Offka 74 Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Witam, Od niedawna mam u siebie światłowód od lokalnego operatora. Operator dostarczył jakieś urządzenie (firmy ZTE), do tego został podłączony mój własny router TP-Link Archer D5. Router ten działał prawidłowo w przypadku Neostrady 20 MB. Po pewnym czasie urządzonko od operatora wieszało się regularnie. Trzeba było je restartować, by net wrócił. Urządzenie wymienili, wszystko działało - po kablu oraz po wifi. Ale od niedawna zaczęły dziać się dość dziwne rzeczy i nie wiem, czy i co w sumie zgłaszać operatorowi. Wystąpił chwilowy brak Internetu. Był dostęp do routera, w diagnostyce pokazywało "fail" przy "Ping primary Domain Name Server", "Test DNS Root" i Network Connection Status Inspect(NCSI). Po pól godzinie wszystko wróciło do normy, Internet się pojawił. Na kablu działa normalnie, wszystko jest ok. Sprawdziłam pingi z komendą -t. Żadnych strat pakietów, nic nie rozłącza, pingi na poziomie 9-10 ms. Ale po wifi nagle pojawiają się dropy. Zarówno telefon, jak i telewizor mają problem. Sieć jest, ale po np. chwili oglądania filmu następuje jakby przerwa lub znaczne pogorszenie jakości (to w przypadku YouTube, HBO to po prostu freez, Netflix pokazuje buforowanie). Podobne objawy miałam już raz, gdy pojawiła się awaria po stronie operatora, ale wtedy pomogło zrestartowanie i routera, i urządzonka od Operatora. Teraz niestety to nie pomaga. Co może się dziać? Czy to problem mojego routera raczej, czy może mieć coś wspólnego z modemem dostarczonym przez Operatora (co byłoby dość dziwne, bo przecież on nie odpowiada za wifi)? Może ktoś spotkał się z takim problemem? Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Polecam sprawdzić konfigurację TP linka. Powinien mieć zdefiniowaną bramę domyślną, aby nie szukał połączenia na modemie ADSL. Czyli należy wybrać port WAN jako gateway. Jeśli tak obecnie byłoby ustawione to możesz spróbować wyłączyć serwer DHCP i ewentualnie gdyby był po tym brak Internetu, przełącz kabel sieciowy, który idzie do routera operatora do portu LAN2 zamiast LAN/WAN - jak najpewniej jest obecnie. Oba urządzenia muszą mieć inne adresy IP, aby nie było konfliktów w sieci. Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Polecam sprawdzić konfigurację TP linka. Powinien mieć zdefiniowaną bramę domyślną, aby nie szukał połączenia na modemie ADSL. Czyli należy wybrać port WAN jako gateway. Jeśli tak obecnie byłoby ustawione to możesz spróbować wyłączyć serwer DHCP i ewentualnie gdyby był po tym brak Internetu, przełącz kabel sieciowy, który idzie do routera operatora do portu LAN2 zamiast LAN/WAN - jak najpewniej jest obecnie. Oba urządzenia muszą mieć inne adresy IP, aby nie było konfliktów w sieci. Bardzo dziękuję za garść konkretnych zaleceń. O dziwo po którymś tam restarcie wszystko wróciło do normy, ale jeśli się powtórzy będę próbować zmienić ustawienia w routerze. Czy mogę prosić tylko o wskazówkę, bom kompletny laik w temacie, jak może się nazywać opcja, która pozwala ustawić port WAN jako Gateway. W routerze mam jako Default Gateway adres mojego routera. Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 W tym miejscu jest możliwość wyboru bramy domyślnej. Na screenie wybór jest pusty, ale w twoim wypadku będzie tam przynajmniej jedna możliwość. Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 (edytowane) W tym miejscu jest możliwość wyboru bramy domyślnej. Na screenie wybór jest pusty, ale w twoim wypadku będzie tam przynajmniej jedna możliwość. Troszkę odmienny interfejs, ale znalazłam. Bardzo dziękuję za wskazówkę. U mnie jest w tym miejscu jedynie "ewan_pppoe" . Nie ma innych możliwości wyboru. Rozumiem, że tak ma być i przy takim ustawieniu można próbować wyłączyć Serwer DHCP? Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez Offka Cytuj Link to post Share on other sites
Longhorn 595 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Jeśli tylko PPOoE to router może sprawiać problemy jeśli główny router nie będzie pracował do końca stabilnie. Znam taki przypadek z autopsji. Aktualnie przewód sieciowy, który idzie od routera operatora masz podłączony do portu WAN czy LAN1? Cytuj Link to post Share on other sites
Offka 74 Napisano 23 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2017 Jeśli tylko PPOoE to router może sprawiać problemy jeśli główny router nie będzie pracował do końca stabilnie. Znam taki przypadek z autopsji. Aktualnie przewód sieciowy, który idzie od routera operatora masz podłączony do portu WAN czy LAN1? W moim routerze podpięty jest do portu oznaczonego LAN/WAN. W urządzeniu operatora świecą się LAN i PON. Swoją drogą ustaliłam, że to urządzenie to ZTE ZXA10 F601. Zastanawiam się, czemu w takim wypadku po "zgubieniu" DNS-ów (chyba) lub innej awarii u dostawcy i przywróceniu Internetu szwankowało tylko wifi, a po kabelku do stacjonarki działało bez zarzutów. Na razie nadal wszystko dobrze po wifi, od dwóch dni. Dlatego boję się coś zmieniać. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.