawno na xboxie x ale jak czytam że gierka wygląda bardzo podobnie na wymaksowanych ustawieniach to troche beka że na konosli za 1,8k sie da a na pc za 10k (tyle pewnie średnio piecyk z 2080ti) już nie bo się nie chciało. Szkoda tylko że ludzie się na grę rzucili bo to Rockstar a niestety niczego ich to nie nauczy.

Edytowane przez mozonek
Link to post
Share on other sites

Ok, rozumiem Gosu że zajawka itd ale tak jak ty i Joker piszecie - gra jest spierdzielona po całości. Akurat mnie ona wali bo ograłem dawno na xboxie x ale jak czytam że gierka wygląda bardzo podobnie na wymaksowanych ustawieniach to troche beka że na konosli za 1,8k sie da a na pc za 10k (tyle pewnie średnio piecyk z 2080ti) już nie bo się nie chciało. Szkoda tylko że ludzie się na grę rzucili bo to Rockstar a niestety niczego ich to nie nauczy.

 

To jak gra wygląda na konsolach, a jak na PC gdzie mówimy o ustawieniach max. To są zupełnie inne ligi. Widziałem RDR2 u znajomego na konsoli. Ładnie jest owszem, ale nie leżało to nawet obok tego co oferuje topowy PC.

 

4k na konsolach to też nie jest prawdziwie 4k :) Ludzie zbyt często ten błąd w postrzeganiu światów sprzętowych popełniają.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Widziałem RDR2 u znajomego na konsoli. Ładnie jest owszem, ale nie leżało to nawet obok tego co oferuje topowy PC.

Mam obydwie wersję i różnice nie są aż tak duże jak by się mogło wydawać. 

-dalszy zasięg rysowania cieni, osób i roślinności (na XoX LOD jest bardziej rozmazany)

-wyższa rozdzielczość cieni (tutaj widać największą różnicę)

-wyższa jakość Global GI i AO na PC (można regulować) 

-wyższa rozdzielczość tekstur na PC (XoX nadrabia o dzięki 4K). 

I to wszystko 

Zapomniałem jeszcze o Wolumetrycznym oświetleniu, które na PC również wygląda lepiej ale w lesie na bagnach zarżnie każde  GPU  8-)

 

4k na konsolach to też nie jest prawdziwie 4k :) Ludzie zbyt często ten błąd w postrzeganiu światów sprzętowych popełniają.

Na XOX RDR2 działa w pełnym 2160p. 

 

 

 

 

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

 

Mam obydwie wersję i różnice nie są aż tak duże jak by się mogło wydawać. 

-dalszy zasięg rysowania cieni, osób i roślinności (na XoX LOD jest bardziej rozmazany)

-wyższa rozdzielczość cieni (tutaj widać największą różnicę)

-wyższa jakość Global GI i AO na PC (można regulować) 

-wyższa rozdzielczość tekstur na PC (XoX nadrabia o dzięki 4K). 

I to wszystko 

 

 

Na XOX RDR2 działa w pełnym 2160p. 

 

 

 

 

 

 

Widocznie mamy różne pojęcie różnic ;-) Dla mnie draw distance robi mega robotę, do tego szczegółowość, rozdzielczość tekstur etc. Ważne jest też to w jakiej ja rozdziałce gram przy czym wszystkie ustawienia mam na max. Finalnie na moim konfigu cisnę w 3440x1440p maksowanym + TAA + MSAAx2 oraz MSAA odbić x8. Giera idealna do 21:9 przez te krajobrazy etc.

 

Jeśli RDR2 działa bez sztuczek typu gorszej jakości tekstury etc, w 4k natywnym na XOX, to jest ludzko jak na konsolę.

 

No dobra to widzę że jesteś "team grafika" więc jeśli to jest główny argument. Sam piszesz że gra się wysypała "tylko" 2-3 razy. No to super wydajemy 250 pln i klaszcemy uszami bo graficzka. No nie.

 

Nie jestem żaden "team grafika", bo jeżeli gra nie ma klimatu to nawet super grafa by jej w moich oczach nie uratowała. Natomiast nie mam w zwyczaju ciągłego narzekania na wszystko, a znam realia rynkowe. Nie dziwi mnie  jednak fakt ludzkiej złości, że premiera spartolona była o czym sam zresztą napisałem. Tylko nie jest to powód do tego, żebym jakieś negatywne emocje generował wobec czegoś na co w danym momencie nie mam wpływu. Byłoby to bez sensu bo bym się wkurzał tylko, więc takie motywy od siebie odcinam bo zdrowia na stres szkoda :) Skupiam się na tym co mi się w danej produkcji podoba, a też wychodzi na to - mam farta i problemów wyjątkowo mało uświadczyłem. Co nie znaczy, że Rockstar nie dał ciała, bo dał i to bardzo solidnie. Wiadomo.

Edytowane przez EH_Gosu
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Przy odpowiednim cięciu efektów graficznych 4K i 60fps jest do osiągnięcia na RTX2080Ti ale posiadaczą tych kart duma by nie pozwoliła cokolwiek obciąć  :menda:

 

E, tam na dwóch nie trzeba nic ciąć ;-) A dojdą poprawki etc. To będzie jeszcze lepiej. Znam niejednego posiadacza 2080Ti który coś tnie do 4k i problemu z tym nie ma. Problemy mają za to jak zawsze osoby, które danego topu nie posiadają. Czyli jak co generację te same wojenki, głupie gadki i próby wbicia komuś igiełki :) Zbędnie.

Red Dead Redemption 2

 

Rozdzielczość 3440x1440p ustawienia maksymalne. Dodatkowo MSAA x2 + MSAA odbić x8

2x RTX 2080Ti 2070/15600

 

Bez MSAA średnio 95 fps w tej rozdzielczości i ustawieniach.

 

75588228_2718392774892804_15798877855049

 

 

75341020_2718382014893880_49793743074623

 

77406822_2718382231560525_11165649242737

 

73381203_2718382534893828_44246852726633

 

75369236_2718382891560459_49217357260909

73352311_2718383144893767_70266787237514

 

To jeszcze bez oficjalnego wsparcia mGPU. Frametime szalone, ale stutterów brak. NVlink / G-Sync pewnie robią robotę. Chociaż przy G-Sync off również nie ma ścinek.

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...