Skocz do zawartości

Spadki fpsów w grach [GTX 1070]


Recommended Posts

Witam. Od kilku tygodni mam problem, ponieważ w wielu grach (m.in. The Forest, Wiedźmin 3, ARK Survival Evolved i innych) mam ogromne lagi. Przykładowo w Wiedźminie w większych miastach mam ogromne spadki fpsów, przy zwiedzaniu nowych zakątków mapa renderuje się dopiero po kilku minutach.

W The Forest spadki fpsów występują podczas schodzenia do jaskiń, podczas walk z kanibalami i częściowo przy odkrywaniu mapy.

Co może być powodem tych spadków? Komputer był zakupiony w wakacje i od tamtego czasu nie było z nim żadnych problemów. Może oprócz tego, że jakiś miesiąc temu przy teście post wydawał przerywane alarmy. Nie pamiętam ich kolejności, ale były to 2 długie i 1 krótki.

Moja karta graficzna to Nvidia GeForce GTX1070 a system to Windows 8.1.

Czy problem jest spowodowany wadliwą kartą graficzną czy może to wina innego komponentu?

Edytowane przez mikolaj1711
Link to post
Share on other sites

Dysk: Western Digital Caviar Blue, 3.5\'\', 1TB, SATA/600, 7200RPM, 64MB cache (WD10EZEX)

Zasilacz: Thermaltake Smart SE Modular 530W (SPS-530MPCBEU)

Obudowa: Zalman Z3 PLUS CZARNA mATX ATX OKNO USB 3.0

Procesor: Intel Core i5-6600K, 3.5GHz, 6MB, BOX (BX80662I56600K)

Karta graficzna: MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8GB GDDR5 (256 bit) HDMI, DVI-D, 3x DP, BOX

Płyta główna: MSI Z170A-G43 PLUS, Z170, DDR4, USB3.1, SATA 3, HDMI, DVI, ATX

Chłodzenie: SilentiumPC Fera 3 HE1224 (SPC144)

Pamięć RAM: Kingston HyperX FURY 8GB (2x4GB) DDR4 2133MHz CL14 (HX421C14FBK2/8)

Link to post
Share on other sites

No to teraz można wróżyć.

 

 

 

Nie pamiętam ich kolejności, ale były to 2 długie i 1 krótki.

 

Płyta MSI ma bios AMI w którym takiej sekwencji nie ma. Mogło być:

1 długi, 2 krótkie - błąd karty graficznej

3 krótkie - problem związany z problemem odczytu pierwszego segmentu pamięci ram (64kb)

Stawiam na kartę graficzną więc zrób kompleksowe testy tego komponentu.

 

Acha bo bym zapomniał. Napisz czy robiłeś jakiekolwiek OC na karcie i jakie ma pamięci bo Mikrony sprawiają jak wiadomo sporo kłopotów.

Edytowane przez voodoo34
Link to post
Share on other sites

Zestaw po OC z i7-4790K i MSI GTX 1070 pobiera 340W na linii +12V, twój zestaw będzie pewnie oscylował koło 300W. Zasilacz na linii +12V ma niby 492W, więc powinno być w porządku, ale pod pełnym obciążeniem jego sprawność spada do 82% i nie przechodzi testu crossload. 

 

Podkręcałeś procesor? Jeśli tak to czy sprawdzałeś temperatury, bo wydaje mi się że Fera 3 przy i5-6600K po OC na duże wartości, może nie dać rady. Lagi w miastach Wiedźmina 3, który w tych miejscach, chyba bazuje na CPU. Może procesor się poci...

Link to post
Share on other sites

No to teraz można wróżyć.

 

 

 

 

Płyta MSI ma bios AMI w którym takiej sekwencji nie ma. Mogło być:

1 długi, 2 krótkie - błąd karty graficznej

3 krótkie - problem związany z problemem odczytu pierwszego segmentu pamięci ram (64kb)

Stawiam na kartę graficzną więc zrób kompleksowe testy tego komponentu.

 

Acha bo bym zapomniał. Napisz czy robiłeś jakiekolwiek OC na karcie i jakie ma pamięci bo Mikrony sprawiają jak wiadomo sporo kłopotów.

OC nie robiłem

Zestaw po OC z i7-4790K i MSI GTX 1070 pobiera 340W na linii +12V, twój zestaw będzie pewnie oscylował koło 300W. Zasilacz na linii +12V ma niby 492W, więc powinno być w porządku, ale pod pełnym obciążeniem jego sprawność spada do 82% i nie przechodzi testu crossload. 

 

Podkręcałeś procesor? Jeśli tak to czy sprawdzałeś temperatury, bo wydaje mi się że Fera 3 przy i5-6600K po OC na duże wartości, może nie dać rady. Lagi w miastach Wiedźmina 3, który w tych miejscach, chyba bazuje na CPU. Może procesor się poci...

