sowa997 1 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Witajcie,Wersja TL ; DRKarta przestała działać -> chciałem odesłać na gwarancje -> sklep ogłosił upadłość, zero kontaktu -> chcę wysłać do producenta -> producent odsyła do dystrybutora -> dystrybutor odsyła do producenta -> nikt nie chce pomóc bo jestem os.fizyczną a nie sklepem -> rozmowa z rzecznikiem ds.konsumenta której owocem wyszło "zagmatwane to Pan masz, nie wiem jak pomóc a nawet jeśli to i tak miesiąc lub dwa kolejki i papierologii".Wersja Long StoryKupiłem 01-07-2014r. kartę graficzną MSI GTX 780Ti w sklepie techplanet.pl . W Listopadzie 2016 karta przestała działać ""komunikatem straciliśmy Twoje urządzenie renderujące". Oddałem do Techplanet do ich siedziby w Katowicach i odesłali do naprawy, naprawili a na pytanie co się stało usłyszałem że nie jest podane co.... W Marcu 2017 karta znów przestała działać komunikatem "straciliśmy Twoje urządzenie renderujące", chciałem odesłać kartę do Katowic do Techplanet ale ich sklep został zamknięty - upadł. Będąc na miejscu dowiedziałem się od "osób trzecich" że "wjechał komornik".Postanowiłem odezwać się do MSI, na stronie znalazłem ich support w Polsce (MSI POLSKA ul. Magazynowa 1, 55 - 040 Kobierzyce , Bielany Wrocławskie, Poland). Po długich i żmudnych próbach dodzwonienia się udało mi się w końcu porozmawiać z jednym z pracowników serwisu. Poinformował mnie on że, nie mogą przyjąć karty i wykonać naprawy gwarancyjnej. W tym celu muszę się kontaktować z dystrybutorem (INCOM GROUP SA we Wrocławiu). Zadzwoniłem do dystrybutora i usłyszałem że, MSI nie może na nich wymagać naprawy ponieważ są tylko dystrybutorem. Dystrybutor polecił ponowny kontakt z MSI.Kontaktując się ponownie z MSI powiedziano mi że nie naprawią karty bo jestem osobą fizyczną a nie sklepem, spekulowali że dystrybutor mógł kupić kartę w Czechach i może być lewa (Nieźle *, co następne? Przemycana z papierosami z Litwy ?), a nawet jak by chcieli to nie pomogą bo nie mają mnie jak wrzucić w serwis bo obsługują tylko podmioty gospodarcze. Na pytanie "To co ja mam teraz zrobić?" Usłyszałem "-Nie wiem, niech Pan męczy dystrybutora"Ponowny telefon do Dystrybutora. Dystrybutor też nie może przyjąć karty, informuje że, prawnie MSI musi naprawić i by konsultować się z rzeczkiem praw konsumenta.Wybrałem się na spotkanie z rzecznikiem. Pani rzecznik która nie pozwalała dojść do słowa i opowiedzieć całej historii oświadczyła że, chce zobaczyć gwarancje do karty graficznej a jako że takowej nie miałem tylko fakturę potwierdzającą zakup, odprawiła mnie ze skwitowaniem "zagmatwane to masz, nie wiem jak pomóc".Gwarancja na kartę jest do 1 lipca.Kontaktując się z FB od MSI polecono mi utworzyć konto na https://register.msi.com/home/login i opisać całą sprawę. Opisałem w j.angielskim problem i wysyłając zgłoszenie otrzymałem info automat o luźno tłumaczonej treści. " Hej, dziękujemy za zgłoszenie. Postaramy się odpowiedzieć na nie w ciągu 7 dni lub zamkniemy zgłoszenie jako nie rozwiązane". No po prostu iks de.Pytanie, co dalej robić ? Czy ktoś miał podobnie ? Pomocy ! Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Udałbym się do innego rzecznika praw konsumenta. Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 @Crout, dzięki za radę. Tylko jak zwięźle objaśnić mój przypadek? Kolejną sprawą jest gwarancja. Mam fakturę czyli mam gwarancję ale jak pan/pani rzecznik będzie chciała poczytać te postanowienia gwarancji? Z kartą nie dostałem żadnych papierków typu Karta gwarancyjna lub warunki gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
kafejaxx44 4 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Faktura vat wystarczy do gwarancji. Cytuj Link to post Share on other sites
Wento 1825 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Dokładnie, faktura VAT to Twoja podstawa do uznania gwarancji producenta. Cytuj Link to post Share on other sites
kafejaxx44 4 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Karta chyba jest w wersji MSI. To producent karty powinien ją naprawic lub wymienic na nową Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Tak powinien, a odmawia zasłaniając się tym że, to dystrybutor powinien naprawić i to na żądanie sklepu. Problem w tym że moje słowa jako przysłowiowego "Jana Kowalskiego" nie mają żadnej mocy. Oni mogą sobie odmawiać bo kto ich zrewiduje? Nikt! Nie mam jak ich zmusić... Jedynie sprawę mógłby ruszyć ten rzecznik ale potrzebuje tych warunków gwarancji. Bo dla nas obytych w temacie elektroniki jest to oczywiste ale dla Rzecznika/Prawnika już nie. Bo wtedy sprawa pójdzie pewnie przez sąd.. Cytuj Link to post Share on other sites
