Skocz do zawartości

Poważne rwanie obrazu w BF1 mimo odpowiedniego sprzętu.


Recommended Posts

Na początek specyfikacja:

 

  • i3 4170
  • gtx 1050 ti (gigabyte, wersja bez dodatkowego zasilania, nie kręcona)
  • 8 gb ram
  • HDD seagate 500 gb + 250 gb
  • płyta gigabyte h81m-s1
  • zasilacz Silentium PC Vero L1
  • windows 10

Problem dotyczy gry Battlefield 1, mianowicie są straszne spadki FPS i rwanie obrazu do poziomu 20 paru fps, praktycznie notorycznie, kiedy coś więcej dzieje się na ekranie. Przed zakupem przejrzałem na YT kilka filmików z moją konfiguracją i we wszystkich przypadkach było stabilne 55fps+ na mixie ustawień średnio-wysokich w FHD. Wspomniane wyżej problemy występują przy rozdziałce 1280x1024 obecnie mam monitor 17") na najniższych możliwych ustawieniach. Jednak mimo tego, gra w 9/10 przypadkach jest nie grywalna. na R9 270 wszystko było okej, i to w 1920x1080.

 

Problem o dziwo dotyczy tylko i wyłącznie BF1. We wszelkich innych grac jest super. Nawet W3 w tej rozdziałce na wysokich-uber chodzi jak marzenie.

 

Czego próbowałem?

 

  • kilku wersji sterowników, starszych, nowszych
  • skanowanie komputera pod względem syfów
  • defragmentacja obu dysków + skan bad sectorów (brak)
  • Wymiana pasty na procesorze (na boxowej paście w stresie procesor dobijał do 70*C, myślałem że może zbijać taktowanie wraz ze wzrostem temperatury, ale po wymianie pasty temperatury są okej
  • temperatura GPU nie przekracza 55*C w stresie, nie zbija taktowań, testowana furmarkiem
  • cały komputer obciążony w OCCT - brak jakichkolwiek niepokojących spadków taktowań itd.
  • ustawianie miliona różnych kombinacji opcji w BF1, bez skutku (DX12 czy OFF czy ON, nic nie zmienia)
  • podpięcie innego monitora (24")
  • ustawiania profilów dla BF1 w panelu nvidii

 

Czego nie próbowałem?

 

  • wydaje mi się, że tylko nie robiłem formatu i reinstalacji W10.

 

 

Naprawdę jestem już w totalnej kropce. Nie wiem co może być nie tak. Sytuacja wg. mnie eliminuje problem od strony hardware, ponieważ tylko w BF1 wystepują owe problemy,

Edytowane przez dan-mark
Link to post
Share on other sites

Takie coś znalazłem, ale nie wiem ile w tym prawdy. Specyfikacja minimalna:

 

System operacyjny: Windows 7/8.1/10 w wersji 64-bitowej,
Procesor: AMD FX-6350 lub Intel Core i5-6600K,
Pamięć RAM: 8 GB, Karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 lub Nvidia GeForce GTX 660, ewentualnie inna z minimum 2 GB pamięci i zgodna z DirectX 11,
Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca,
Połączenie internetowe: łącze o przepustowości co najmniej 512 kb/s.

 

na R9 270 wszystko było okej
Pewnie grafika nadrabiała niedostatek CPU
 
Link to post
Share on other sites

@up:

 

No dobrze, ale to są suche fakty. Na YT masz kilka filmów z dokładnie tą samą specyfikacją, którą mam ja i tam wszystko jest płynne w wyższej rodziałce i wyższych ustawieniach. Dodatkowo nagrywanie gameplayu też trochę odejmuje z wydajności.

Więc dlaczego u mnie jest tak drastyczna różnica?

Link to post
Share on other sites

Uruchom HWiNFO z zakładki Sensors. W wyświetlonym oknie w dolnym prawym rogu klik na ikonę notatnika. Wskazujesz gdzie ma być zapisany log. Zminimalizuj okno HWiNFO i włącz grę. Pograj z 15 min. i wyjdź z gry , zamknij HWiNFO i zlokalizuj log. Wrzuć go na jakiś hosting, może podejrzymy co bruździ w wydajności.

Link to post
Share on other sites

dan-mark

 

Masz duall chanell?

