Skocz do zawartości

Problem ze startem PC po wymianie płyty głównej


Recommended Posts

Cześć, po wymianie płyty komputer nie startuje, po włączeniu zasilania z tyłu obudowy za pierwszą próbą włączenia went procka robi kilka obrotów i mignie tylko dioda zasilania na płycie i to wszystko. Kolejne próby włączania nie dają już żadnych oznaków. Przed wymianą płyty wszystkie elementy były sprawne.

Dokładałem tylko pamięć 2x 2 GB, teraz jest 8 GB.

 

Dysk Seagate Barracuda

Zasialacz Chieftec 450 W

grafika Zotac NVidia 9600 GT

Procesor Intel I5

Płyta główna MSI Z97 Gaming 3

 

Wcześniej płyte miałem też MSI tyle że budżetową, jedna z tańszych. Sprawdzałem kilka razy podpięcie kabli i według mnie jest ok ale nie jestem informatykiem. Płyta pochodzi z rozbiórki, ma rok gwarancji, czytałem gdzieś że można jeszcze zrobić reset BIOSu bo może pamiętać ustawienia sklepowe lub testowe od pozniejszego sprzedawcy internetowego ale nie mam pojęcia jak wejść do Bios. Dzięki.

Edytowane przez wojtec.tec
Link to post
Share on other sites

Z97  Haswell Refresch  obsługuje więc musiał być to Brodwell i5-5675C żeby płyta nie rozpoznawała nowy procesor, a mowa jest o wymianie płyty głównej.

Wywal wszystko z obudowy zostaw jedną kość RAM, sprawdź poprawność podłączenia wtyczek zasilających zobacz czy poprawnie zamontowałeś procesor i czy piny w gnieździe LGA 1150 są nie wygięte, monitor podłącz do płyty głównej ( zintegrowanej w CPU).

BIOS resetujesz wyjmując baterię z płyty głównej na minutę.

W odpowiedzi napisz również coś o posiadanych modułach pamięci RAM.

 

EDIT

Zapomniałem napisać że w instrukcji do płyty głównej znajdziesz odpowiednie piny jakie należy zewrzeć  np wkrętakiem by odpalić komputer.

Edytowane przez MESSER
Link to post
Share on other sites