Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Oraz 25% droższa. 

 

Pod względem opłacalności jest całkiem dobrze

 

oplacalnosc.png

 

Wykres jest też krzywdzący dla 2060, bo FE jest za 1619 zł, a niereferenty jeszcze taniej + dostajemy grę do wyboru więc trochę by się jednak pozmieniało, gdy weźmiemy pod uwagę obecną sytuację.

Link to post
Share on other sites

@Artok

 

Daj znać jak się karta sprawuje, ja niestety nie mam nawet teraz czasu na testy GTX 1660Ti / 1660

 

Ten bajzel ogarniam. Człek by pograł sobie w końcu w coś w spokoju, a tu ciągle Turingi go prześladują.

 

Ciekawe ile prawdy w plotce o Ampere https://wccftech.com/rumor-nvidia-could-tease-next-gen-7nm-ampere-gpu-at-gtc-2019/

 

52964839_414236722660767_12079401301578854434956_298001050879975_869601509589070

 
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

A więc tak. Przetestowałem kartę w 2 grach. Mianowicie w Kingdom Come Deliverance oraz Asasynie Odyssey (w benchmarku wbudowanym w grę). W każdym przypadku rozdzielczość wynosiła 2560x1080. Porównam przy okazji z rzeczonym RX580 8GB i GTX970:

Kingdom Come. Ustawienia graficzne: wysokie. Wczytywałem zawsze ten sam zapis gry i biegałem po ulicach Ratajów.

GTX970: zwykle 30FPS, z okazjonalnymi spadkami poniżej tej wartości (gdy na ulicach było sporo postaci).

RX580 8GB: zwykle 50FPS, w zatłoczonym miejscu spadki do 41/42 FPSów.

GTX1660: zwykle 60FPS, w zatłoczonych miejscach spadki do 51.

 

AC Odyssey. Ustawienia graficzne bardzo wysokie.

Od lewej: GTX 970, RX580 i GTX1660.

 

GoR6mBt.png

 

 

 

PODKRĘCANIE. Udało mi się podgonić rdzeń do 2055Mhz, z kolei pamięci do 9852Mhz.

W Kingdom Come w najbardziej zatłoczonych miejscach zyskałem 4FPS, w tych mniej zatłoczonych 7-8.

W AC Odyssey wynik benchmarku prezentuje się następująco: (po lewej karta niepodkręcona, po prawej podkręcona).

 

7aYNUhe.png

 

 

TEMPERATURY. Pomiar pobrany podczas grania w AC Odyssey. Po lewej - niepodkręcona, po prawej - podkręcona.

 

0PJgf07.png

 

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Pokaz możliwości całej rodziny Turingów RTX w "ANTHEM"

 

Od RTX 2060 FE, na TITAN RTX kończąc. Ustawienia maks (ponad prest ultra)

 

Rozdziałki :

 

RTX 2060 FE - 1920x1080p / 2560x1440p

RTX 2070 GAMING Z - 1920x1080p / 2560x1440p

RTX 2080 AORUS Xtreme - 1920x1080p / 2560x1440p / 3440x1440p

RTX 2080Ti FE - 2560x1440p / 3440x1440p / 4k

TITAN RTX - 2560x1440p / 3440x1440p / 4k

 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ok, jeśli tam ten rtx to był taki exclucive dla NV, to po tym demku juZ nie jest.

Powinno to spowodować obniżenie cen dla kart RTX.

 

To jest bardzo błędne myślenie za które niestety w dużej mierze odpowiadają redaktorzy jacy nie wiedzą co piszą w newsach. Na szczęście akurat na IThardware jest napisane co i jak, warto się z tym zapoznać :)

 

https://ithardware.pl/aktualnosci/crytek_chwali_sie_wlasnym_ray_tracingiem_dziala_na_radeonie_rx_vega_56-8859.html

 

Ja również o tym pisałem, ale zacytuję co i jak z ITHardware. Także absolutnie nie ma tutaj mowy o tym, żeby NV kasowała za coś kasę zbędnie :)

 

