Krissek123 1 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 (edytowane) Konfiguracja komputera: I3-6100 3.7GHz MSI H110M PRO-D, XFX 550W, HYPERX DDR4 8GB, MSI R9 270 System operacyjny: Win 7 64 bit Zmiany wprowadzone w systemie i sprzęcie przed wystąpieniem kłopotów: brak Wykonane czynności w celu naprawy problemu: przeinstalowany sterownik karty graficznej Witam, Mój problem dotyczy prawdopodobnie karty graficznej. Nagle podczas zwykłej pracy komputera sterownik karty przestał działać ale wrócił do normalności w ciągu kilku sekund. Później po kilku minutach wyskoczyło kilka 'artefaktów', pionowych pasów, po całym ekranie. Po restarcie systemu karta nawet nie daje obrazu. Pracuje chłodzenie, ale nie wyświetla się żaden obraz. Komputer pracuje normalnie na karcie zintegrowanej. Pytania: Czy to 100% uszkodzenie karty graficznej? Czy cokolwiek mogę zrobić, aby przywrócić ją do stanu używalności? Czy w tym stanie jest cokolwiek warta? Dodam, że stało się to 4 dni po zakończeniu okresu 36-ms okresu gwarancyjnego. Żaden z podzespołów nie był podkręcany. Edytowane 29 Marca 2017 przez Krissek123 Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Wypnij kartę ze slotu, przeczyść styki np. spirytusem, podłącz ponownie i sprawdź. Cytuj Link to post Share on other sites
Krissek123 1 Napisano 29 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 kartę wyjmowałem, czyściłem z najdrobniejszego kurzu, tak samo slot. Aktualnie leży już w pudełku, nie w komputerze. Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 29 Marca 2017 Udostępnij Napisano 29 Marca 2017 Pozostaje jeszcze sprawdzenie w innym PC. Cytuj Link to post Share on other sites
Krissek123 1 Napisano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Możliwość sprawdzenia w innym komputerze będę miał w niedziele. Dam znać jaki rezultat. Na innym sprzęcie nie działa Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Dodam, że stało się to 4 dni po zakończeniu okresu 36-ms okresu gwarancyjnego. Pozostaje więc jakiś serwis lub znajomy z większym zasobem wiedzy elektronicznej do zdiagnozowania uszkodzenia karty oraz kosztów naprawy. Cytuj Link to post Share on other sites
Krissek123 1 Napisano 2 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 Czyli możliwe, że jest co naprawiać? Nie oznacza to od razu jej wymiany? Cytuj Link to post Share on other sites
lonialomax 806 Napisano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Napisano 2 Kwietnia 2017 oraz kosztów naprawy. Przy naprawie ten szczegół jest najważniejszy, bo niewiele dokładając można kupić nową kartę. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.