Skocz do zawartości

Czy kupiłbys gtx 1060 w wersji 3gb na najbieższe lata?


Recommended Posts

Dzisiaj byłem w sklepie komputerowym, wszystko fajnie tylko kwestia kart graficznej... Do gtx 1060 6gb nie dołożę, mam do wyboru gtx 1050 ti 4gb ( według sprzedawcy najbardziej opłacalna karta w tej kategori cenowej ), lub gtx 1060 3gb. Sprzedawca mówił że na obecną chwilę lepszym wyborem jest gtx 1060 3gb ale jeżeli będę miał zamiar za ( rok ? ) ją wymienić. Jeżeli nie to lepszym wyborem będzie gtx 1050 ti 4gb.

 

Komputer ma starczyć na lata więc którą kartę z tych 2 modeli wybrać? Tylko w tej kwesti nie jestem pewien.

 

Te 1gb ma wgl jakies znaczenie w praktyce?

Link to post
Share on other sites

Płyta główna: Gigabyte GA-H110M-S2H

Procesor: Intel Core i5-6400

Pamieć RAM: HyperX Fury Black 8GB 2133Mhz DDR4 CL14

Karta Graficzna: ASUS GeForce GTX 1050 Ti 4GB OC

Dysk twardy: Seagate Desktop HDD 1TB

Zasilacz: Corsair VS 550W

Obudowa: Logic A30 Czarna ( prawodobnie wybiorę inną )

Windows 10

Jeżeli wybiorę gtx 1050 Ti kupię jeszcze dysk ssd.

Link to post
Share on other sites

Ja wybrałem gtx 1060 3gb ale z myślą że za co najmniej 2 lata zmienię na inną. Jak chcesz nvidie i kartę kupujesz na dwa trzy lata to gtx1060 3gb powinien dać radę, ale Rx470 też nie jest złym wyborem. GTX1050ti to tak naprawdę gtx960 z kilkoma usprawnieniami.

Link to post
Share on other sites

jak na 2-3 lata śmiało możesz tego gtx-a 1060 3gb brać, nawet test jest na benchmarku, że w 1080p dużo nie ustępuje mocniejszemu bratu (z 6GB), a dodać do tego , ze testy robili na maks detalach - to tylko napawa optymizmem, bo zawsze możesz coś tam odjąc i te 3gb ci styknie

a w dx11 taki rx470 nie ma z nim szans, a tych gier jest ( i bedzie) całe mnóstwo jak na razie ;)

Link to post
Share on other sites

Jeśli zdecydujesz się na RX 470 to na morele.net pospadały ceny (3 tygodnie po świętach, przypadek...).

Z tego co przeglądałem u nich najtaniej teraz dostać akurat tą kartę z dobrym chłodzeniem.

Nie wiem, czy warto inwestować 10% dodatkowo w 8 gb vramu, ale linki niżej:

 

MSI RX470 4GB za 999 zł

MSI RX470 8GB za 1099 zł

Edytowane przez Skymar
Link to post
Share on other sites

I jak tam, autorze, karta już kupiona?
Jeśli nadal zastanawiasz się nad zakupem RX 470 4GB vs RX 470 8GB vs GTX 1060 3GB , to zerknij sobie na ten test, może pomoże:
http://forum.benchmark.pl/topic/153105-temat-o-kartach-radeon-serii-r9-3xx4xx/page-285?do=findComment&comment=2300534

 

Pamiętaj, że karty nVidii tracą wsparcie wydajnościowe w nowych grach po wyjsciu nowej generacji kart, a karty AMD posiadają Radeon FineWine Technology ("zyskują" na wydajności z czasem, nazwa technologii całkowicie zmyślona przez użytkowników Radeonów i odnosi się do dobrego wina)

Jakbym miał brać kartę na dłużej to w obecnym momencie wziąłbym RX 470 8GB - np. MSI Gaming X.

Te 8GB nie tylko się przyda, ale też w przyszłości będzie łatwiej sprzedać taką kartę w dobrej cenie (tak jak dzisiaj nikt nie poleca kupowania Radeonów 7850 z 1 GB pamięci tylko radzi szukac z 2).

Jeśli chodzi o nVidię to lepiej wziąć model GTX 1060 6GB niż 3GB.

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

Statystyki Steama pokazują, że połowa graczy używa Windows 10. Tak więc myślę, że w tym roku będą wychodzić gry DX11 / DX12.

Statystyki te można sobie wsadzić w 4 litery, albo co najwyżej z dużą nieufnością, a nie jako 100% prawda, bo one wg własnego "widzimisię" wybierają użytkowników. Przy czym dodatkowo nie wszyscy jeszcze pozwalają na wzięcie udziału. W ciągu 5 lat żywota mojego konta na steamie chyba tylko z 3 razy dostałem informację, czy chce wziąć w niej udział (a przypominam, że co miesiąc są aktualizowane statystyki). Ostatnią miałem, gdy na pokładzie mojego pc siedział jeszcze radeon 4850 1GB.