Procesora jeszcze nie podkręcałem a problemy występują od niedawna.

Edytowane przez mikolaj1711
Link to post
Share on other sites

Słaby wynik jak na twój sprzęt , u mnie 12 101 . Ale to nie ważne.
Może instalowałeś sterownik graficzny nie poprawnie ? 
Spróbuj zrobić czystą instalacje sterownika graficznego i zrób test programem Video memory stress , on zapisuje błędy w spliku nawet jak ci se scrashuje i daj tu kopię po testach .
Ale skoro przeszedł test 3dmark to hmm 

Edytowane przez ciomasta
Link to post
Share on other sites

ramy bardzo słabe i 8gb to za malo jak dla tego cpu i gpu :)

Co Ty pierdzielisz?

8Gb Ram wystarcza do komfortowej rozgrywki w każdej grze!

Sam jechał przez pół roku na zestawie i7 6700k + GTX1070 + 8GB Ram DDR3 2400 cl10 i takie połączenie nie powoduje żadnych problemów z rozgrywką, nawet w BF1, który na Ram "podobno" jest uczulony.

Napisałem podobno bo właśnie z myślą o tej produkcji specjalnie zakupiłem 2x8GB DDR3 2400cl10 żeby porównać  8 vs 16GB Ram.

Jaka jest różnica? Żadna! W DX11 na 8GB gra działa tak samo jak na 16GB a w DX12 jak były przycięcia obrazu tak nadal są.

 

@Do autora

Wiedźmin3 - za spadki wydajności w miastach odpowiada Twój procesor, który jest nie wystarczający. W miastach GTX1070 z odpowiednim procesorem w ustawieniach Uber bez HW będzie trzymał powyżej 100kl/s w 1080p. Niestety żeby osiągnąć taką wydajność trzeba posiadać i7 6700k@ 4.5Ghz. Jeżeli chcesz poprawić komfort rozgrywki w miastach to podkręć procesor!

Jeżeli chodzi o wczytywanie kolejnych terenów i spadek wydajności przy renderowaniu mapy tutaj problemem jest Twój dysk. Wiedźmin 3 ma swoje wymagania i bez dysku SSD nie ma co podchodzić. Gra na HDD jest sporym problemem - wiem bo sam to przechodziłem ;)

The Forest - ta gra zawsze powoduje problemy i nie ma się co nią sugerować bo u mnie na znacznie mocniejszym PC mam to samo. To jest ciągle gra w wersji Alpha ;)

Edytowane przez DjXbeat
Link to post
Share on other sites

Fakt, przyoszczędzone parę zł na szybkich Ramach przy takim procesorze i takiej karcie może skutkować większym rozrzutem FPS, ale nie sądziłem że aż takim, żeby to dokuczało.

 

Nie miałem pojęcia, że Wiedźmin 3 ma tak wielkie wymagania odnosnie dysku... :) Kto by pomyślał.

 

Nie tłumaczy to jednak tego, że problem pojawił się wg autora dopiero od kilku tygodni? A także nie tłumaczy tych alarmów dźwiękowych.

 

Proponuję monitorować temperatury i czy procesorowi nie spadają taktowania. Chciałem wykres z Firestrike właśnie w takim celu również. Szkoda, że nie udostepnili tej funkcjonalności w darmowej wersji, bo jest to tam fajnie pokazane.

 

Możesz też zrobić test Firestrike Ultra Stress Test, i sprawdzić, czy wogóle go przejdzie. (jest tam pokazany % stabilności FPS)

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

Co Ty pierdzielisz?

8Gb Ram wystarcza do komfortowej rozgrywki w każdej grze!

 

tak ale 2133mhz to bieda. A sam przesiadlem sie z 8 na 16 i cos jest nie tak w niektrych grach. Bo zauwazylem przy 16gb czasami wlasnie nie bylo takich dziwnych spadkow :)

Zmiane z 8 na 16 mialem z 3570k 4.5ghz. Mialem 1066mhz 8gb a jak dalem 16gb 2133 to od razu wszystko poszlo do przodu. U znajomego 1333mhz 8gb vs 16 i tez mial wrazenie ze nie ma takich przycieć takze cos jest na rzeczy. Ty gadasz o 2400mhz ddr3 a my o ddr4 2133 ktore sa beznadziejne

2133mhz podzielic przez cl14 masz 152 takze dno pod dnem

 

 

https://techlipton.pl/test-ddr4-skylake-2133-mhz-cl14-vs-3000-mhz-cl15-czesc-pierwsza-benchmarki/4/

Zobacz sobie min fps w niektorych grach  to zrozumiesz o czym mowie

Edytowane przez danieloslaw1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...