Watownik 0 Napisano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Witam od 29.03.2018 borykam się z pewnym problemem, który jest spowodowany działaniem internetu z niewiadomych przyczyn PING zaczął drastycznie skakać co kilka sekund do wartości ponad tysięcznej. Jednak pobieranie, oglądanie filmów na różnych platformach idzie bezproblemowo. Napisałem do swojego dostawcy, który powiadomił mnie, że prawdopodobnie któreś z moich urządzeń jest zainfekowanych. Postanowiłem to sprawdzić, przeskanowałem wszystkie sprzęty mające dostęp do internetu za pomocą różnych antywirusów i na żadnym nie wykryłem szkód wywołanych przez zainfekowanie. Ostatnią informację jaką dostałem od swojego dostawcy (Netservice) było poinformowanie mojej osoby o tym, że będzie obserwował jak będzie w firmie od tego momentu urwał się kontakt, bo człowiek nie odpowiada na moje wiadomości.Załączam kilka zdjęć, które może pomogą, a może nie - przypomina, że na każdym komputerze występuje takowy problem. http://static.pokazywarka.pl/6/4/f/4e707bef90e22e7140de29bcdea780bb_orig.jpg http://static.pokazywarka.pl/x/e/f/d5327b8917745c8608f4796ad4774ef5_orig.jpg http://static.pokazywarka.pl/2/f/x/02c34559e0380aae1d3b271a5e6e693d_orig.jpg http://static.pokazywarka.pl/j/4/k/5b9414e25db32117d3465a71d505dd00_orig.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 6 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2018 Jaki router? Jakieś urządzenie bezprzewodowe w okolicach routera? Ogólnie jeśli chcesz mieć stały, niski ping to tylko i wyłącznie połączenie kablowe, niektórzy nie ogarniają tego do tej pory bo "wszystko w domu ma być po WiFi!!!one!!!" Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Każdy sprzęt jest podłączony poprzez połączenie kablowe, jedynie urządzenia mobilne działają na WiFi jednak one nie służą do grania w gry multiplayer więc wysoki ping nie przeszkadza w codziennym przeglądaniu internetu. Router jest od producenta TP-Link, a jego model to TP-WR841N Cytuj Link to post Share on other sites
crazzyiwan 12 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Ściągnij sobie program ping na androida i włącz cały czas niech pinguje przez wifi porównuj z komputerem. Założę się na komórce będziesz miał normalne wartości A problem leży gdzieś w sprzęcie u Ciebie ☹ Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez crazzyiwan Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Ściągnij sobie program ping na androida i włącz cały czas niech pinguje przez wifi porównuj z komputerem. Założę się na komórce będziesz miał normalne wartości A problem leży gdzieś w sprzęcie u Ciebie ☹ Polecam przeczytać jeszcze raz posta albo przynajmniej temat - Na każdym komputerze występują takowe problemy, nie ważne na którym. Na urządzeniach mobilnych połączone przez sieć WiFi występuje taki sam problem, co ciekawe wykonałem test pingu za pośrednictwem routera i zamiast wysokich wartości ciągle otrzymywałem lost. http://static.pokazywarka.pl/e/e/z/569eb340678157929e88c1fbf3483b45_orig.jpg Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez Watownik Cytuj Link to post Share on other sites
crazzyiwan 12 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 (edytowane) Najłatwiej opieprzyć człowieka że nie czyta.. poszlakę masz. Powodzenia. Edytowane 7 Kwietnia 2018 przez jacekgothic Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Najlepiej to zauważ, że z edytowałem posta co ty też zrobiłeś, a twoja odpowiedź całkowicie inaczej wyglądała przed edycją. Po drugie, chyba tam jasno napisałem, że przetestowałem ping poprzez WiFi i różnic nie ma? Na urządzeniach mobilnych połączone przez sieć WiFi występuje taki sam problem, co ciekawe wykonałem test pingu za pośrednictwem routera i zamiast wysokich wartości ciągle otrzymywałem lost. Cytuj Link to post Share on other sites