"Zanim jednak zacznie się nagonka na NVIDIĘ i oskarżenia firmy o kasowanie dużych pieniędzy za karty RTX, warto najpierw wyjaśnić kilka kwestii. Ray-tracing zaprezentowany przez Crytek nie działa na tej samej zasadzie, co śledzenie promieni w Battlefield V i Metro Exodus, gdzie wykorzystywane są rozwiązania NVIDII. W tym przypadku mamy bowiem do czynienia z voxel cone tracing, który był już wcześniej wykorzystywany w grze Kingdom Come: Deliverance do globalnego oświetlenia, ale tym razem zastosowano to także do odbić, choć wygląda na to, że posłużono się jakimś trikiem, ponieważ dogłębniejsze analizy dema wskazują, że odbijany obraz nie zawsze zgadza się z tym, co powinien prezentować. Możliwe jest także, że to śledzenie promieni na wokselach, co oznacza, że jednostki RT w kartach Turing nie mają tu zastosowania, gdyż nie uświadczymy tu drzewa BVH. Poza tym, trzeba pamiętać, że wciąż trwają prace nad technologią Crytek i minie trochę czasu, zanim ta będzie dostępna dla deweloperów. Poza tym, tego typu dema zawsze wyglądają lepiej niż gry, więc na tę chwilę trudno oceniać, jak technologia prezentować będzie się w rzeczywistym wykorzystaniu."

Link to post
Share on other sites

Nie napisałem że NV kasuje ludzi za nic.

Nikt też nie obieca że rozwiązanie NVIDIA będzie wykorzystywane przez developerów.

Wszystko zależy od tego co będzie siedziało w ps5 i nowym Xbox.

Mimo wszystko podobny efekt możemy uzyskać programowo, co mogliśmy zobaczyć na demie.

 

Link to post
Share on other sites

"Powinno to spowodować obniżenie cen dla kart RTX."

 

Napisałeś to :) Ja faktycznie nieco przeinaczyłem, także mój błąd. Natomiast nie uważam, żeby demko Cryteka, czy fakt, że można DXR odpalać na innych kartach niż Turingi (ale ten fakt znany jest przecież od dawna) było jakąkolwiek podstawą do obniżek cen kart RTX. Już pomijając śledzenie promieni czy DLSS, to jednak karty wydajnościowo nie zawodzą (chyba, że ktoś liczy na ciągłe wzrosty jak przy przejściu z 28 nm Maxwell na 16 nm Pascal), a konkurencji realnej brak także i szans na obniżki cen póki co nie ma żadnych. No i Turingi dzięki rdzeniom RT swoje robią. Prosty przykład, wydajność TITAN V vs TITAN RTX vs RTX 2080Ti w standardowej rasteryzaji plasuje się na stosunkowo podobnym poziomie.

 

https://www.3dmark.com/compare/fs/18765433/fs/18721179/fs/18530186

 

Przy śledzeniu promieni TITAN V jest deklasowany totalnie, z racji braku rdzeni RT.

 

https://www.3dmark.com/compare/pr/65744/pr/64975/pr/64802

 

Nawet RTX 2060 go wyprzedza :)

 

https://www.3dmark.com/compare/pr/65744/pr/46169/pr/43093/pr/48248/pr/62462/pr/62418

 

 

Co do samego RT, niech się rozwija to wszyscy na tym skorzystamy. Tak swoją drogą dziś o 22ej będzie na GTC live CEO Nvidii, także może czegoś ciekawego nowego się dowiemy :)

Edytowane przez EH_Gosu
Link to post
Share on other sites

Jeszcze raz napiszę że jeżeli konsole pójdą inną drogą przy śledzeniu promieni, to rozwiązanie NVIDIA może skończyć jak ich physX.

 

Osobiście w to nie wierzę bo wszystko wskazuje na to, że Nvidia bardzo mocno będzie cały czas rozwijać RT w aspekcie ich kart. Po za tym PhysX jest obecnie open sourcem, przy czym nieraz się pojawia w nowych grach. Ale też jest to zupełnie co innego niż DXR.

 

Poczekamy, zobaczymy :)

Link to post
Share on other sites

Poczekamy™ ;)

Ja tam nie narzekam :D

Pasuje oglądać ten live z gtc ciekawe co z plotka o 7nm ampere dla serwerów i sztucznej inteligencji, jak myślicie, ma sens wpuszczanie przez nvidie 7nm już teraz?

Myślę, że to tylko plotka z tymi 7 nm, za wcześnie. Robiłem rozeznanie wśród znajomych z największych firm w branży i nic im nie wiadomo na temat Ampere w najbliższym czasie, no ale zobaczymy.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...