DAN1984 8 Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 (edytowane) Witam Mam mały problem i do końca nie wiem jak go rozwiązać. Na dniach kupiłem dysk WD black 4TB (WDC WD4004FZWX-00GBGB0 4000/7 GB) (dysk pod GRY) Został kupiony jako nowy na znanym portalu aukcyjnym był dobrze zabezpieczony i posiadał folię esd producenta, po włączeniu utworzyłem partycję GPT sprawdziłem Crystal disk info i wszystko wyglądało dobrze (ilość włączeń 1 czas pracy dysku 0 ) 60ba3d82a18b1.jpg.html Dziś uruchamiam komputer a tu czarny ekran - brak zasilania tak jakby monitor był nie podłączony, odczekałem chwilę posprawdzałem podłączenie kabla od monitora przy monitorze i przy karcie i jest ok a więc reset......komputer uruchamia się i nagle komunikat brak spójności danych na dysku U i scandisk w trakcie wyskoczyło kilka błędów po uruchomieniu na dysku powstał plik 4 KB z rozszerzeniem dat Uruchomiłem Crystał Disk Info i wyskoczyło okienko, które dodałem. Nie wiem czy oddawać na niezgodność bo w czwartek go dostałem a mam 14 dni czy na reklamację czy można to jakoś naprawić czy lepiej nic nie ruszać ? https://zapodaj.net/9552260f38aa5.jpg.html Edytowane 20 Sierpnia 2017 przez DAN1984 Cytuj Link to post Share on other sites
sebki1 603 Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Dysk posiada realokowane i niestabilne sektory - skoro jest nowy to nie ma sensu bawic sie w reklamacje tylko na 14 dniowy zwrot. Cytuj Link to post Share on other sites
DAN1984 8 Napisano 20 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 Dobrze załóżmy, że chcę skorzystać z reklamacji w ciągu 14 dni sprzedawca dostanie dysk z powrotem i chciałbym dostać produkt wolny od wad a nie zwrot pieniędzy to ile według przepisów może to potrwać? pytam bo znalazłem taki o to artykuł : Odpowiedź na reklamację konsumenta – nowe terminy Ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich wprowadza zmiany w Ustawie z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014. 827 ).Ustawodawca dodał nowy art. 7a, zgodnie z którym przedsiębiorca ma 30 dni czasu na udzielenie odpowiedzi na reklamację konsumenta. Niniejszy przepis dotyczy reklamacji składanych od dnia 10 stycznia 2017 roku. Brak odpowiedzi na reklamację w ciągu 30 dni od dnia jej otrzymania oznacza uznanie reklamacji. A na stronie sprzedawcy mam taką informację : Gwarancje można realizować przeze mnie lub bezpośrednio u producenta poprzez doręczenie dysku do firmy kurierskiej w Warszawie. Poniżej link do procedury reklamacyjnej opisany przez hurtownie komputerową Incom: http://www.incomgroup.pl/wp-content/uploads/2015/05/Procedura-reklamacji-dyskow-WD.pdf Czas realizacji gwarancji do 10 dni roboczych. Dla mnie najważniejsze jest z jakiej procedury otrzymam najszybciej sprawny dysk Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 20 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2017 gdzie kupowałeś ten dysk ? Od firmy z normalną fakturą ? Jak tak to rękojmia jest chyba lepsza. Cytuj Link to post Share on other sites
DAN1984 8 Napisano 21 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 Sprzedawca nie wystawia faktury VAT, sprzedaje jako osoba prywatna Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 21 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2017 allegro/olx ? Jak osoba prywatna to będzie ciężko jeśli nie będzie chciała płacić ( tu dużo zależy ), prędzej bym za pośrednictwem allegro próbował odzyskać pieniądze, bo tu cię przepisy nie zabezpieczają, nie ma ani 14 dniowego zwrotu itp. Broń Boże nie chciałbym dostać produkt wolny od wad a nie zwrot pieniędzy , jak gość sprzeda ci taki jeden, to na 99% następny byłby w podobnym stanie. Próbuj kasę odzyskać. Nie daj sobie wcisnąć, że wyślą ci zaraz sprawny itp. Ogólnie kupno "nowego" dysku HDD na portalu aukcyjnym od osoby prywatnej, to najgorsze co można zrobić ( ciągle ostrzegamy )Daj link do tej aukcji 2 Cytuj Link to post Share on other sites
DAN1984 8 Napisano 22 Sierpnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 Jestem po rozmowie a w zasadzie po wymianie mailowej ze sprzedającym ogólnie byłbym za tym aby wymienić na inny dysk i sprzedawca nie robi problemu a do stwierdzenia - jak gość sprzeda ci taki jeden, to na 99% następny byłby w podobnym stanie nie do końca bym się z tym zgodził bardziej obstawiałbym 50/50, dysk był zgrzany w folii producenta tym bardziej że miał jedno włączenie - moje i 0 h przepracowane a dostałem sprawny obstawiam na wadę fabryczną (może to ten 1/1000 a jak klepią w tysiącach) Wymienię na inny a jeśli nie daj bóg będzie du*a no to będę domagał się zwrotu pieniążków link do aukcji w której brałem udział : http://allegro.pl/wd-black-4tb-wd4004fzwx-nowy-fabrycznie-zapakowany-i6921973361.html?snapshot=MjAxNy0wOC0xNVQwODozMTozMS41MjdaO2J1eWVyO2MxMGE0NGI2YWU3YWIyMWVlZmIzZTk1MGU4NWY4YTYyNzA4MTY5YWQzZjg4N2EwMGI2Zjg5ZTQ4NGZiMmQyOWM%3D Dodam, że pracuję w firmie, która specjalizuje się w produkcji urządzeń pomiarowych i też zdarza się ze nowy produkt z jakiś tam przyczyn nie działa albo klient dostaje miernik za 20 000 i po kilku dniach stwierdza usterkę są to skrajne sytuacje i klient od ręki dostaje nowy miernik ale się zdarzają a firma jest wiodącym producentem na rynku, a urządzenia są chwalone przez wielu elektryków Będę opisywał jak sprawa będzie się rozwijać albo będzie to ostrzeżenie przed sprzedającym albo nie koniecznie 99% sprzedających to oszuści Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 (edytowane) Wymieniaj dysk. Gość jest 100% pewny. Kupowałem u niego dyski już 2 razy i wszystko było w porządku. Trafiła się kiepska sztuka i tyle. Pytanie tylko czy będzie miał egzemplarz na wymianę. On zazwyczaj ma pojedyncze sztuki. Z tego co m,i świta ma te dyski taniej od znajomego który dostaje je z firmy w której pracuje (jakieś zapasy czy coś, nie pamiętam). Edytowane 22 Sierpnia 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 22 Sierpnia 2017 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2017 A jak z gwarancją tego dysku? Sprawdzałeś? Jeśli gwarancja ( jej długość w porządku ) to rzeczywiście nie wygląda na odpad poserwerowy, jak większość na allegro, więc jest nadzieja że będzie ok.No ale i tak kupno od osoby prywatnej "nowego" dysku na allegro to wyczyn. Trzeba się naszukać. Jak przyjdzie nowy to od razu zrób skan opóźnień sektorów, aby sie obyło bez niespodzianek. Cytuj Link to post Share on other sites
DAN1984 8 Napisano 10 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 10 Września 2017 tak jak zapowiadałem przedstawię finał sprawy. Sprzedawca poinformował mnie 22-08 że do końca miesiąca jest na urlopie i na początku września będzie miał nową partię dysków to mi wyślę nowy - zdaję sobie sprawę jak większość z was zareagowałaby na takie info, ale ok życie i to że nie jestem już młokosem nauczyło mnie trochę cierpliwości, choć czarny scenariusz jak najbardziej siedział mi w głowie i pojawiła się myśl grania na zwłokę. Pod koniec miesiąca skontaktowałem się ze sprzedającym w celu przypomnienia się i 01-09 odesłałem dysk sprzedawcy a 06-09 otrzymałem nowy dysk(z mega przebiegiem i zgrzany folią ESD producenta - poniżej link i póki co zasuwa aż miło Podobnie jak mesiah1989 polecam sprzedawcę bo tak naprawdę dobrego sprzedawcę poznamy nie wtedy kiedy ma dobrą cenę i szybko coś dostaniemy a wtedy kiedy przy pojawieniu się problemów zachowa się w sposób profesjonalny i rzetelnie podejdzie do tematu. https://zapodaj.net/64b9c9e570088.jpg.html Cytuj Link to post Share on other sites
kokosnh 4162 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 a skan opóźnień sektorów np programem MHDD też ok ? Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 10 Września 2017 Udostępnij Napisano 10 Września 2017 (edytowane) Ja skanowałem swego czasu swojego blacka 2TB i wszystko było z sektorami ok. Wygląda na to, że tym razem to nie kombinator i faktycznie ma dojście do nowych dysków. Edytowane 10 Września 2017 przez mesiah1989 Cytuj Link to post Share on other sites
benutzer 257 Napisano 18 Września 2017 Udostępnij Napisano 18 Września 2017 Słuchaj, jak nie wystawia faktury VAT i ma dojście do tanich dysków to może jakiś cudotwórca? Goście gdzieś na parkingu opitolili tira z dyskami do jakiegoś data center albo rozpruli jakiś kontener w Amsterdamie i teraz handlują nówkami bez paragonów. Cytuj Link to post Share on other sites
DAN1984 8 Napisano 19 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 19 Września 2017 Taki scenariusz jak najbardziej mógłby być prawdziwy...tylko : Gwarancje można realizować przeze mnie lub bezpośrednio u producenta poprzez doręczenie dysku do firmy kurierskiej w Warszawie. Poniżej link do procedury reklamacyjnej opisany przez hurtownie komputerową Incom: http://www.incomgroup.pl/wp-content/uploads/2015/05/Procedura-reklamacji-dyskow-WD.pdf Ja jakbym opierdolił Tira gwarancje byłaby realizowana za moim pośrednictwem Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 19 Września 2017 Udostępnij Napisano 19 Września 2017 (edytowane) Ludzie dajcie spokój. Może ma dojście i tyle. Zaraz złodziej itp. Gość niedługo będzie miał nalot policji na chatę. Sprzedaje sporo taniej z ważną gwarancją. Na przykładzie powyżej widać, że nawet wymienia dyski na nowe jak trzeba. Czego chcieć więcej? Edytowane 19 Września 2017 przez mesiah1989 1 Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.