raven325 1 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) Jeśli uda mi się sprzedać moja MSI R9 380 4gb, na jeszcze rocznej gwarancji za około 500 zł, to chce dopłacić 500 zl i kupić coś od nVidia do 1000 zł. Z tego co widziałem to stać by mnie było na gtx 1050 Ti 4gb lub gtx 1060 3gb. Która z tych 2 gtx jest wydajniejsza, i mniej więcej o ile? Od mojej r9 380 te dwie karty sa dużo wydajniejsze? Edytowane 6 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
kladiator 750 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Z tych dwóch kart wydajniejsza jest 1060. Między nią a radkiem różnica wydajności wynosi około ~40%? Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) Ohoho to sporo, a między gtx 1050 ti 4gb a 1060 3gb jaka różnica? Edytowane 6 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
Qdyn ek 65 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Jak ta zmiana ma być na dłużej to dozbieraj 200zł i kup 1060 6 GB, 3GB wersja jest słaba Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) 3 GB wersja jest kiepskim wyborem.Jak wymienisz R9 380 na GTX 1050 Ti to tak naprawdę zrobisz sobie wydajnościowy downgrade. Powinieneś celować w GTX 1060 6GB, jak chcesz coś od NVidii. A najlepiej to powiedz, do czego ci ta zmiana i resztę podzespołów. Edytowane 6 Lutego 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) A to poczekam jeszcze rok, aktualnie to w cs go gram i mnie denerwują spadki fps na full HD, co jest odczuwalne, w wiedźmin 3 też gram czasami i też przydałoby się więcej fps. Za rok to pewnie gtx 1060 6gb będzie można kupić dużo taniej. To mój komp: MOBO: AsRock H110M-HDV CPU: Intel Core i5 6600@3,9GHz COOLER CPU: SilentiumPC Fera 3 GPU: MSI Radeon R9 380 4GB Gaming RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4, 2x8GB, 2133MHz, CL13 HDD: WD Cavier Blue, 3.5", 1TB PSU: Antec VP 500W TOWER: Zalman Z3 Plus ODD: Lite-On iHAS122-14 Edytowane 6 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Spadki FPS w CS:GO na tak dobrej karcie jak R9 380?Jakiego rodzaju to spadki?I czy występują na każdej mapie?Robiłeś monitoring % użycia GPU w czasie gdy miewasz te spadki FPS, czy karta jest w pełni wykorzystana? Bo CS:GO siedzi bardziej na procesorze i szybkości Ram, i wina spadków FPS może siedzieć gdzieś indziej, zwłaszcza jeśli celujesz w 144 FPS. Również nie wszystkie mapy mają jednakową wydajność. Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 (edytowane) Jak gram na 1024x768 to mam tak od 190 do 300 fps na mm, bez znaczenia jaka mapa. Za to jak gram na full HD to mam też około 250, ale jak włączę zoom w awp i celuje w smoke to mam około 110 fps, a gdy gram na DM to fps mam od 140 do 260 średnio. Komp mam czysty i wszystko jest ok, mam win 7 64bit, może na win 10 by było lepiej, nie wiem. Cały czas mam z MSI aferburner pogląd temperatury itd, to włączę też podgląd użycia GPU jak będę następnym razem grał. Edytowane 6 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
ultramateo 11 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Jeśli musi być już koniecznie coś od Nvidii, to celowałbym w GTX 1060 6GB. 3GB VRAM-u w grah to zdecydowanie za mało i myślę, że już za rok karta nie będzie wyrabiała z ładowaniem tekstur. Masz też alternatywę w postaci RX 480 8GB. MSI Gaming X RX 480 8GB można kupić już za 1200 zł. Tutaj test: Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 No to na smoke'ach lepsza karta zdecydowanie pomoże, bo wtedy jest karta obciążana bardzo mocno. Inna sprawa, czy takie 110 FPS to jest mało? Cytuj Link to post Share on other sites
silentmichal 100 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Może kolega ma jakiś monitor z kosmosu Cytuj Link to post Share on other sites
katystopej 838 Napisano 6 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Kup najpierw ssd, przerzuć grę na ssd i sprawdź wydajność, bo wątpie żeby kilkunastoletnia gra z padakową grafą zarzynała tak mocne gpu i cpu. Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) ReznoR i silentmichal nie znacie się, owszem za mało jaki by monitor nie byl. Sa odczuwalne spadki i aim się osłabia, a te teorie pt. Ludzkie oko nie widzi..., jak masz monitor taki i taki to ci nie trzeba więcej fps.. Itd to można wsadzić sobie w 4 litery jeśli mowa o Cs. Bo stabilność fps jest bardzo ważna, trzeba też wiedzieć na co oprócz monitora oddziałuje fps w cs go Katystopej poczekam chyba jeszcze jakiś czas, full HD grałem dla testu, zostanę na 1024x768 bb gdzie mam wszystko ok a za rok wymienię grafikę. Dzięki za rady. Edytowane 7 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
