tuciek 0 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Witam wszystkich. Mam taki problem, który mnie strasznie irytuje...Posiadam internet LTE z Orange wraz z routerem Huawei B315. Ogólnie z działania samego routera i internetu jestem zadowolony jednak mam problem z jednym urządzeniem mianowicie telewizorem Samsung Smart TV model m6172. Chodzi o to, że tv rozłącza się a później nie wznawia połączenia mimo, że sieć jest cały czas widoczna i ma maksymalny sygnał. W tej sytuacji należy zresetować ustawienia sieci w tv, następnie znaleźć ją i połączyć wpisując hasło lub za pomocą WPS. Połączenie bez resetowania jest niemożliwe, gdyż wyświetla komunikat, że połączono z WiFi ale nie można połączyć z internetem. Dodam, że nie mam problemu z innymi urządzeniami podłączanymi do sieci domowej. Być może problemem jest ilość urządzeń podłączonych pod sieć domową? Są to: laptop, dwa tablety, 3 telefony, PS4, i ten tv. Razem 8 urządzeń, czasami łącze też smartwatch ale bardzo okazyjnie. PS4 stoi koło tv i nigdy nie gubi sieci. Rozmawiałem ze znajomym i zasugerował, że może być problem przy nadawaniu przez router urządzeniom adresu ip. Wszystkie urządzenia w domu mają ustawione "automatyczne uzyskiwanie adresu ip" Dodam też, że wyżej opisany problem występuje bardzo losowo, ostatnio tv działał (był połączony z siecią) przez tydzień i nie było żadnych problemów. Innym razem gubi sieć po 2 godzinach albo jednym dniu... Denerwuje mnie to strasznie i szukam rozwiązania tego problemu. Czy dałoby coś wpisanie na stałe adresów ip dla poszczególnych urządzeń albo tylko dla tv?? Mam nadzieję, że z mojego opisu ktoś rozkmini o co tu chodzi i da jakąś podpowiedź, jak ten problem rozwiązać. Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Sprawdź w ustawieniach sieci TV jakie adresy dostaje od routera (IP, maska, bramka) i wpisz go na sztywno zamiast automatycznego przydzielania. Cytuj Link to post Share on other sites
tuciek 0 Napisano 2 Lutego 2018 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 Ok zrobię tak dziś po pracy. Oczywiście trzeba to sprawdzić po prawidłowym podłączeniu do sieci? Właśnie tak myślałem żeby spróbować, bo raz zauważyłem, że w momencie gdy tv nie łączył się z siecią to pobierał jakieś dziwne adresy i to pewnie jest przyczyną. A jeśli bym przestawił router na 5GHz to miałbym z tego jakiś profit? Niestety nie mam info czy tv obsługuje tę częstotliwość ale pewnie tak bo to model z 2017 roku. Cytuj Link to post Share on other sites
chrisplbw 407 Napisano 2 Lutego 2018 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2018 (edytowane) Oczywiście trzeba to sprawdzić po prawidłowym podłączeniu do sieci? Oczywiście A jeśli bym przestawił router na 5GHz to miałbym z tego jakiś profit? Jeśli obsługuje , to profitem było mniejsze zapchanie 2,4GHz przy jednoczesnym korzystaniu z innych urządzeń. Problem może jeszcze być w samej komunikacji WiFi między TV, a routerem - wtedy jeśli jest taka możliwość rozważyłbym połączenie kablem. Edytowane 2 Lutego 2018 przez chrisplbw Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.