Skocz do zawartości

Temat o kartach Nvidia RTX Turing (TU1xx).


Recommended Posts

Jedyne co mają to RX'y 580, bo 590 to żart (+30% ceny za +10% wydajności kosztem zerowego potencjału OC). 

Radeon VII to chyba cukierek dla kolekcjonerów...

 

RTX 2060, 2070 to zagniatacze dla zwykłych śmiertelników w warunkach polskich. Osoby zarabiające na bardziej cywilizowanych warunkach nie mają alternatywy w przedziale 2080-2080Ti...

Link to post
Share on other sites
po komentarzach widzę że nikt nawet nie zerknął do mojego poprzedniego linka ze wsparciem dla rtx w octane

 

 

Mało kto tutaj pewnie kiedykolwiek w ogóle słyszał o octanerenderze, a pewnie 1/1000 w ogóle kiedyś korzystał. Ja akurat mam soft do pracy z niego korzystający, ale w zestawie do gier mi do do niczego nie potrzebne - podobnie jak innym stąd takie (znikome) zainteresowanie tematem octanebencha i progresu turinga w tym zakresie. 

Edytowane przez wojciechu15
Link to post
Share on other sites

ja po cichu licze również na intela, co  prawda ich gpu dopiero za rok ale mam nadzieje, że coś ruszą rynek. Z drugiej  strony problemy z 10nm dla cpu wiec nie wiem czego się spodziewać, patrząc historycznie intel nie błyszczał pod względem gpu które wydali bo najdłużej utrzymujące się ich gpu było na rynko 14 mies (chyba) lata temu

Link to post
Share on other sites

Wait, to jest jakaś konkurencja?  :o

Bo nie nazwę konkurencją takiego Radeona VII, który kosztuje tyle co wypasiony 2080 STRIX/Gaming X i oferuje wydajność RTX 2070 przy poborze prądu lekko powyżej RTX 2080 Ti.  :rotfl:

Mój post był ociekającą złośliwością prowokacją w stronę tych którzy tak po Nvidii jadą (nikt jednak tego nie wyczuł). Chcieli zrewolucjonizować gry tymi nowymi technologiami, na razie wygląda to słabo. Też wolałbym żeby zamiast nowych zabawek poszli w kierunku brutalnej siły i poweru w klasycznej wydajności....

 

Ale trudno - od 3 lat z okładem nie mają żadnej konkurencji to sobie dyktują zasady rynku GPU dla graczy

Link to post
Share on other sites

Wiem wieeem, musiałem też dodać swoje "zdziwienie". :D 
Taka prawda, co zrobimy.

 

Ogółem niby jakieś tam nędzne światełko w tunelu jest.

1) NAVI zoptymalizowane pod gry, architektura powstała ze współpracą Sony i Micro$ftu + prawdziwe 7nm (nie tak jak Radeon VII, który jest pseudo 7nm tak samo jak RX 590 jest pseudo 12nm)

2) Intel cośtam zaczyna machać kijkiem i może ewoluuje do etapu miedzianego sztyletu 

3) Akcjonariusze w końcu przycisną nGreedie za brak progressu i tonące zyski kwartalne z danych r/r. 

 

W takiej sytuacji, któryś z tych scenariuszy będzie musiał zmusić nvidię do ogarnięcia czystej wydajności. A najlepiej więcej niż 1 scenariusz z perspektywy graczy. 

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Ja trochę z innej beczki ale o RTX, znajomemu zaczęły piszczeć cewki (o czym zresztą napisał w komentarzu https://www.x-kom.pl/p/456603-karta-graficzna-nvidia-msi-geforce-rtx-2070-armor-8gb-gddr6.html ) a X-KOM odpisał, cytuję:

 

"Krystian, piszczenie cewek sekcji zasilania pod obciążeniem 3D jest naturalnym objawem pracy. W razie jakichkolwiek dodatkowych trudności z pracą karty graficznej prosimy o kontakt telefonicznie pod numerem: 34 377 00 30 lub mailowo pod adresem: serwis@x-kom.pl. Postaramy się pomóc."

