mateusz1807 0 Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 WitajcieOd jakiegoś czasu borykam się z problem blue screena - clock watchdog timeoutOstatnio się to nasiliło. Występuje w czasie grania, lub np. podczas benchmarka przy obciążeniu procesora. Komputer cały czas działał w trycie OC Genie włączonym w biosie i był ok, problemy występują od jakiegoś czasu. Ciężko określić dokładnie od kiedy. Takie rzadkie i pojedyncze bsody to już od 2-3 miesięcy się zdarzały. Ale ostatnio to jeden za drugim.Aktualizowałem wszystkie sterowniki od Intela, resetowałem bios do domyślnych, a nawet przełączyłem się na płycie na straszą wersję biosu i problem cały czas ten sam.Komputer:i7-4790K + be quiet! Dark Rock 3MSI Z97 Gaming 7 z najnowszym biosem4x4GB G.SKILL RipjawsX 2400MHz CL11Asus GTX 1080 StrixXFX ProSeries XXX Edition 750W 80+ BronzeWindows 10 Pro x64 w najnowszej wersji ze wszystkimi aktualizacjamiSystem na SSD Samsung 830 128GBDo tego 2x 2TB SATA III w RAID 0, 2TB SATA III jako dysk do backupu i zewnętrzny 2TB na USB 3.0Problem występuje przy włączonym trybie OC Genie. Sam nic podkręcałem, nie zmieniałem żadnych napięć.Robiłem testy pamięci Memtestem i nic nie wykryło. Przykładowy dump: ================================================== Dump File : 070417-9953-01.dmp Crash Time : 04.07.2017 17:18:34 Bug Check String : Bug Check Code : 0x00000101 Parameter 1 : 00000000`00000018 Parameter 2 : 00000000`00000000 Parameter 3 : ffff9580`047e4180 Parameter 4 : 00000000`00000002 Caused By Driver : ntoskrnl.exe Caused By Address : ntoskrnl.exe+16c3f0 File Description : NT Kernel & System Product Name : Microsoft Windows Operating System Company : Microsoft Corporation File Version : 10.0.15063.413 (WinBuild.160101.0800) Processor : x64 Crash Address : ntoskrnl.exe+16c3f0 Stack Address 1 : Stack Address 2 : Stack Address 3 : Computer Name : Full Path : C:\WINDOWS\Minidump\070417-9953-01.dmp Processors Count : 8 Major Version : 15 Minor Version : 15063 Dump File Size : 391 090 Dump File Time : 04.07.2017 17:19:01 ================================================== Z tego co wyszukałem to ten bsod jest powiązany z prockiem, ale nie musi być spowodowany procesorem. Równie dobrze może to być problem RAMu, płyty, zasilacza lub jakiś problem ze sterownikami. Pytanie tylko jak to namierzyć? Wszystkie te podzespoły są jeszcze na gwarancji. Zrzuty https://www.dropbox....nidump.zip?dl=0 HWinfo - https://www.dropbox....USZ-PC.HTM?dl=0 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 5 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2017 http://www.thewindowsclub.com/fixwin-for-windows-10 - pobierz ten program i każ mu przeglądnąć i naprawić system. Najpierw włącz System File Checker Utility. Masz wszystkie aktualizacje ? Jeśli nie to zainstaluj... Cytuj Link to post Share on other sites
mateusz1807 0 Napisano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 SFC i DISM nic nie znalazł. Zresztą jeszcze nigdy nie spotkałem się z przypadkiem żeby to coś pomogło. Czy coś jeszcze z tego programu uruchomić? Do sfc i dism nie jest on potrzebny. Aktualizacje oczywiście wszystkie są. To jest raczej bardziej skomplikowany problem i nie sądzę aby tak podstawowe metody pomogły. Checkdisk też nie znajduje żadnych błędów. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 7 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 https://www.google.pl/search?q=Crash+Address+%3A+ntoskrnl.exe%2B16c3f0&oq=Crash+Address+%3A+ntoskrnl.exe%2B16c3f0&aqs=chrome..69i57.256093804j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8 - szukałeś tutaj ? Cytuj Link to post Share on other sites
mateusz1807 0 Napisano 8 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Nigdzie nie znalazłem nic konkretnego. Same standardowe porady typu zaktualizuj bios, Windowsa i sterowniki. Sprawdź ram i takie tam standardowe pierdoły które są zawsze przy każdym problemie pisane. Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 8 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 8 Lipca 2017 Ponieważ cały sprzęt przechodzi testy zgodności i prawidłowego działania (bez oc),to moim zdaniem przyczyną jest płyta z programem oc genie. Jedynym sposobem byłoby oc "ręczne". Łatwiej można sprawdzić co się dzieje i dlaczego. Ten program robi to automatycznie i na każdym sprzęcie tak samo i myślę,że tu jest gdzieś przyczyna.... Cytuj Link to post Share on other sites
mateusz1807 0 Napisano 11 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2017 Problem rozwiązany, temat do zamknięcia. Pomogło: ogólne oczyszczenie i optymalizacja systemu dzięki pomocy na innym forum, obniżenie temperatury procesora poprzez wymianę pasty, oraz reinstalacja, ale na czysto, sterowników nvidii. Po tym wszystkich problemy ustały. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.