DzidaDzidowski 0 Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Dziś nie chciał mi się włączyć system i ciągle wyskakiwały błędy windowsa, nie wiem czy to wina dysku, ale po formacie nadal to się dzieje Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Cytuj Link to post Share on other sites
kamil_18_19 499 Napisano 13 Września 2017 Udostępnij Napisano 13 Września 2017 Reallocation Event Count Liczba operacji dotyczących ponownego przydzielenia sektorów. Wartość atrybutu wskazuje na całkowitą liczbę prób przeniesienia danych z "bad sektorów" do zapasowego obszaru. Liczone są udane jak i nieudane próby. Dysk kończy swój żywot. Kabel sprawdzałeś, ram. Cytuj Link to post Share on other sites
DzidaDzidowski 0 Napisano 14 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Dysk działa od 3 lat. Coś z kablem mogło się zepsuć i jak sprawdzić ram? I jak szybko się zepsuje dysk? Cytuj Link to post Share on other sites
matus 0 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Kolego identyczny problem miałem tydzień temu. Niestety dysk do wymiany zainwestowałem w SSD i jest super. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Dysk kończy swój żywot. dotyczy HDD, nie SSD zrób error skan z odznaczoną opcją quick skan, Nie rób formata, tylko secure erase (usuwa wszystkie dane, ale to po tym jak dasz screen-a z quick skan ) 1 Cytuj Link to post Share on other sites
kamil_18_19 499 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 (edytowane) Nie koniecznie widziałem już SSD Adaty i normalnie na gwarancji wymieniali bo były błędy. Edytowane 14 Września 2017 przez kamil_18_19 Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 14 Września 2017 Udostępnij Napisano 14 Września 2017 Nie koniecznie widziałem już SSD Adaty i normalnie na gwarancji wymieniali bo były błędy. ale widzisz że 05 jest zerowe ? Na skan musimy poczekać, czy są błędy. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
atomowy 100 Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 U mnie to samo w ocz revodrive x2 od chyba 2-3 lat. Poza tym, że skanuje się raz na kilka włączeń to od tak długiego czasu działa i trzyma zapis odczyt jak nowy. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to post Share on other sites
DzidaDzidowski 0 Napisano 15 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2017 zrób error skan z odznaczoną opcją quick skan, Nie rób formata, tylko secure erase (usuwa wszystkie dane, ale to po tym jak dasz screen-a z quick skan ) Muszę teraz robić to secure erase? Cytuj Link to post Share on other sites
matus 0 Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Kolego w HD Tune też pokazywało mi wszystko na zielono dopiero przeskanowanie programem MHDD pokazało co w trawie piszczy..... Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 @@matus, jeśli tu jest czysto to przy SSD w MHDD też będzie, a prawie wszystkie sektory będą mieć poniżej 3ms, MHDD jest przydatne przy HDD aby zobaczyć kondycje powierzchni talerzy. Zrobić zawsze możesz, ale obecnie nie widzę sensu.Najlepiej by się przydało zobaczyć czy ci pojemności nie zażarło, właściwości dysku w Windowsie tam masz podane w bajtach, tylko niestety nie mam z czym porównać (powinno być ponad 128xxx... ale przydało by się wiedzieć ile dokłądnie ), bo nikt normalny nie kupował MX100 128GB, podobnie jak nikt nie kupował iridium pro 120GB io w internecie, znalazłem tylko wersje 256GB i 512GB. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DzidaDzidowski 0 Napisano 15 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2017 (edytowane) powinno być ponad 128xxx.. jest 126 969 xxx Na tym dysku jest tylko system, więc nie jest mi potrzebne za dużo miejsca. Zatem nie mam się czym martwić jak na tę chwilę? Edytowane 15 Września 2017 przez DzidaDzidowski Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 15 Września 2017 Udostępnij Napisano 15 Września 2017 zapisz sobie ile ma obecnie dokładnie pojemności w bajtach (zrób też screena ) i powiedz do kiedy jest gwarancja tego dysku. Muszę znaleźć kogoś z MX100 128GB i zobaczyć jaką ma pojemność w bajtach, lub ty musisz, lub ktokolwiek kto czyta ten temat musi to zrobić, bo możliwe że zaczął tracić pojemność (choć to tylko przypuszczenie, bo nie wiem ile ma ten dysk dokłądnie bajtów) MX100 256GB ma tyle http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/06/props-256.jpg MX100 512GB ma tyle http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2014/06/props-512.jpg jak widać nie są to równe pojemności, więc na razie tylko zgaduję. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
DzidaDzidowski 0 Napisano 15 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Niestety gwarancja się skończyła. Zauważyłem że ja mam oprogramowanie MU01 a jest nowsze MU02, zaktualizować? Cytuj Link to post Share on other sites
Rozwiązanie kokosnh 4162 Napisano 15 Września 2017 Rozwiązanie Udostępnij Napisano 15 Września 2017 Tak zaktualizuj, podobno poprawiono w nim współpracę z SMART jak nie ma gwarancji, o na razie obserwuj czy parametry smart się nie zmieniają lub czy pojemności nie ubywa. Ogólnie nie ma nic krytycznego, co by mówiło, że dysk umrze zaraz. Cytuj Link to post Share on other sites
DzidaDzidowski 0 Napisano 16 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Września 2017 Dziękuję bardzo za pomoc. Zaktualizuje wieczorem i zobaczę czy coś się zmieniło. Nie wiem dlaczego, ale błąd zniknął po aktualizacji firmware i teraz nie wiem czy to dobry znak czy nie? Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 16 Września 2017 Udostępnij Napisano 16 Września 2017 no teraz dysk wygląda ok, więc to tylko oprogramowanie mieszało, bo dziwne by było niezerowe c4 bez niezerowego 05 no ewentualnie myłoby być możliwe gdyby pojemności ubywało, ale to był fałszywy alarm. i na przyszłość używaj crystaldiskinfo, bo opisuje więcej parametrów i jestem pewien z nich, że dysk nie miał na razie żadnych problemów. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.