 

Co Wy Koledzy na to?

Link to post
Share on other sites

Mało kto tutaj pewnie kiedykolwiek w ogóle słyszał o octanerenderze, a pewnie 1/1000 w ogóle kiedyś korzystał. Ja akurat mam soft do pracy z niego korzystający, ale w zestawie do gier mi do do niczego nie potrzebne - podobnie jak innym stąd takie (znikome) zainteresowanie tematem octanebencha i progresu turinga w tym zakresie. 

 

Wiesz ja też nie pracuje na tym kompie z podpisu :), ale rozmawiamy tu mam nadzieje nie tylko o grach, poza tym zjawisko wspierania przez rendery i silniki, pokazuje że RTX  już raczej z nami zostanie i nie bedzie tylko szybko zapomnianą technologią, co mnie osobiście bardzo cieszy.

Link to post
Share on other sites

Pierwsze wrażenia z użytkowania 2080Ti:

 

- karta jest cicha, pod obciążeniem kompletnie nic nie słychać. 1080Ti po OC, w 4K, bywała momentami słyszalna;

- potencjał OC niestety raczej znikomy - póki co stabilnie boostuje w okolice 2050 MHz i to raczej tyle;

- RE2 remake - wszystko na maxa, 4K - 1080Ti zaliczała spadki w okolice 40 kl/s, rzadko przekraczała 50 kl/s. 2080ti - sztywne 60, nawet nie drgnie;

- Just Cause 4, wszystko na maxa, 4K - 1080Ti oferowała 40-45 kl/s, obecnie jest 55-60, najczęściej sztywne 60.

 

Podsumowując - dostałem dokładnie to, czego oczekiwałem, czyli pierwszą kartę do 4K z prawdziwego zdarzenia. Jak już przestanę opłakiwać cenę pozostanie mi czysta frajda z grania, zwłaszcza, że za 2 tygodnie przyjdą kody do BF'a i Anthem :D

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

będzie musiał zmusić nvidię do ogarnięcia czystej wydajności

 Nie widzicie do czego prowadzi nieustanne i szybkie zwiększanie wydajności? Do kompletnego olewania  optymalizacji. oraz ogólnego rozleniwienia twórców.  Nie ma sensu ślęczeć nad optymalizacją kodu, skoro za kilka miesięcy wyjdzie 40% szybszy sprzęt i problem sam się rozwiąże.  Z roku na rok wymagania gier znacząco rosną przy ledwie minimalnej poprawie jakości grafiki. Szczególnie dobrze widać to po tasiemcach pokroju Assasins Creed czy CoD. 

 

Jestem natomiast pod ogromnym wrażeniem implementacji DXR w Metrze, miejscami gra wygląda obłędnie głównie dzięki realistycznemu oświetleniu. Oczywiście spadek wydajności po włączeniu tego to inna kwestia ale według mnie warto i to jest dobry kierunek rozwoju.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Na razie to nie ma wystarczającej wydajności by grać spokojnie w 4K (2080Ti też można zagiąć dość łatwo). Tak jak kiedyś był problem z FHD...

Będzie wydajność wystarczająca dla 4K to potem mogą się zajmować głupotami, bo dla mnie tekstury, oświetlenie i cienie w 4K są największym zyskiem graficznym. ;x 

 

A te tasiemce to nic innego jak gówniane porty z konsoli, bo wielkim pseudo korporacjom szkoda hajsu na optymalizacje. Robią bo taniości, masowo i na odwal. Dla tego nigdy nie wydałem i nie wydam złotówki na te syfy.

Edytowane przez Revenant
Link to post
Share on other sites

Nigdy nie będzie dobrego czasu na takie technologie, bo zawsze topowe produkcje AAA będą balansować na granicy płynności przez brak optymalizacji. Ale im szybciej DXR trafi na pod strzechy i do większej ilości tytułów tym więcej czasu twórcy będa mieli jej opanowanie.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...