Skocz do zawartości

G-SYNC wyjasnienie, konfiguracja


Recommended Posts

Witam,

Posiadam laptopa Lenovo Y910 z matrycą 75hz obsługującą technologie G-SYNC.

Gram głównie w Battlefield 1 gdzie lapek wyciąga średnio 70-100 fpsów przy moich ustawieniach.

Z tego co się dowiedziałem to G-SYNC działa jedynie w przedziale FPS max do częstotliwości odświeżania ekranu czyli w moim przypadku 75hz. 

Tak więc jak w moim przypadku poustawiać wszystko, aby najlepiej na tym wszystkim wyjść ?

Obecnie mam włączony G-SYNC oraz wyłączony V-SYNC w ustawieniach nvidii, w grze również V-SYNC wyłączony, jednak mam ustawiony limit fpsów do 73 poprzez komendę w grze aby nie przekraczało zakresu działania G-SYNCu.

G-SYNC powinien spowodować płynniejsze działanie grafiki, ale przyznam szczerze, że mam odczucie jakby było mniej płynne nijeżeli z wyłączonym limitem fps i kiedy jest np 90fpsów (kiedy to G-SYNC nie działa).

Jednak z włączonym limitem fpsów do 73, podczas kiedy G-SYNC działa non stop, jakoś łatwiej, szybciej, dokładniej mi się celuję myszką.

 

Tak więc uważacie, że lepiej jest się zrzec większej ilości FPSów w grze na rzec G-SYNCu, czy jednak nie ograniczać się do maksymalnej częstotliwości odświeżania ekranu ?

Edytowane przez danceman
Link to post
Share on other sites

Napisze jak najprościej rób jak uważasz żeby mieć płynną rozrywkę, najważniejsze żeby Tobie pasowało.

Sam mam ekran 144 Hz z FreeSync i w serownikach AMD mam możliwość by karta ograniczała wyświetlanie FPS do 144, żadnych negatywnych zjawisk jak dotąd nie zauważyłem niemal po 2 miesiącach używania.

Nawet nie wypominam tych którym pasuje na konsolach 30 FPS w dynamicznych grach, im to pasuje i mi nic do tego, choć osobiście nie wyobrażam sobie powrotu do ekranu 60 Hz.

Link to post
Share on other sites

 

 

1. Gra działa w okolicy maks odświeżania matrycy z częstymi spadkami poniżej - ustawiasz gsync i limit kilka fps poniżej. Dałeś 2 mniej, choć według powyższego filmu może być konieczne np. 4 mniej (aby wyświetlanie nigdy nie świrowało). G-sync działa zawsze, a Vsync nie powinien nigdy (niezależnie od jego ustawień).

 

Gdy odświeżanie matrycy jest wyższe (>100Hz) to przy współczesnych grach i sprzęcie trudniej jest napotkać problem z oscylacjami fps wokół tej wartości i łatwiej to poprawić forsując wyższe ustawienia (wciąż zachowując sensowną szybkość działania). Przy 120Hz darowałem sobie limitowanie fps praktycznie wszędzie.

 

2. Gra jest w stanie działać zawsze  znacznie szybciej niż odświeżanie matrycy - ustawiasz fast sync. Pozwoli na wyświetlenie możliwie najnowszej w pełni wyrenderowanej klatki z częstotliwością natywną matrycy (choć czasy renderowania klatek mogą być zauważalnie różne). G-sync wtedy nie działa. 

Jest to opcja właściwa do wszelakich gier opartych na szybkiej reakcji i generujących pierdyliard fps. Jeśli gra działa zbyt wolno na poprawny fast sync, to wracasz do konwencjonalnych metod vsync, np. adaptive.

 

 

 

Wnioskując po pierwszym poście możesz wybrać pierwszy wariant (niemal stały frametime), albo drugi z ustawieniem takich detali aby nie spadało poniżej 75 (minimalne opóźnienia). 

Link to post
Share on other sites

 

 

1. Gra działa w okolicy maks odświeżania matrycy z częstymi spadkami poniżej - ustawiasz gsync i limit kilka fps poniżej. Dałeś 2 mniej, choć według powyższego filmu może być konieczne np. 4 mniej (aby wyświetlanie nigdy nie świrowało). G-sync działa zawsze, a Vsync nie powinien nigdy (niezależnie od jego ustawień).