 

Poza tym dx12 to wielka nie wiadoma. Może wypalić albo wręcz przeciwnie. W dobie portów na odwal się oraz olewania optymalizacji może tylko pogorszyć sprawę, bo kładzie na barki developerów potrzebę większego optymalizowania swych gier.

 

Nie warto kupować gpu na przyszłość. Elektronika szczególnie gpu dośc szybko się starzeje, a teraz na dodatek się celuje w oculus rifta i 4k. 

Lepiej patrzeć na teraz, bo jeżeli chcecie sobie gdybać o przyszłości to zadzwońcie do Macieja wróżbitę ;p

Edytowane przez DreamerDream
Link to post
Share on other sites

Nie warto kupować GPU na przyszłość to fakt, gdyż ten element starzeje się najszybciej.
Ale drugi fakt jest też taki, że niektórzy woleliby zmieniać kartę rzadziej niż co roku, stąd takie próby wróżenia i gdybanie. Wiadomo że nie zawsze wszystko się sprawdzi, i trzeba kalkulować w oparciu o aktualne dane. A aktualne dane mówią tak, że nie trzeba wcale konsultować się z wróżbitą Maciejem, żeby wiedzieć, że kiedyś DX11 i Win7 też były nowością, o której nie było wiadomo czy się sprawdzą. :)
Przechodzenie na Win10 i DX12 + Vulkan będzie następowało jak zwykle stopniowo, acz nieuchronnie. W dodatku ciągłe wsparcie producentów gotowych engine'ów takich jak Unreal Engine, Unity i CryEngine również temu sprzyja, gdyż one znacznie ułatwiają tworzenie gier i samo programowanie. Nawet byłbym skłonny przypuszczać, że pomniejsi producenci/developerzy będą chcieli skorzystać z gotowego już engine niż pisać wszystko samemu od początku, bo aby stworzyć grę na gotowym już engine nie są wymagane tak ogromne umiejętności.

Pisanie gier na PS2 i PS3 wypaliło, pisanie gier na Xbox One i PS4 wypaliło, więc naturalnym jest że i na PC również wypali, gdyż nowe API mają bardzo dużo wspólnego z konsolami.
Taki język programowania używany na PS2 był niegdyś uważany przez developerów za jeden z najtrudniejszych na świecie.
Dużo programistów ma dzisiaj doświadczenie z tworzeniem gier na konsole. Naturalnym jest, że poradzą sobie również z Vulkanem i DX12.

Olewanie optymalizacji i portów było dotychczas z tego powodu, gdyż 1. dużo developerów zaczyna tworzyć grę najpierw na konsole (jednym z wyjątków jest np. EA) 2. porty na PC są robione dopiero po ukończeniu gry na konsole 3. producentowi zazwyczaj już wtedy nie starcza czasu lub budżetu na poprawną wersję na PC.

Z nowymi API optymalizacje gier są znacznie uproszczone ze względu na bardzo duże podobieństwo między API konsole vs PC. Ze starymi API było to o wiele bardziej skomplikowane.

Warto pamiętać, że jak na dzisiaj chyba jedyną grą na w pełni next-genowym API jest Doom, gdyż był wcześniej tworzony na OpenGL, a Vulkan to jego naturalna ewolucja. Widać to zresztą na wynikach benchmarków Radeon vs GeForce i na samej ilości FPS w jakich można grać w tą grę (powyżej 200 na GTX 1080).
A jedynym programem w pełni od początku tworzonym na DX12 to benchmark TimeSpy od Futuremark (który też zresztą nie obsługuje wszystkich funkcji DX12 żeby zachować kompatybilność ze starymi układami).
Reszta dzisiejszych gier to zazwyczaj zwykłe porty hybrydowe DX11 i DX12, które nie mają za dużo wspólnego z nowymi API poza paroma usprawnieniami i należy je traktować z przymrużeniem oka.
2016 - Dlaczego gry na DirectX 12 nadal nie działają tak jak powinny?

Edytowane przez ReznoR
Link to post
Share on other sites

chapią ci po tyle , bo grasz w ultra w 30-40 kl/s , na takim gtx1060 3gb ustawiasz zamiast ultra high, zjeżdzasz z AA i 3 gb spokojnie styka, a do tego masz ponad 60-70 kl/s i obraz wcale dużo nie gorszy  :)

Edytowane przez k0chan
Link to post
Share on other sites

niby co wygląda? ja mam 4 letniego hd7850 i w med gram w 1080p w 30-40 kl/s w takie Mafia 3 czy RotTR, a w GTA 5 55-60, chyba kpisz, ze taki gtx1060 3gb nie będzie miał te 20 kl/s więcej na  high ustawieniach (nie pisałem o ultra, jak zauważyłeś - a może nie) :D

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...