Fizzy 7 Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Witam Serdecznie Dzisiaj podczas gry w BF1 komputer nagle się wyłączył i nie chciał się już uruchomić (nie reagował na przycisk power). Dałem mu ponad godzinkę myśląc, że może musi ostygnąć czy coś w tym rodzaju ale nie pomogło. Wcześniej zdarzyły mi sie 2 takie sytuacje w kilkumiesięcznych odstępach czasowych jednak po ok 15 min komputer uruchamiał się. Po ostatniej monitorowałem podczas rozgrywki temp. GPU i CPU. Wszystko zawsze w normie. Żeby sprawdzić w czym jest problem, najpierw odłączyłem wyżej wymienioną kartę. Bez karty PC włączył się bez problemowo. Wymontowałem z kompa brata jego kartę (GTX 960) i podłączyłem u siebie. I tym razem komputer uruchomił się bez problemu. To samo zrobiłem w drugą stronę z moją kartą (GTX780Ti) instalując ją w PC brata. Efekt był taki jak u mnie. Komputer nie uruchamiał się. Bardzo proszę o poradę co mogło się stać ? Specyfikacja mojego zestawu to: Procesor Intel Core i5-4670K Płyta główna Gigabyte GA-G1-SNIPER Z87 Pamięć Crucial Ballistix 16GB (4x4GB) DDR3 1600MHz CL9 Karta graficzna Gigabyte GeForce GTX 780 Ti, 3GB PSU Superflower Golden King 750W Z góry dziękuję za okazaną pomoc. Cytuj Link to post Share on other sites
Kamil444 360 Napisano 15 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Sam sobie odpowiedziałeś karta padła i tyle Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Jaki brat ma zasilacz? Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4853 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Jaki brat ma zasilacz? Jakie to ma znaczenie skoro już u niego nie działa. Karta zwyczajnie umarła. Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 W skrajnym wypadku: brat ma za słaby zasilacz, a zasilacz autora tematu jest "zużyty" i nie daje już rady (ok 120W między kartami). Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4853 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 W skrajnym wypadku: brat ma za słaby zasilacz, a zasilacz autora tematu jest "zużyty" i nie daje już rady (ok 120W między kartami). Malo prawdopodobne. Karta wysiadła w jego komputerze zanim sprawdził u brata. Jego Superflower ma spory zapas. U mnie na jednym z komputerów pracuje zasilacz od 4 lat na tym samym obciążeniu z tymi samymi podzespołami. Więc jak dla mnie to co mówisz jest jedynie gdybaniem, a nie faktem. Cytuj Link to post Share on other sites
blaven 304 Napisano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Nigdzie nie pisałem, że jest faktem. Wręcz przeciwnie: skrajnością. Cytuj Link to post Share on other sites
Fizzy 7 Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Panowie a może mi ktoś podpowiedzieć co teraz z gwarancją? Karta ma jeszcze gwarancje, wysłałem i czekam. Ciekawi mnie co zrobią i jakie mam prawa, Szczerze wątpię żeby była możliwość naprawy sprzętu. Jakby nie patrzeć zapłaciłem za nią ok 2.5 tys. Jeżeli ktoś się orientuje w temacie bardzo proszę o odpowiedź. A brat ma zasilacz: Zasilacz Thermaltake Smart SE Modular 530W (SPS-530MPCBEU) Edytowane 22 Stycznia 2017 przez Fizzy Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4853 Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Gwarancja to z reguły 2 tygodnie lub nawet miesiąc czekania. Uzbrój się w cierpliwość i czekaj na werdykt. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
Fizzy 7 Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Czas rozpatrzenia rozumiem. Ale jak wyglada sprawa w przypadku wymiany badz zwrotu gotowki. Cytuj Link to post Share on other sites
CrisPell 4853 Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Tak jak masz w warunkach gwarancji. Nie wiem gdzie złożyłeś kartę na gwarancję. Zawsze podejmują się naprawy. Ja miałem kartę uszkodzoną z takim efektem jak ty masz i naprawili. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez CrisPell Cytuj Link to post Share on other sites
Fizzy 7 Napisano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 Gwarancja wznawia się w momencie naprawy ? Cytuj Link to post Share on other sites
ReznoR 362 Napisano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Napisano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Masz zawsze dwa rodzaje reklamacji do wyboru.1. Rękojmia - odpowiedzialność sprzedawcy. Składasz ją u sprzedawcy. Warto z niej skorzystać, jeśli nie minął jeszcze rok od kupna. 2. Gwarancja - odpowiedzialność gwaranta (Gwarantem może być producent, importer, dystrybutor lub sprzedawca.)Jeśli złożyłeś reklamację z tytułu gwarancji w sklepie w którym kupiłeś kartę, to uzbroj się w cierpliwość, gdyż muszą ją wysłać do serwisu producenta za ciebie, a takie pośredniczenie może trochę potrwać.Polecam dodać sobie tą zakładkę do ulubionych na przyszłość, pozwoli unikąć niespodzianek: https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/reklamacje/gwarancja/ Masz tam też wyjaśnione, w jaki sposób przedłuża się okres gwarancji w momencie przebywania karty w serwisie itd. Jeżeli gwarant wymienił wadliwy produkt na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od momentu dostarczenia klientowi wymienionej lub naprawionej rzeczy. W przypadku wymiany pojedynczej części należącej do reklamowanego towaru czas gwarancji biegnie od nowa w odniesieniu do tej części – np. wymiana karty graficznej w komputerze. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez ReznoR Cytuj Link to post Share on other sites
Fizzy 7 Napisano 23 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2017 Dziękuje za pomoc wszystkim. Temat do zamknięcia Pozdrawiam Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.