 

Tak, tak jest w CPU-Z

 

Chcąc sprawdzić te logi programem HWINFO, pograłem na 2 mapach i o dziwo teraz praktycznie bez jakichkolwiek ścin. Co prawda nie zmieniałem ustawień na wyższe, ale na tych niskich grało się super. Teraz nie mam czasu zrobić drugiego testu, więc podrzucę wam logi jutro. Chyba, że chcecie logi z gry kiedy wszystko działało dobrze. Tak jak wspomniałem problem występuje w 8/9 na 10 przypadków odpalenia gry.

Wybaczcie, że tak późno, ale na 3 odpalenia gry 2 razy grało się super, teraz za 3 razem były już dosyć częste spadki do 20 fps, aczkolwiek dało radę to przełknąć. 

 

Pierwszy plik to log po grze ze spadkami, drugi log po grze bez jakichkolwiek spadków (wrzucam oba do porównania)

 

http://uploadfile.pl/pokaz/1201669---sr7r.html     -> brak płynności gry

 

http://uploadfile.pl/pokaz/1201671---ovir.html  -> płynna gra

Link to post
Share on other sites

Jedyna różnica w logach to niższe z użycie energii, wartość Total DRAM Power [W]. Występuje ono w logu z przycinkami, kolumna AT po lewej. Podmień kości na inne tylko nie Goodram. Dobrze byłoby zainstalować z taktowaniem 1600 MHz.http://i.imgur.com/5ASK0I5.jpg

Edytowane przez lonialomax
Link to post
Share on other sites

Na 99% przyczyną jest Bootleneck albo dysk. Jeśli dysk jest ok, to w przypadku Bootlenecku dużą rolę odgrywają pamięci ram. Po pierwsze, koniecznie musi być dual channel, po drugie, bardzo ważna jest prędkość kości RAM. Z moją konfiguracją (i5 3350p, gtx 1050 ti, 12 gb ram 1333mhz [1 kość 8gb 1600 obniżone do 1333 ze względu na drugą kość, druga 4gb]) także miałem dość duży problem ze spadkami fpsów (spowodowanych spadaniem zużycia GPU) z taktowaniem ram 1333mhz. Wyjąłem starą kość 4 gb 1333mhz, a kość 8gb podkręciłem do 1866mhz około. Z 1866mhz co prawda nadal był bootleneck, ale FPS'y spadały maksymalnie do 45-50, a zużycie GPU do około 65% (z dual channel 2x4gb byłoby lepiej jeszcze). Przy 12 gb 1333mhz fpsy spadały nawet do 10-15 a zużycie gpu do 20-30%.

 

 

Żeby potwierdzić, że to problem bootlenecka, sprawdź, czy masz to samo co ja miałem, czyli duże spadki zużycia GPU podczas tych spadków fpsów. Możesz to zrobić np za pomocą programu MSI Afterburner.W panelu nvidia polecam ustawić opcję, aby to gra decydowała o ustawieniach, a nie Panel Sterowania Nvidia.

Edytowane przez Piotrek1995312
Link to post
Share on other sites

Na szybko sprawdziłem i faktycznie, jedna kość pracuje na 1333 MHz a druga na 1600 MHz.

Chyba nie warto zbijać tej drugiej do 1333? Na bank obie pracują w dualu, to wiem.

Niestety nie mam dostępu do jakichkolwiek innych pamięci ram.

Gdyby to faktycznie był bottleneck spowodowany ramem, wymiana kości 1333 na drugą, identyczną 1600 Mhz będzie miała sens? Czy wyrzucona stówa w błoto?

 

 

Zużycie GPu podczas spadków fps sprawdze jutro z rana i wtedy dam bardziej szczegółowy raport.

Dla pewności przejade dyski jeszcze raz dwoma programami.

Link to post
Share on other sites

 

 

jedna kość pracuje na 1333 MHz a druga na 1600 MHz.
Nie pracuje, płyta ustawiła RAM do częstotliwości 1333 MHz. Aby wykorzystać pełną moc CPU na Twojej płycie powinieneś mieć uruchomioną opcję XMP. Moc karty i tak nie jest wykorzystana w pełni ze względu na PCI express 2.0.
Link to post
Share on other sites

Przy dwóch kościach i różnych taktowaniach jak zauważyłeś, obydwie pracują z tą mniejszą. Pamięci goodram ddr3 z tego co pamiętam nie posiadają xmp. Zwalnianie do 1333mhz drugiej kości to zły pomysł, 1333 są za wolne, tym bardziej przy bootlenecku, więc minimum to 1600. Najlepiej by było mieć dwie 1600 i podkręcić obydwie do 1866 jesli można. Dual channel oczywiście w przypadku dwóch tych samych pojemności. PCI Express 2.0 także spowalnia Ci działanie gry.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...