Skocz do zawartości

Huawei b315 kilka urządzeń problem z WiFi na Smart TV


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Mam taki problem, który mnie strasznie irytuje...Posiadam internet LTE z Orange wraz z routerem Huawei B315. Ogólnie z działania samego routera i internetu jestem zadowolony jednak mam problem z jednym urządzeniem mianowicie telewizorem Samsung Smart TV model m6172.

Chodzi o to, że tv rozłącza się a później nie wznawia połączenia mimo, że sieć jest cały czas widoczna i ma maksymalny sygnał. W tej sytuacji należy zresetować ustawienia sieci w tv, następnie znaleźć ją i połączyć wpisując hasło lub za pomocą WPS. Połączenie bez resetowania jest niemożliwe, gdyż wyświetla komunikat, że połączono z WiFi ale nie można połączyć z internetem.

Dodam, że nie mam problemu z innymi urządzeniami podłączanymi do sieci domowej.

Być może problemem jest ilość urządzeń podłączonych pod sieć domową? Są to: laptop, dwa tablety, 3 telefony, PS4, i ten tv. Razem 8 urządzeń, czasami łącze też smartwatch ale bardzo okazyjnie. PS4 stoi koło tv i nigdy nie gubi sieci.

Rozmawiałem ze znajomym i zasugerował, że może być problem przy nadawaniu przez router urządzeniom adresu ip. Wszystkie urządzenia w domu mają ustawione "automatyczne uzyskiwanie adresu ip"

Dodam też, że wyżej opisany problem występuje bardzo losowo, ostatnio tv działał (był połączony z siecią) przez tydzień i nie było żadnych problemów. Innym razem gubi sieć po 2 godzinach albo jednym dniu...

Denerwuje mnie to strasznie i szukam rozwiązania tego problemu.

Czy dałoby coś wpisanie na stałe adresów ip dla poszczególnych urządzeń albo tylko dla tv??

Mam nadzieję, że z mojego opisu ktoś rozkmini o co tu chodzi i da jakąś podpowiedź, jak ten problem rozwiązać.

Pozdrawiam.

Link to post
Share on other sites

Ok zrobię tak dziś po pracy. Oczywiście trzeba to sprawdzić po prawidłowym podłączeniu do sieci? Właśnie tak myślałem żeby spróbować, bo raz zauważyłem, że w momencie gdy tv nie łączył się z siecią to pobierał jakieś dziwne adresy i to pewnie jest przyczyną.

A jeśli bym przestawił router na 5GHz to miałbym z tego jakiś profit? Niestety nie mam info czy tv obsługuje tę częstotliwość ale pewnie tak bo to model z 2017 roku.

Link to post
Share on other sites
Oczywiście trzeba to sprawdzić po prawidłowym podłączeniu do sieci?

Oczywiście :)

 

 

A jeśli bym przestawił router na 5GHz to miałbym z tego jakiś profit?

Jeśli obsługuje , to profitem było mniejsze zapchanie 2,4GHz przy jednoczesnym korzystaniu z innych urządzeń.

 

Problem może jeszcze być w samej komunikacji WiFi między TV, a routerem - wtedy jeśli jest taka możliwość rozważyłbym połączenie kablem.

Edytowane przez chrisplbw
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...