Funkie 1189 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 Lepsza gtx 1060 3GB niż 1050ti 4gb. @ultramateo 3/4gb są zupełnie wystarczające do grania na przyzwoitym poziomie. To że do kart z średniego segmentu dają więcej nie oznacza iż każdy potrzebuje taka ilość. W średniakach typu rx 470/480 8gb i gtx 1060 6GB masz taką ilość pod granie w 4K. Oczywiście ciężki grać w 4K na ultra przy takich grach, jednak na średnich dadza radę. Do FHD 3/4 spokojnie wystarczy. Są pojedyncze przypadki że przy maksymalnych ustawieniach gra potrzebowała więcej, jednak różnica w jakości była minimalna w porównaniu do wysokich. Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) Nie "nie znacie się" tylko prawdopodobnie chodziło ci o frametime, a nie samą ilość FPS. Jeśli frametime ci skacze, i nie jest stały czyli płaski na wykresie, to własnie może źle wpływać na sam odbiór FPS i komfort grania. Sama natomiast ilość 110 FPS jest już dość wysoka i przy stabilnym wykresie frametime powinno być ok. Na FullHD możesz mieć niestabilny frametime przy tej karcie grafiki i ustawieniach, i stąd pewnie wolisz grać na mniejszej rozdzielczości, która go na tej akurat karcie stabilizuje... Edytowane 7 Lutego 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) ReznoR dużo pisania a chodzi po prostu o to że mi fps spada z 250 do 120 w niektórych momentach i się źle wtedy celuje A z tymi kartami to jak trochę posiedziałem na necie to jak zwykle zamęt taki ze mi się nie chce zmieniać karty. Aktualnie to tylko w cs go będę grał to powinien ten sprzęt który mam wystarczyć, będę musiał się pogodzić że spadkami na full HD, chyba że macie sposób na poprawę? Dodam że gram na low detalach, tylko wygładzanie krawędzi na 4x msaa. Edytowane 7 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 7 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2017 (edytowane) To MSAA musisz wyłączyć, gdyż może wprowadzać opóźnienia, których tak nie lubisz A przy smoke'ach z MSAA FPS może spadać na łeb, na szyję, i niżej.Najlepiej mieć jakiekolwiek AA wyłączone, chyba że FXAA, które nie jest aż tak obciążające (zwykły post-processing). Jak masz też w Panelu AMD możliwość ustawienia czegoś w stylu "Maximum pre-rendered frames" to ustaw na 1. Porobiłem właśnie testy na GTX 1080 na mapie FPS Benchmark. Są tam dwa miejsca ze smoke'ami.na 1920x1080 przy detalach na minimum mam spadki do 120-127 FPS (Przy GTX 970 było to coś koło 50 FPS)A z kolei na 1280x720 przy takich samych ustawieniach spadki w tych miejscach są już tylko do 233-267 FPS!Masakrycznie te smoke obciążają grafikę, bez względu na ustawienia graficzne. Edytowane 7 Lutego 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
raven325 1 Napisano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Napisano 8 Lutego 2017 (edytowane) Co do msaa to x4 to dla mnie minimum, większość pro ma x4 x8, to jest wygładzanie krawędzi i to musi być bo inaczej bardzo poszarpane np. Nie widać głowy jak ktoś siedzi w pit na dd2 itd. Wszystko w ustawieniach Cs go można mieć na low ale akurat to jest niezbędne. No nic, pobawię się ustawieniami amd tak jak mówiłes i pewnie wrócę na 1024x768 bb. Edytowane 8 Lutego 2017 przez raven325 Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Jeśli MSAA jest niezbędne, to polecam robić te pomiary frametime na twojej karcie, gdyż sam licznik FPS nie jest prawie nic wart. Samo wysokie FPS nie powie, czy gra działa płynnie, za to frametime już tak. Najbardziej co dostrzegamy to nieregularny frametime, zbyt duże różnice, a na to może pomóc dość pewnie radykalny krok dla ciebie - mianowicie zablokowanie FPS na jakiejś stałej wartości. Cytuj Link to post Share on other sites
k0chan 814 Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 tak z ciekawości zapytam do jakiej wg was wartości framerate jest akceptowalny, zeby nie było odczuwalnego szarpania? 20-30ms? Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 9 Lutego 2017 Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 (edytowane) Zależy od wielu rzeczy.IMO polecam lekturę: http://www.vortez.net/articles_pages/frame_time_analysis.html (link może się nie otwierać od razu - trzeba wcisnąć enter na pasku adresu) Jak dla mnie w miarę stabilny frametime jest znacznie ważniejszy niż FPS.Za każdym razem jak ktoś pisze "stabilne 120 FPS" to chodzi mu inaczej o stabilny frametime, gdyż każda klatka z tych 120 w czasie sekundy renderuje się w innym czasie. Each of our perceptions are purely personal and cannot be attributed to a 'one size fits all' measurement. Ask on any enthusiast forum and people will claim they can tell which card is faster simply by playing the game it is being tested on, even if the rendering speed is so huge the human eye cannot keep up with the frames being produced. So having a GPU that is capable of rendering frames at twice this perceived speed may seem like overkill however this is not the case. The more frames that are rendered consistently the more fluid the game will feel. The key word being consistently. +to również bardzo przydatna lektura:http://techreport.com/review/21516/inside-the-second-a-new-look-at-game-benchmarking Edytowane 9 Lutego 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.