ptrDGA 0 Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 1.Konfiguracja komputera: i5 7600k,ASRock Gaming K4, RX 480 MSI GAMING X, Corsair Vengeance LPX DDR4, SilentiumPC Vero M1 600W 80Plus, WD Blue 1TB, Iridium Pro 240GB, 2x Samsung LS24F350 2.System operacyjny: WIN 10 64 bit 3.Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów: - 4.Używany program antywirusowy: Windows Defender 5.Wykonane czynności w celu naprawy problemu:aktualizacja do najnowszych sterowników GPU oraz format 6.Informacje dodatkowe: Cześć, jakieś 3 tygodnie temu pisałem na forum temat dot. RX 480, miałem z nią problem, ponieważ pod obciążeniem występowały crashe takie jak na załączonym niżej filmiku. https://www.youtube.com/watch?v=W2kQlCXrBF8&feature=youtu.be Doradzono mi, aby kartę oddać na gwarancję i tak uczyniłem. Po ponad 3 tygodniach czekania odebrałem kartę (dziś), a miły Pan poinformował mnie w punkcie odbioru Morele, że karta została naprawiona. No niestety, ale to nie pomogło. Dalej komputer crashuje pod obciążeniem. Jedyne co pomaga to ustawienie "na sztywno" wentylatorów w programie AfterBurner. Co mogę jeszcze zrobić? Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Uruchom HWiNFO z zakładki Sensors następnie klik na ikonkę notatnika w dolnym, prawym rogu i wskazujesz miejsce gzie ma być zapisany log. Minimalizujesz HWiNFO i graj . Po wystąpieniu crash uruchamiasz PC ponownie i zapisany log wrzuć na jakiś hosting. Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 https://www.dropbox.com/s/htuow7yexisfxxw/logi2k17.CSV?dl=0 Po odpaleniu Fire Strike w 3DMark, temperatura przekroczyła jakoś ponad 70 stopni i bum. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 a miły Pan poinformował mnie w punkcie odbioru Morele, że karta została naprawiona. Jeżeli nie będzie poprawy przez podmianę zasilacza, co raczej z logu nie wynika, ale kto wie to miły pan łże w żywe oczy. Tu wyizolowany problem na zasilaniu karty graficznej i zasilaniu VRM http://imgur.com/N5SJsKl http://imgur.com/2Jq8YXz Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 31 Maja 2017 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Pójdę do kolegi i tam wytestuje kartę, on ma bodajże BeQueita. Możesz wyjaśnić mi dokładniej o co chodzi w tym zasilaniu karty i zasilaniu VRM? Nie bardzo rozumiem co wynika z tych logów, a tak to będę miał podstawę przy kolejnej reklamacji i wkleję im to jako dowód. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 Przyczyną może być problem z sekcją zasilania karty graficznej lub z pamięcią karty. Zdarzenie raptownego spadku na zasilaniu GPU wiąże się ze wzrostem temperatury VRM na 77*C. Tylko te odczyty odbiegają od normy w całości logu. Cytuj Link to post Share on other sites
ErniK 16 Napisano 31 Maja 2017 Udostępnij Napisano 31 Maja 2017 (edytowane) Miałem podobnie na MSI r9 270x, po 5-ciu wymianach/naprawach skorzystałem z rękojmi(wada fabryczna sekcji zasilania) i po wymianie za dopłatą na gtx 1060 problem ustąpił... Najwidoczniej MSI ma cały czas problemy z sekcją zasilania... Edytowane 31 Maja 2017 przez ErniK Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 Przyczyną może być problem z sekcją zasilania karty graficznej lub z pamięcią karty. Zdarzenie raptownego spadku na zasilaniu GPU wiąże się ze wzrostem temperatury VRM na 77*C. Tylko te odczyty odbiegają od normy w całości logu. Sprawdziłem kartę na całkowicie innym komputerze i niestety miałeś racje, to wina karty, a nie zasilacza czy innego komponentu. No nic, pozostaje mi znowu wysłać ją do serwisu. Co mam napisać im w opisie usterki? Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 1 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 To co wykonałeś tzn. karta pod obciążeniem dalej powoduje crash i reset systemu bez względu na wersję zainstalowanych sterowników. Karta sprawdzona na kilku konfiguracjach sprzętowych i niestety z takim samym skutkiem. Możesz dołączyć log z HWiNFO, ale w postaci JPEG, zrzutu z ekranu z wycinkiem tak jak wyżej Ci wrzuciłem. W Morele mogą szukać dziury w całym i czepić się podkręconego procesora. Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 1 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2017 W takim razie wrzucę im te wycinki co Ty wysłałeś jako JPEG, żeby nie czepiali się tego procesora, choć on i tak nie ma nic do rzeczy, bo sprawdzałem i na bazowym. Wielkie dzięki za pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 3 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Karta dziś do mnie dotarła i znowu została "NAPRAWIONA", ale nic się nie zmieniło. Reklamuję ją po raz 3 z tytułu rękojmi i wymagam od nich zwrotu gotówki lub wymiany sprzętu na nowy. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 3 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 3 Lipca 2017 Nie sądzę by dało się naprawić tą kartę, bo problem leży prawdopodobnie po stronie sekcji zasilania karty. Wątpię by opłaciło się przylutowywanie całej sekcji. Gnęb ich, bo nawet można przypuszczać, że karta nie była w serwisie firmowym. Z drugiej strony napisz mail-a do MSI i przedstaw sytuację, a nóż coś odpowiedzą. Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 4 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 4 Lipca 2017 Też tak słyszałem, że jest to raczej nie opłacalne do naprawy, a ich serwis zazwyczaj polega na wyczyszczeniu karty sprężonym powietrzem, wgraniem nowego biosu i zmianą pasty. Bardzo możliwe, bo jest to gwarancja sklepu i cholera wie gdzie ta karta tak naprawdę wylądowała. Cytuj Link to post Share on other sites
ErniK 16 Napisano 7 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 Karta dziś do mnie dotarła i znowu została "NAPRAWIONA", ale nic się nie zmieniło. Reklamuję ją po raz 3 z tytułu rękojmi i wymagam od nich zwrotu gotówki lub wymiany sprzętu na nowy. Ja reklamowałem z tytułu rękojmi ale jedyna opcja to była zwrot kasy... jak już sklep uznał reklamację, to napisałem, że z łaski mojej mogę wziąć inną za dopłatą... w tej chwili to mało opłacalne bo zwracają kasę którą zapłaciłeś, a ceny nowych kart są kosmiczne... Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 7 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2017 Ja reklamowałem z tytułu rękojmi ale jedyna opcja to była zwrot kasy... jak już sklep uznał reklamację, to napisałem, że z łaski mojej mogę wziąć inną za dopłatą... w tej chwili to mało opłacalne bo zwracają kasę którą zapłaciłeś, a ceny nowych kart są kosmiczne... W taką opcję to na pewno nie wchodzę, niech zwracają kasę, a ja sobie poczekam, wszystko byleby nie ta karta z powrotem, bo nie mogę już na nią patrzeć.. Cytuj Link to post Share on other sites
ErniK 16 Napisano 19 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 19 Lipca 2017 Tylko jest jedno ale, zwrócą Ci kasę z dnia zakupu a teraz za tą kwotę takiej karty nie kupisz... Cytuj Link to post Share on other sites
486DX4 21 Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 podnieś napięcie na rdzeniu i zobacz czy to naprawi problem Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4852 Napisano 20 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 20 Lipca 2017 ekania odebrałem kartę (dziś), a miły Pan poinformował mnie w punkcie odbioru Morele, że karta została naprawiona. Nie wierzyłbym w zapewnienia serwisantów z MSI oni z poprzednią serią r9 2xx sobie nie poradzili, a jak widzę problem u nich się powtarza i to dokładnie ten sam przy nowych modelach. Jeśli chodzi o AMD radzę wszystkim bez wyjątku unikać tej żenującej firmy. Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 Widzę, że duża część osób jest zainteresowana tematem, więc postanowiłem napisać jak to teraz wygląda. Wczoraj przyszła mi karta, ale tym razem została wymieniona. Póki co wszystko jest jak należy, jedyne co mogę zarzucić to to, że karta nie jest nowa. Polecam reklamować cokolwiek z tytułu rękojmi, bo macie o wiele większe prawa. Pozdrawiam. Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4852 Napisano 25 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 Jeśli nie okaże się, że za 3-6 miesięcy będzie to samo Cytuj Link to post Share on other sites
ptrDGA 0 Napisano 25 Lipca 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Lipca 2017 Jeśli nie okaże się, że za 3-6 miesięcy będzie to samo Wtedy to oddają mi pieniądze i mam ich w dupi* Cytuj Link to post Share on other sites
ErniK 16 Napisano 26 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 26 Lipca 2017 U mnie najdłuższy okres bez zawieszenia to ok. 3 tyg. więc 1 dzień niczego nie przesądza... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.