paxonek123 0 Napisano 6 Marca 2018 Udostępnij Napisano 6 Marca 2018 Witam. Najpierw podam specyfikację mojego laptopa: Dell Inspiron 5558 Intel Core i5-5200U GeForce 920m WDC WD10JPVX-75JC3T0 (1TB) Mam problem w postaci bardzo dużego zużycia dysku. Problem zauważyłem jakiś tydzień temu (nie kojarzę abym instalował wtedy coś konkretnego). Zacząłem działać wg internetowych porad, wykonałem tego mnóstwo, od działania na rejestrach, przez wyłączanie różnych usług, używanie Dellowskich urządzeń diagnostycznych, aż po postawienie systemu od nowa. Wcześniej miałem Windows 8.1, od dziś jestem (nie)szczęśliwym użytkownikiem Windowsa 10. Myślałem, że reinstall systemu to będzie już ostatni cios, jednak problem nie zniknął. Wygląda na to, że jest lepiej, bo w totalnym bezruchu zużycie dysku często jest poniżej 10% (czasem jest nawet 0-1%, ale czasem 30-40%, nie ma reguły). Jednak włączenie jakiegokolwiek programu winduje zużycie do +-95%. Próbowałem sprawdzać procesy które wywołują takie zużycie, jednak za każdym razem jest to coś innego- svhost.exe, CompatTelRunner.exe, MsMpEng.exe, a najczęściej po prostu System. Aktualnie jestem w trakcie wykonywania error scan programem HD Tune, pozostałe zakładki (Health, Info etc.) wskazują na to, że z dyskiem wszystko OK. Po wykonaniu scanu podzielę się wynikami. Czy jednak macie jakieś pomysły w jaki sposób mogę rozprawić się z tym problemem? Wszystkie w.w. czynności (zmiany w rejestrach itd.) wykonywałem jeszcze na Win 8.1, czy powinienem wykonać je również teraz, po postawieniu nowego systemu? Myślę, że tak czy inaczej spróbuję to zrobić, ale najpierw pozwolę HD Tune się wykazać, jutro powinienem mieć wyniki. Z góry dziękuję za choćby najmniejsze zaangażowanie w pomoc w rozwiązaniu problemu. Cytuj Link to post Share on other sites
RalfNwn 95 Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 (edytowane) Na nowym W10 powinieneś zainstalować wszystkie zwykle używane przez Ciebie programy, odpalić aktualizację systemu i cierpliwe poczekać do jej końca po czym z uporem maniaka klikasz by sprawdził aktualizacje aż za którymś razem otrzymasz komunikat, że urządzenie jest aktualne. Następnie wywalasz niepotrzebne "kafelki" (np. CCleaner widzi je bez problemu i łatwo z jego poziomu można je usunąć + sprawdzasz co siedzi w Narzędzia -> Autostart -> Zaplanowane Zadania), sprawdzasz msconfig pod kątem niepotrzebnych Ci usług a potem menedżera zadań i zakładkę "Uruchamianie" pod kątem niepotrzebnie startujących z systemem Windows aplikacji. Na koniec Win10 ShutUp z rekomendowanymi ustawieniami, restart i powinno być lepiej. Można zrobić też defragmentację Deflagglere'em ze stajni Piriform'a (+ wykonać jednorazowo "defragmentację boot time"). Nie wiem jakiego używasz antywira ale np. NOD32, po wejściu w statystyki, ładnie pokazuje jakie aktualnie pliki są "obrabiane" co nieraz rzuca nieco światła co się dzieje w systemie. Edytowane 7 Marca 2018 przez RalfNwn Cytuj Link to post Share on other sites