Reyqer 66 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 (edytowane) To nie do końca tak działa. Prawo nakłada obowiązek udzielania gwarancji sprzedawcy, a nie producentowi. Często jest tak, że realizuje ją producent, ale to wynika tylko z ich porozumienia. Jeśli kupisz chleb w sklepie przywożony z innego powiatu i okaże się zapleśniały to idziesz z tym do sklepu - nie do piekarni. Nie wiem, czy rzecznik będzie coś w stanie zrobić, bo prawo jest tu dziurawe Poszło PW Edytowane 12 Czerwca 2017 przez Reyqer Cytuj Link to post Share on other sites
HAKELBERY 474 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Karta chyba jest w wersji MSI. To producent karty powinien ją naprawic lub wymienic na nową http://forum.benchmark.pl/topic/244644-wybór-karty-graficznej-do-4000-zl/?p=2372193 To w takim wypadku jak sie ma do tego ten post ? Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 Do innego rzecznika, do prawnika, lub po porady na forum prawnym.Warunki gwarancji wg strony MSI są zależne od kraju, i wg strony www https://pl.msi.com/page/warranty/#w-vga radzą "If you would like to verify the warranty term of the product bought, please kindly contact our local offices." Heh... tu już jest igranie z prawem wg MSI, bo wg polskiego prawa warunki gwarancji powinny być jasno określone!https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/ Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 12 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 (edytowane) http://forum.benchmark.pl/topic/244644-wybór-karty-graficznej-do-4000-zl/?p=2372193 To w takim wypadku jak sie ma do tego ten post ? Nie bardzo rozumiem co masz na myśli kolego :c Do innego rzecznika, do prawnika, lub po porady na forum prawnym. Warunki gwarancji wg strony MSI są zależne od kraju, i wg strony www https://pl.msi.com/page/warranty/#w-vga radzą "If you would like to verify the warranty term of the product bought, please kindly contact our local offices." Heh... tu już jest igranie z prawem wg MSI, bo wg polskiego prawa warunki gwarancji powinny być jasno określone! https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/ Dziękuję za poradę. A jak ze Sklepem to wygląda prawnie? Ogłosił upadłość i cześć? Tylko z drugiej strony jak na e-maile brak odpowiedzi i telefony wyłączone to szukaj wiatru w polu... Edytowane 12 Czerwca 2017 przez sowa997 Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 12 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2017 (edytowane) Niestety, aż tak daleko jeszcze w prawie nie zabrnąłem żeby znać odpowiedź na to pytanie cieszę się jedynie, że jednak nie kupowałem nic w tym sklepie (ani mimo wszystko nic od MSI) a niedużo brakowało. Edytowane 12 Czerwca 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 (edytowane) Jeżeli masz taki problem to napisz do komputronika. Oni są w stanie pośredniczyć w reklamacji(teoretycznie tylko do gigabyte ,ale zadzwon i spytaj,może się uda posredniczyć do msi) i za opłatą bodajże 30 zł wyślę kartę do dystrybutora,a dystrybutor do msi. Ewentualnie jeżeli komputronik wysyła tylko do gigabyte to pojeźdź po mieście i popytaj. Może jakiś sklep komputerowy za symboliczne piwko wyślę Ci kartę razem z innymi do dystrybutora Edytowane 12 Czerwca 2017 przez tomkusi1 Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 13 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Jeżeli masz taki problem to napisz do komputronika. Oni są w stanie pośredniczyć w reklamacji(teoretycznie tylko do gigabyte ,ale zadzwon i spytaj,może się uda posredniczyć do msi) i za opłatą bodajże 30 zł wyślę kartę do dystrybutora,a dystrybutor do msi. Ewentualnie jeżeli komputronik wysyła tylko do gigabyte to pojeźdź po mieście i popytaj. Może jakiś sklep komputerowy za symboliczne piwko wyślę Ci kartę razem z innymi do dystrybutora Dzięki za podpowiedź. Udałem się do Komputronika i bardzo miły Pan powiedział, że mieli współpracę z Gigabyte i zapyta serwisu odnośnie MSI. Po godzinie otrzymałem e-mail od Komputronika. Niestety nie mogą pomóc w kwestii MSI oraz współpraca o której mówiłeś odnośnie Gigabyte została zakończona. Ja napisałem kolejną litanie, tym razem na serwis@msi.com. Liczę że odpiszą... Będę informował o rozwoju sprawy. Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 13 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2017 Z msi będzie Ci ciężko walczyć ,bo oni praktycznie nie chca nawet rozmawiać z konsumentem. Tak jak mówię ,sklepy sieciowe to nie wszystko i spróbuj pochodzić ,bo osiedlowych sklepach komputerowych. Oni często kupują u dystrybutorów i na pewno łatwiej dogadasz się z prywaciarzem niżeli a duża firmą.Na 90% któryś się zgodzi i wyślą towar do msi. Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 14 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Spróbuj może dogadać się ze sklepem x kom. Przedstaw jaka jest sytuacja. A oni ci pomogą na 100 procent. Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 14 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2017 Dalej czekam na odpowiedz od serwis@msi ... Czarno to widzę... W Poniedziałek wpadnę do X-Komu i zapytam czy coś mogą zdziałać. Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Nie musisz wpadać. Ja dzwoniłem do nich i da się to zrobić tylko musisz wyslac im na e mail rozmowę z msi. Dalej wszystko dowiedz się telefoniczne Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 15 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Nie musisz wpadać. Ja dzwoniłem do nich i da się to zrobić tylko musisz wyslac im na e mail rozmowę z msi. Dalej wszystko dowiedz się telefoniczne Dziękuję. Dzwoniłeś na numer 34 377 00 00 ? Skoro mówisz, że da się załatwić to zadzwonię tam jutro Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dziękuję. Dzwoniłeś na numer 34 377 00 00 ? Skoro mówisz, że da się załatwić to zadzwonię tam jutro :D Tak Cytuj Link to post Share on other sites
lwses 336 Napisano 15 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2017 Dobry przykład najlepśiej mśi Swoją drogą dobrze,że o tym piszesz bo klienci Techplanet mają teraz lipę. Cytuj Link to post Share on other sites
sowa997 1 Napisano 16 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Nie musisz wpadać. Ja dzwoniłem do nich i da się to zrobić tylko musisz wyslac im na e mail rozmowę z msi. Dalej wszystko dowiedz się telefoniczne Rozmawiałem przed chwilą z X-Kom. Pan powiedział mi, że nie mogą pomóc. Dystrybutor nie przyjmie karty od nich (x-kom) lub innego sklepu ponieważ, dokument jest wystawiony na Techplanet i tylko oni mogą wymagać naprawy. Powiedział też, umowa gwarancyjna jest pomiędzy sklepem który upadł a dystrybutorem dlatego jak jako osoba fizyczna nie mogę nic zrobić. Krzyhox, więc nie wiem albo trafiłem na kogoś kto nie chciał pomóc albo ja jakiś nie ten teges w rozmowy z ludźmi :c Cytuj Link to post Share on other sites
mesiah1989 36 Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 (edytowane) No to niezłe jaja. Wychodzi na to, ze trzeba kupować karty tylko od evgi. Według mnie to wszystko jest jednym wielkim przekrętem. Rozgłaśniaj sprawę jak się da i gdzie się da. Może ktoś od msi się odezwie i będzie chciał załatwić sprawę jawnie ugodowo żeby nie psuć sobie jeszcze bardziej opinii. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez mesiah1989 1 Cytuj Link to post Share on other sites
tomkusi1 34 Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 Msi to w ogóle jakiś jeden wielki kanciarz. Weź sobie zaznacz długopisem UV czy jakimś takim ,żeby było widać napis pod słońcem ( jak go napiszesz ) ,bo z tego co widzę to msi lubi sobie karty "naprawiać" ,a naprawa polega na zamianie karty na nową i przeklejenie nalepki Ps.Mówię Ci od poczatku.... Idz do jakiegoś sklepu komputerowego ( prywaciarza ,a nie sieci) i dogadaj się z nim. On jest w stanie Ci to załatwić i wystawi to tak ,że kartę kupiłeś niby u niego Cytuj Link to post Share on other sites
krzyhox 3632 Napisano 16 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2017 (edytowane) Rozmawiałem przed chwilą z X-Kom. Pan powiedział mi, że nie mogą pomóc. Dystrybutor nie przyjmie karty od nich (x-kom) lub innego sklepu ponieważ, dokument jest wystawiony na Techplanet i tylko oni mogą wymagać naprawy. Powiedział też, umowa gwarancyjna jest pomiędzy sklepem który upadł a dystrybutorem dlatego jak jako osoba fizyczna nie mogę nic zrobić. Krzyhox, więc nie wiem albo trafiłem na kogoś kto nie chciał pomóc albo ja jakiś nie ten teges w rozmowy z ludźmi :c Też mi tak na początku mówił, ale potem zadzwonił drugi raz i powiedział, że jest taka możliwość. Musiałeś rozmawiać z osobą, która nie zna się na tym. Powiedz, że rozmawiałeś wcześniej z innym konsultantem, który powiedział, że jest taka ewentualność tylko, że będziesz musiał wysłać na ich adres meilowy rozmowę z msi. Edytowane 16 Czerwca 2017 przez krzyhox Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.