Skocz do zawartości

Problem z grafiką fale na teksturach.


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez Centik,

Recommended Posts

Witam! Mianowicie mam problem z grafiką, dokładniej w grach np. Counter Strike. Na pulpicie on nie występuje. Poruszając się na lewo prawo lub do przodu do tyłu po teksturach typu kontener(najbardziej na nich widoczne) przechodzą dziwne fale tak jak by tekstura nie łączyła się prosto, tylko poruszała się razem z poruszającą się postacią, to są takie jakby fale przechodzące po teksturze z góry na dół. Nie umiem tego lepiej wytłumaczyć, nagrałem filmik frapsem który chciałem wrzucić, żeby to przedstawić, ale na filmiku nic o dziwo nie widać... Proszę o pomoc bo już nie wiem jak sobie z tym poradzić, a strasznie drażni wzrok. Z góry dziękuję.

 

Moja specyfikacja:

Procesor: Intel i7 4770

16Gb Ram 1600Mhz

Karta Graficzna: Radeon R9 280 Windforce

Zasilacz Corsair 550W 

Płyta główna: MSI-H81M-P33 V2

Dysk SSD: 120Gb GoodRam

 

Temperatury na procesorze jak i na karcie graficznej są w normie. Przy normalnej pracy jak i w stresie.Sterowniki do karty graficznej wgrane najnowsze przedwczoraj.

 

P.S Fale z większą ilością fpsów przyśpieszają, zaś gdy ustawię np fps_max 60 zwalniają.

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Rozwiązanie

Włącz v-sync w tej grze co masz te anomalie (synchronizacja pionowa)

Poczytaj o tym i oberż filmik o co w tym biega.

 

A co do tej przejściówki to nie wiem czy to coś zmieni gdyż dalej będziesz miał do niej podłączony kabel Dsub i dalej będzie szedł  sygnał analogowy, a taką przejściówkę masz w tej chwili wbudowaną w kartę. Pomyśl jeśli masz możliwość (nie wiem jaki masz monitor) nad podpięciem monitora tak żeby dostawał sygnał cyfrowy (DVI, HDMI albo Display port). Ale jak kupiłeś tą przejściówkę to może ci się kiedyś przydać jak byś chciał podpiąć np. do GTX10XX (Pascale nie mają wbudowanego analogowego konwertera) monitor przed Dsub.

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

Dokładnie, opis wygląda jak opis tearingu spowodowanego brakiem synchronizacji klatek na monitorze.
Można to zlikwidować poprzez włączenie V-sync, ale niestety znacznie zwiększa to opóźnienia pomiędzy ruchem a akcją na ekranie, dlatego w dynamicznych grach typu CS:GO nie jest to pożądane.
Jakbyś miał monitor z technologią FreeSync, to mógłbyś go włączyć.
Karty NVidii mają z kolei technologię Fast Sync, która działa podobnie co V-sync, nie wymaga osobnego monitora, i nie wprowadza takich wielkich opóźnień.

 

Jak nie masz monitora z technologią Freesync, a nie chcesz używać V-sync, to możesz zlikwidować całkowicie limit klatek - im więcej klatek na ekranie, tym mniej widoczny efekt.

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...