paxonek123 0 Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 OK, skany HD Tune zostały wykonane. Poniżej wrzucam screeny. Skan z zakładki "Disk Monitor" wykonałem tylko częściowo, żeby zobaczyć mniej więcej jak to wygląda. Jeżeli trzeba to operację mogę powtórzyć w całości. Link do screenów Laptop chodził przez całą noc, teraz wygląda to tak, jakby wszystko było ok. Pisząc ten post mam zużycie dysku na poziomie 1%. Zaraz zrobię restart i zobaczę jak to będzie wyglądało wtedy. Edit: Laptop włączał się jakieś 2 minuty. Po włączeniu miał disk usage 100% (system jest czysty, zainstalowałem jedynie pakiet Office który nie włącza się przy starcie). Ten stan utrzymywał się ok. 1-2 minuty, w tym czasie na prowadzeniu w zużyciu dysku prześcigały się takie procesy jak System, svhost.exe, RuntimeBroker. Włączyłem chrome, wszystko było "OK", tzn. w momencie włączania dysk skoczył do 100%, jednak po kilku sekundach spadł do kilkunastu %. Jednak nagle znowu skoczył do 100% głównie w wyniku procesu System (/COMPONENTS) oraz następnie svhost (najpierw netsvcs, potem LocalSystemNetwork). W tej chwili zużycie 100% utrzymuje się od kilku minut. Czy jest jeszcze jakieś pole do manewru czy po prostu mam zbyt słaby dysk? Na nowym W10 powinieneś zainstalować wszystkie zwykle używane przez Ciebie programy, odpalić aktualizację systemu i cierpliwe poczekać do jej końca po czym z uporem maniaka klikasz by sprawdził aktualizacje aż za którymś razem otrzymasz komunikat, że urządzenie jest aktualne. Następnie wywalasz niepotrzebne "kafelki" (np. CCleaner widzi je bez problemu i łatwo z jego poziomu można je usunąć + sprawdzasz co siedzi w Narzędzia -> Autostart -> Zaplanowane Zadania), sprawdzasz msconfig pod kątem niepotrzebnych Ci usług a potem menedżera zadań i zakładkę "Uruchamianie" pod kątem niepotrzebnie startujących z systemem Windows aplikacji. Na koniec Win10 ShutUp z rekomendowanymi ustawieniami, restart i powinno być lepiej. Można zrobić też defragmentację Deflagglere'em ze stajni Piriform'a (+ wykonać jednorazowo "defragmentację boot time"). Nie wiem jakiego używasz antywira ale np. NOD32, po wejściu w statystyki, ładnie pokazuje jakie aktualnie pliki są "obrabiane" co nieraz rzuca nieco światła co się dzieje w systemie. Antywirusa nie mam na razie żadnego, po postawieniu systemu nic większego nie instalowałem. Zrobię te kroki o których napisałeś po powrocie z uczelni, wieczorem lub ew. jutro podzielę się wynikami. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2063 Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Wyłączyłeś Windows Search i Superfetch? Cytuj Link to post Share on other sites
Gość paprykarz Napisano 7 Marca 2018 Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 Wyłączyłeś Windows Search i Superfetch? W czym to pomaga? po powrocie z uczelni Czytaj = Staffu nainstalowane. Co jak co to musi się dowiedzieć co mu system obciąża. W moim wypadku : Wyłączyłeś Windows Search i Superfetch? Nic nie daje. Macie jakieś magiczne rady? Mam w tym momencie dysk obciążony na 2%, zbijcie do 1% Cytuj Link to post Share on other sites
paxonek123 0 Napisano 7 Marca 2018 Autor Udostępnij Napisano 7 Marca 2018 W czym to pomaga? Czytaj = Staffu nainstalowane. Co jak co to musi się dowiedzieć co mu system obciąża. W moim wypadku : Wyłączyłeś Windows Search i Superfetch? Nic nie daje. Macie jakieś magiczne rady? Mam w tym momencie dysk obciążony na 2%, zbijcie do 1% Nie za bardzo mam jak określić konkretnie co obciąża mi system, bo w danej chwili może być to jeden proces, a minutę później inny. Czy jeżeli chodzi o dysk to wszystko jest w porządku? Program nie pokazuje co prawda żadnych błędów ale może są jakieś niepokojące parametry? Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.