Sunbeach 3 Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Witam was! Zamieszkałem w nowym miejscu i podpisałem umowę z Inea na 150 mb/s. Dostałem modem Cisco EPC 3928 i miałem słaby zasięg netu oraz zakłócenia (osiedle szeregowców i duża ilość sieci). Postanowiłem zakupić myślę że jeden z najlepszych routerów na rynku czyli Asusa RT-AC68U. Podłączyłem modem z routerem i zaczęło być dużo lepiej z zasięgiem, a prędkość podskoczyła nieziemsko... ALE raz net działa, raz nie tzn. bywa że pół dnia lub cały jest ok, a bywa że strony wczytują się wolno i prędkość spada do wartości 10-20 mb/s lub nawet kilkunastu kilobitów. Wymieniłem wszystkie kable sieciowe na kategorię 6a (router z modem mam w salonie na dole, komp z gniazdem LAN na górze w pokoju), przez dłuższą chwile wydawało mi się też że jest coś nie tak z kablem antenowym (koncentryczny wkręcany) od Inei który idzie z modemu do gniazdka w ścianie, bo zdarzało się że był luźny tak jakby się sam lekko wykręcał i po wyjęciu i wkręceniu na nowo było lepiej, ale do czasu.. dlatego ten też wymieniłem na pełną miedź czyli z najlepszym przesyłem, ale nadal dzieje się tak, że raz tą prędkość mam w speed teście nawet 189 mb/s i transfer przy ściąganiu na Steamie 24 mb/s, a nieraz mam tak że spada do kilkunastu kilobitów tak jak pisałem i strony i na kompie i w komórkach po WIFI (na paśmie 2,4 i 5 Ghz) wczytują się mega wolno... gdzie jeszcze może leżeć problem wg was? Czy coś mogę mieć nie tak skonfigurowane w ustawieniach modemu i routera? Proszę was o pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 9 Września 2017 Udostępnij Napisano 9 Września 2017 Nie myślałeś żeby zgłosić problem dostawcy Internetu? Winy nowego routera nie szukałbym tutaj, skoro przed jego zakupem były problemy. Wymiana skrętki na 6a była zbędna, kat 5E wystarcza do Gigabit Ethernet, o ile spełnia normy. Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 9 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 9 Września 2017 (edytowane) Nie myślałeś żeby zgłosić problem dostawcy Internetu? Winy nowego routera nie szukałbym tutaj, skoro przed jego zakupem były problemy. Wymiana skrętki na 6a była zbędna, kat 5E wystarcza do Gigabit Ethernet, o ile spełnia normy. Z Ineą rozmawiałem już wiele razy i oni nic ci nie pomogą skoro u nich widać że jest wszystko ok. Mogą jedynie zdalnie zresetować modem i to tyle. Edytowane 9 Września 2017 przez Sunbeach Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Musisz walczyć, za to płacisz im kase. Przedstawiaj screeny, dowody, zgłaszaj problemy do BOK. Powinni w końcu zareagować. 1 Cytuj Link to post Share on other sites
zoltan2 253 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Ale najlepiej rób testy bezpośrednio wpiętego pc do sieci. Bez routera. Tak żeby faktycznie jego wykluczyć Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Teraz pojawił mi się problem bo net działa i strony się wczytują ale mam na ikonce sieci żółty trójkąt i w ustawieniach karty pisze że nie ma dostępu do internetu a internet działa!? Co to może być? Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Spróbuj zrestartować komputer, powinno pomóc. Windows ocenia czy jest połączenie pobierając mały pliczek z serwerów MS, podejrzewam że to tylko chwilowy problem, niekoniecznie zależny od aktualnej sytuacji z internetem. Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2017 Stary nie pisałbym o tym gdybym nie sprawdzał wszystkiego i niestety nie pomaga nic, ani nawet przeinstalowanie karty sieciowej i sterowników itd, net działa a pisze że nie ma dostępu do internetu i trójkącik nadal.. Cytuj Link to post Share on other sites
avirex 9 Napisano 11 Września 2017 Udostępnij Napisano 11 Września 2017 Nie sądzę, że to wina routera Asusa RT-AC68U. Pisałeś, że przed wymianą też były problemy. Także to problem z dostawcą internetu Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2017 (edytowane) Nie sądzę, że to wina routera Asusa RT-AC68U. Pisałeś, że przed wymianą też były problemy. Także to problem z dostawcą internetu No właśnie to samo wczoraj mi powiedział gościu na infolinii Inei że on widzi że to problem nie sprzętowy tylko z sygnałem dochodzącym do samego modemu Cisco jest coś nie tak no i dzisiaj mam mieć ok 17 tego technika od nich i mam nadzieję że się w końcu wyjaśni i mi naprawi. Gorzej z tą ikonką w kompie bo sieć niby