 

Gdy odświeżanie matrycy jest wyższe (>100Hz) to przy współczesnych grach i sprzęcie trudniej jest napotkać problem z oscylacjami fps wokół tej wartości i łatwiej to poprawić forsując wyższe ustawienia (wciąż zachowując sensowną szybkość działania). Przy 120Hz darowałem sobie limitowanie fps praktycznie wszędzie.

 

2. Gra jest w stanie działać zawsze  znacznie szybciej niż odświeżanie matrycy - ustawiasz fast sync. Pozwoli na wyświetlenie możliwie najnowszej w pełni wyrenderowanej klatki z częstotliwością natywną matrycy (choć czasy renderowania klatek mogą być zauważalnie różne). G-sync wtedy nie działa. 

Jest to opcja właściwa do wszelakich gier opartych na szybkiej reakcji i generujących pierdyliard fps. Jeśli gra działa zbyt wolno na poprawny fast sync, to wracasz do konwencjonalnych metod vsync, np. adaptive.

 

 

 

Wnioskując po pierwszym poście możesz wybrać pierwszy wariant (niemal stały frametime), albo drugi z ustawieniem takich detali aby nie spadało poniżej 75 (minimalne opóźnienia). 

Wariant nr.1

W ustawieniach  nvidii wlaczyc v sync ?

Ponoć włączenie tego w nvidii wpływa na działanie smaego g-synca mimo ustawienia dodatkowo paru klatek mniej niz odswiezanie matrycy i nie przekraczania tego progu.

Link to post
Share on other sites

@daceman

W naszych kochanych FPSach  np ogranicza się  klatki do 140 fps (zalecane jest zejscie ponizej odswiezania moze to byc i 142). V-sync w przypadku używania monitora z g-sync blokuje klatki na 143.7,143.8 (czyli zawsze ponizej odswiezania) albo w cs albo np afterburner (a dokladnie riva tuner) Wtedy inputlag jest mniejszy lub taki sam jak grajac bez v-syn bez limitu klatek - 

 

Fajny link, polecam, wszystko tam jest pięknie wyjaśnione na wykresach: http://forums.blurbusters.com/viewtopic.php?t=3073 

 

 Wtedy pozbywasz sie praktycznie inputlaga albo jest on mniejszy niz bez v-synca. Fast-sync raczej nie jest zalecany na monitorach z g-sync tylko to ograniczenie. Takze majac gtx1080 jest idealnie miec FHD z g-sync grajac na ultra w wiekszosci gier i tak nie przebijesz 144 fps ( oczywiscie nie mowimy o sieciowkach itp tylko o bardziej wymagajacych tytułach. Wracajac do v-sync w monitorach z g-sync obecnie dziala bardziej jako limiter klatek do maksymalnego odswiezania - fast sync zdejmuje ta bariere oraz "ogranicza" stuttering. Aczkolwiek w grach sieciowych bez ograniczenia kiedy klatki dochodza do np 500 pojawia sie frame skipping czyli przeskakiwanie klatek np w fifa, lol (nie wspominajac o tym iz karta pracuje pod 100% obciazeniem). Takze najlepszym rozwiazaniem jest ograniczenie klatek poniżej odświeżania o np 2 lub 3 i wylaczenie v-sync w opcjach NV oraz w grze.

35523f43ff4fd7566c3632e88424e221.png

 

 

A tutaj masz link, aż 9 stron wszystko wytłumaczone,  także na wykresach o działaniu  G-SYNCU. Podobnie jak w linku poprzednim tylko bardziej przejrzyście

 

https://www.blurbusters.com/gsync/gsync101-input-lag-tests-and-settings/

 

Dzięki temu będziesz miał już dużą wiedzę.

 

Jeśli Ci się nie chce tego wszystkiego czytać :) ale uważam, że warto, wejdź na str.9, gdzie będziesz miał

 Optimal G-SYNC Settings & Conclusion.

 

 

  Edytowane przez serafin1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...