Wimix 107 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Witam. Mam problem z wyborem internetu stacjonarnego. Od ponad 5 lat jestem klientem UPC, oferta była zmieniana z 30Mb/s na 60Mb/s i całkiem niedawno na 120Mb/s. Koszt takiej usługi (tylko internet) to 70zł, ale nie o cenę mi tu chodzi tylko o jakość. UPC ciągle przerywa, mam skoki pingu, czasami rozłączenia na minutę-dwie. Serwis kilkukrotnie próbował wymienić router, naprawić to jakoś - bez skutku. Ponadto po kablu nie osiąga obiecanych DL 120Mb/s i UL 10Mb/s a "zaledwie" 90-100Mb/s i 6-7Mb/s. Myślałem nad przejściem do Vectry, ma dość ciekawą ofertę 150/15Mb/s z montażem za 60zł miesięcznie i to na nią najbardziej się nastawiałem, jest jeszcze Netia 300Mb/s (nie podają informacji o uploadzie i na stronie ciężko się zorientować, gdzie co znaleźć). Są jeszcze inne, lokalne jak Debacom, ale na nie raczej nie zwracam uwagi, bo same negatywne opinie krążą na ich temat. Dodam jeszcze, że nie posiadam własnego routera (dotychczas tak jak wspomniałem wszystko było na zasadach UPC). Może jeszcze jakiś inny dostawca? Wiem, że istnieje jeszcze Neostrada, ale poza tym nie kojarzę żadnego innego. Proszę o ewentualne rady/pomoc/opinię w wyborze internetu. Cytuj Link to post Share on other sites
tomo27 3202 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 A gdzie masz obiecane 120mb? Internet masz zazwyczaj DO jakiejs predkosci, bardzo rzadko bedziesz mial transfer na poziomie tego, co niby obiecuje dostawca. Sam posiadam UPC juz wiele lat, na poczatku u rodzicow, w pewnym momencie byly problemy, tracenie pakietow w przeciagu dwoch dni bylo zrobione. Teraz na wlasnym tez mam UPC 120mb + tv, zero problemow, pomimo, ze tez po kablu nie ma nigdy 120 tylko 100+. Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 (edytowane) @up. Mylisz się. Każdy z providerów ma tzw test prędkości do ich serwerów i tą prędkość mozna reklamować. Tak miałem w Vectrze. Niby 100Mbit a czesto było całymi tygodniami nawet rano i w poznych godzinych wieczornych i nocnych niecałe 50Mbit. Reklamowałem kilka razy i kilka razy sytuacje naprawiali na kilka tygodni i ponownie to samo. W koncu przeszedłem na Orange. 300mbit póki co jestem zadowolony. Jedno co mogę powiedzieć o Vectrze to stabilność połączenia i możliwość ustawienia modemu w tryb bridge Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Melman1980 Cytuj Link to post Share on other sites
jetmax2424 1 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Stanowczo odradzam Vectre. Częste przerwy w dostawie internetu. Do pełnej prędkości dużo brakuje i technicy przynajmniej u mnie w mieście niemili. Edytowane 23 Stycznia 2017 przez jetmax2424 Cytuj Link to post Share on other sites
Melman1980 363 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 (edytowane) Fakt zależy jakie miasto. Orange w Radomiu zaczal im mocno deptac po pietach wiec zmienili swoje postepowanie Edytowane 23 Stycznia 2017 przez Melman1980 Cytuj Link to post Share on other sites
Wimix 107 Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 @tumulec wiem, że w umowie jest "do 120Mb/s" jednak skoki są czasami dość spore. Kiedyś tj. jeszcze rok temu internet działał stabilniej, nie miałem pingu podchodzącego pod 600ms, a teraz zdarza się to bardzo często i serwisant stwierdził, że "wszystko jest w porządku". Skoro nie Vectra to może jeszcze coś innego? Albo rejestrować się jako nowy klient UPC i mieć bardziej opłacalną ofertę z montażem od początku? Cytuj Link to post Share on other sites
backero 16 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Mam podobny problem z UPC u siebie na mieszkaniu, maksymalnie mam z 20mb/s przy umowie na internet do 60 mb/s. Zadzwoniłem na infolinie i dowiedziałem się tylko tyle żeby kupił większy pakiet, przy czym sam monter powiedział mi że na tych kablach nie będzie się dało wycisnąć więcej. Aktualnie zastanawiam się czy nie przejść na neostrade 80mb/s . Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28961 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Wyłącz po zalogowaniu się, na stronie płatności UPC w zakładce ustawieniach internetu UPC "Wi-Free" i zobacz jak będzie po 24 godzinach od zgłoszenia. Znajomy miał kilka osób wpięte po wifi do Technicolora i strasznie mu zamulał modem, nie trzymał prędkości itd. Może w Twoim przypadku to coś da aczkolwiek jak jest słabiutka infrastruktura w miejscu zamieszkania to pewnie nic z tego. Jaki masz dokładnie modem UPC? Cytuj Link to post Share on other sites
Wimix 107 Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Wi-Free mam wyłączone, sprzęt to Technicolor TC7200. Cytuj Link to post Share on other sites
ArteK86 527 Napisano 23 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Wklej ss zakładek upstream i downstream po zalogowaniu na stronę konfiguracyjną modemu jeśli możesz. Cytuj Link to post Share on other sites
Wimix 107 Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 http://i.imgur.com/FgrVC7z.jpg http://i.imgur.com/xxKiWU4.jpg Cytuj Link to post Share on other sites
ALF 28961 Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Parametry masz w normie. Internet do komputera leci po kablu? jak wyglądają ustawienia karty sieciowej? jeśli modem masz wpięty po usb to przepnij go pod sieciówkę, nie będzie zaś modzona wirtualna karta - powinno być lepiej. Odpal też dobry TCP Optimizer 4 z opcją "optimal" i zrestartuj komputer. Cytuj Link to post Share on other sites
Wimix 107 Napisano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Do komputera leci standardowo RJ-45 i są tam skoki pingu (próbowałem w nocy koło 2-3 i wtedy jest ok), do drugiego jest przez wi-fi, ale tu już nie ma o czym gadać, bo jeszcze zasięg dość słaby. Pisałem do supportu UPC i w niedalekiej przyszłości ponownie przyjdzie technik i spróbuje to ogarnąć.TCP Optimizer ogarnę później, może coś pomoże, nie słyszałem o nim wcześniej Cytuj Link to post Share on other sites
ArteK86 527 Napisano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2017 Nie wiem jak długo masz ten modem ale może warto pogadać z technikiem by go wymienił? Cytuj Link to post Share on other sites
Wimix 107 Napisano 25 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2017 Sprawa prawdopodobnie będzie rozwiązana. Nie zdecydowałem się na Vectrę widząc opinie na jej temat, UPC przedłużone jako stary klient, a modem wraz z okablowaniem zostanie wymieniony na nowy już jutro. No i 120Mb/s udało się za 50zł Temat raczej do zamknięcia, dziękuję za odpowiedzi. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.