crossek 38 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Najlepiej to zauważ, że z edytowałem posta co ty też zrobiłeś, a twoja odpowiedź całkowicie inaczej wyglądała przed edycją. Po drugie, chyba tam jasno napisałem, że przetestowałem ping poprzez WiFi i różnic nie ma? czy masz możliwość sprawdzenia na innym routerze ? Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 czy masz możliwość sprawdzenia na innym routerze ? Nie, nie posiadam takiej możliwości. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Ja tu widzę stratę pakietów, masz połączenie po kablach telefonicznych ? gdzie mieszkasz, wieś, małe miasto, duże miasto obrzeża? Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Wieś, niedaleko małego miasta. Internet jest radiowy, jednak przez kilkanaście lat nie było takich problemów z tym internetem, zawsze normalnie chodził, a z roku na rok jego prędkość się zwiększała. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Wieś, niedaleko małego miasta. Internet jest radiowy Jak mniemam masz antenę na dachu skierowaną do twojego dostawcy, tzn nie przez maszt telefonii komórkowej? Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Jak mniemam masz antenę na dachu skierowaną do twojego dostawcy, tzn nie przez maszt telefonii komórkowej? Antena jest na drugim piętrze na balkonie, dostawca montując antenę stwierdził, ze na kominie będzie kiepski zasięg. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 jeśli sygnał leci do niego, a nie przez najbliższy maszt telefonii komórkowej LTE, to masz odpowiedź, lepiej pewnie nie będzie, póki nie zrezygnujesz z radiówki. Cytuj Link to post Share on other sites
zbiku90 3655 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Mam radiowke (na wsi). Jedyne rozwiazanie wyskoiego pingu to bylo podlaczenie kablem plus ustawienie na routerze gwarantowanego lacza np 1/4 maksymalnej przepustowosci Cytuj Link to post Share on other sites
Watownik 0 Napisano 7 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 Wspominałem już, że mam połączenie kablowe w domu. Wyjaśnijcie mi wiec dlaczego nagle w niespodziewanym momencie ping skoczył do takich wartości jak przez wiele lat działała bezproblemowo. Na pewno nikt nie postawiła nagle bloku przed moim domem, blokując sygnał. Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4155 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 a bo my wiemy czemu, gubisz pakiety co widać, więc jakiś problem jest, może ktoś ma podobne urządzenie w okolicy i zakłóca twój sygnał, może coś innego. Cytuj Link to post Share on other sites
matekow 88 Napisano 7 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2018 No to jak bym zrobił tak na jakimś sprawnym komputerze sprawdził ping na kablu bezpośrednio przy routerze, odłączając na czas testu wszystkie urządzenia wyłączył wifi w routerze. Wtedy jeśli nadal będzie wysoki ping robisz screeny i zgłaszasz do dostawcy. Ewentualnie żeby wykluczyć uszkodzenie routera podłącz kabel który wchodzi do routera od zasilacza/anteny, ale pewnie będziesz musiał znać IP aby zadziałało. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 9 Kwietnia 2018 Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2018 Aby upewnić się czy są straty pakietów, jak zauważył kokosnh, optymalnie byłoby upewnić się że pingi tracone są także w przypadku innych serwerów. Pomijając oczywiście serwery, które mają włączoną ochronę przed zalewem pingów i odrzucają z automatu pakiety ping ICMP Echo Request. Dostawcy internetu z zasady nie gwarantują poziomu maksymalnego czasów ping, przynajmniej w wypadku łączy konsumenckich. Co niektórzy mają problemy z utrzymymaniem umownej prędkości łącza, stąd ostatnie działania UKE w kierunku stworzenia certyfikowanego speedtestu. Pod tym względem jesteś na straconej pozycji, możesz co najwyżej będąc konsekwentnym wymusić aby dostawca, np. przepiął cię na inny mniej obciążony switch etc. - co poprawi lub nie obecną sytuacje. Równie ważna sprawa to to ustalenie czy zwiększone czasy odpowiedzi pojawiają się w sieci internet czy może w twojej sieci lokalnej. Akurat od skromnego TP-Linka z 32MB nie spodziewałbym się wybitnych osiągów. Na przykładzie podobnego Asusa RT-N12N+ mogę powiedzieć, że te routery już out-of-the box nie mogą działać poprawnie. Już na starcie brakuje pamięci RAM. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.