jest i działa (strony itd) ale nie działa mi tzn nie ma sieci w programie Steam którego często używam nie wiem czy znasz? Przez to nie ładuje mi tam sklepu oraz nie aktualizuje gier.. niestety diagnostyka sieci czyli rozwiązywanie problemu prawym od myszki też mi nie działa od dłuższego czasu nie wiem dlaczego tzn teraz działa w sensie przeleci i nic nie pokaże a wcześniej miałem tak że pisało "diagnostyka sieci nie działa" i w usługach przestawiłem ją na "ręczne" i niby działa ale właśnie nic nie pokazuje nawet jak jest jakikolwiek problem. U mnie niestety nadal brak dostępu do sieci a net działa i strony wczytują, ale nie chce ściągać żadnych aktualizacji programów itd i nie działa net w Steam.. wczoraj był ten technik z Inei i też nie wiedział jak to rozwiązać, w każdym razie poprawił sygnał netu bo wyszło że coś było nie tak u mnie z kablem dochodzącym do głównego gniazdka gdzie mam modem i ruter i dał nowy kabel i skrętkę, przełożył teraz w inne wolne gniazdko no i niby jest lepiej. Jeśli chodzi o ten mój problem z brakiem dostępu netu w kompie to wyczytałem jeszcze o czymś takim jak o przywróceniu windowsa do ustawień początkowych z zachowaniem swoich plików ale nie wiem czy to robić, słyszeliście coś o tym? Może wtedy by mi wróciło wszystko tak jak było? Edytowane 12 Września 2017 przez Sunbeach Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Sprawdź sytuację w trybie awaryjnym z obsługą sieci lub ustaw Windows w tryb czystego rozruchu i sprawdź rezultat. Może tylko jakaś aplikacja czy AV bruździ. Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 12 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Września 2017 Sprawdź sytuację w trybie awaryjnym z obsługą sieci lub ustaw Windows w tryb czystego rozruchu i sprawdź rezultat. Może tylko jakaś aplikacja czy AV bruździ. Tryb awaryjny też sprawdzałem już wczoraj tyle że bez obsługi sieci i nic to nie dało. A czysty rozruch to jak ustawić? AV to dzisiaj właśnie odinstaluje mojego Eseta na licencji i zobaczymy czy to coś też da, a jak nie to ostateczność czyli przywrócę kompa do tych ustawień fabrycznych z zachowaniem moich danych wtedy przywróci ustawienia sieci do stanu jak po formacie więc to już chyba pewno powinno naprawić problem Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 12 Września 2017 Udostępnij Napisano 12 Września 2017 W zwykłym trybie awaryjnym nie działa Internet, więc wtedy nic nie sprawdzisz. Musisz wybrać tryb awaryjny z obsługą sieci. Czysty tryb rozruchu ustawisz w ten sposób https://cdppl.zendesk.com/hc/pl/articles/203788868-Jak-uruchomi%C4%87-komputer-w-trybie-czystego-rozruchu-wykorzystuj%C4%85c-narz%C4%99dzie-konfiguracji-systemu-msconfig- Reset Windows do ustawień fabrycznych to dobre rozwiązanie gdyby wszystkie ewentualne rozwiązania zawiodły, ale na przywrócenie z zachowaniem danych przesadnie nie licz. I tak będziesz musiał wgrać od nowa programy. Zachowasz praktycznie tylko dane, które możesz łatwo zabezpieczyć czy ustawienia personalizowane. Cytuj Link to post Share on other sites
Sunbeach 3 Napisano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2017 W zwykłym trybie awaryjnym nie działa Internet, więc wtedy nic nie sprawdzisz. Musisz wybrać tryb awaryjny z obsługą sieci. Czysty tryb rozruchu ustawisz w ten sposób https://cdppl.zendesk.com/hc/pl/articles/203788868-Jak-uruchomi%C4%87-komputer-w-trybie-czystego-rozruchu-wykorzystuj%C4%85c-narz%C4%99dzie-konfiguracji-systemu-msconfig- Reset Windows do ustawień fabrycznych to dobre rozwiązanie gdyby wszystkie ewentualne rozwiązania zawiodły, ale na przywrócenie z zachowaniem danych przesadnie nie licz. I tak będziesz musiał wgrać od nowa programy. Zachowasz praktycznie tylko dane, które możesz łatwo zabezpieczyć czy ustawienia personalizowane. Robiłem czysty rozruch i niestety nic to nie dało.. odinstalowałem antiwira i też nic Także albo to przywracanie fabryczne jeszcze albo format na to wygląda aaa i podłączałem się bezpośrednio z lapka do sieci w gniazdku i bez błędu i sieć ok także to mój komp coś może w rejestrach albo usługach padło... Ok chłopaki dzięki za pomoc ale od 2 dni już mam wszystko sprawne. Udało mi się coś tam zrobić w biosie i instalka Win 10 ruszyła także jestem po formacie i wszystko na świeżo już działa i problem z netem zniknął Temat do zamknięcia Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.