james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Siemka, ostatnio zmieniłem sobie obudowę bo stwierdziłem, że zachciało mi się AIO. Zmieniłem też płytę główną.Stary sprzęt : 4690k + MSI Z97-G43 + Thermalright MachoNowy sprzęt: 4690k + Asus Z97M PLUS + AIOpo zakupie nowych części montuje kompa i mojemu zdziwieniu wysoka różnica temperatur pomiędzy 1,2 a 3i4 rdzeniem. Rożnica ok 30 stopni.Na Macho wszystko śmigało dobrze. Temperatury były dobre i różnica była minimalna pomiędzy rdzeniami.Aio to enermax liqtech 240. Myslę sobie ze blok jest krzywy, więc oddałem i kupiłem Arctic liquid freezer 240. Tutaj sprawa wygląda tak, że 1 rdzen dobija do 100stopni, 2gi ma ok 90, a pozostałe po 50.Chłodnica jest lekko ciepła, a procesor robi throttling bo 100 stopniPany co się dzieje?na poprzedniej płycie i chłodzeniu powietrznym miałem 60 stopni.Tutaj mam 50... ale na 3 i 4 rdzeniu, podczas gdy 1 i 2 to 100 stopni.Nie możliwe, że 2 chłodzenia jakie kupiłem są trefne. IHS nie mógł się przecież skrzywić. Glut pod nim też z dnia na dzien przeciez nie mogl przestac trybic.Podejrzenie pada na płytę główną. Czy to mozliwe ze asus nie radzi sobie z prockiem i źle odczytuje temperatury? Cytuj Link to post Share on other sites
RastaFaraji 8 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 A może ty nie radzisz sobie z montowaniem chłodzenia i nie dajesz pasty, albo dajesz ją nie tam gdzie trzeba? Cytuj Link to post Share on other sites
WaltKowalski 78 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 1. Folię z chłodzeń ściągnąłeś ? 2. Jakiej pasty używasz? 3 Na pewno dobrze przykręciłeś ? Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 ^ ^ a może nie? ^ 3x tak. pasta to mx4 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Stawiałeś system od nowa ? Pewnie zaraz ktoś powie,że to nie ma znaczenia,ale ja kieruję się własnym doświadczeniem i w moim przypadku,czujniki wróciły do "normy" właśnie po reinstalacji systemu i sterowników do nowej płyty.... Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) nie stawiałem. W sumie nie głupi pomysł ale weź tu panie teraz reinstalla rób ale co z faktem ze wraz ze zmiana chlodzenia wodnego na inne wodne temperatury sa jeszcze gorsze? Edytowane 8 Listopada 2016 przez james312 Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) Masz rację,że to trochę dziwne,ale myślę,że warto po kolei próbować wykluczać możliwe przyczyny.... A zajrzyj do podglądu zdarzeń i sprawdź czy dużo jest błędów (nie tylko krytycznych) związanych ze sterownikami. Edytowane 8 Listopada 2016 przez jarrino Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Masz rację,że to trochę dziwne,ale myślę,że warto po kolei próbować wykluczać możliwe przyczyny.... A zajrzyj do podglądu zdarzeń i sprawdź czy dużo jest błędów (nie tylko krytycznych) związanych ze sterownikami. http://www.picshot.pl/pfiles/394302/Bez%C2%A0tytu%C5%82u.png Cytuj Link to post Share on other sites
jarrino 3912 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 No dobra,tylko teraz trzeba wejść w te błędy (niektóre się powtarzają) i poczytać ich opis i w razie czego znaleźć zdarzenie w necie. Jest trochę roboty.... Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 reinstall windowsa nic nie pomogl. Cytuj Link to post Share on other sites
login1969 218 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 Załóż z powrotem stare chłodzenie na próbę. Cytuj Link to post Share on other sites
Ganster 113 Napisano 8 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 A jakie płyta daje napięcie? Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 8 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2016 (edytowane) Załóż z powrotem stare chłodzenie na próbę. stare tzn? Macho nie mam bo sprzedałem zanim zamontowałem nowe A jakie płyta daje napięcie? w hwmonitorze jak i cpuz pokazuje takie jak byc powinno. Zreszta to chyba temperatury byly by za wysokie na wszystkich rdzeniach, nie tylko na 1 i 2. kuzwa... moze kondensatory sa za blisko i cooler o nie wadzi i dobrze nie dolega.... juz nie wiem co mam o tym wszystkim myslec. Najlepiej jakbym zalozyl stockowy cooler ale gdzies mi sie zapodzial http://www.picshot.pl/pfiles/394303/product-large%2Casus-z97m-plus-z97-2xpci-e-ddr3-186067%2Cpr_2014_5_15_10_59_57_859.jpg Edytowane 8 Listopada 2016 przez james312 Cytuj Link to post Share on other sites
Piechcia 0 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Miałem ten sam problem jak wymieniłem fortisa 2 na fortisa 3, wina procesora dałem na gwarancję do intela, dostałem nowy i teraz roznica między rdzeniami to max 2,3 stopnie Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 Miałem ten sam problem jak wymieniłem fortisa 2 na fortisa 3, wina procesora dałem na gwarancję do intela, dostałem nowy i teraz roznica między rdzeniami to max 2,3 stopnie Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka jak dlugo czekales na wymiane? Cytuj Link to post Share on other sites
Piechcia 0 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 powiem tak pisanie s supportem intela to było ok 3 dni bo zadawali całą mase pytań, od wysłania logów generowanych przez ich program diagnostyczny przez podanie numerów procesora kończąc na pytaniach uwierzytelniających. Kiedy pomyślnie przeszedłem weryfikacje zamówili na ich kosz kuriera dhl który był kolejnego dnia. Jak procesor do nich dotarł to były kolejne 2 dni, wtedy też wysłali mi nowy i ten też szedł te 3 dni. Licząc cała operacja wymiana procka to było ok 9 dni Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 powiem tak pisanie s supportem intela to było ok 3 dni bo zadawali całą mase pytań, od wysłania logów generowanych przez ich program diagnostyczny przez podanie numerów procesora kończąc na pytaniach uwierzytelniających. Kiedy pomyślnie przeszedłem weryfikacje zamówili na ich kosz kuriera dhl który był kolejnego dnia. Jak procesor do nich dotarł to były kolejne 2 dni, wtedy też wysłali mi nowy i ten też szedł te 3 dni. Licząc cała operacja wymiana procka to było ok 9 dni bardzo szybko. Daj jakiś namiar gdzie to zgłaszać. Cytuj Link to post Share on other sites
Piechcia 0 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 http://www.intel.com/content/www/us/en/support/warranty-center.html Wypełnij formularz opisz problem i czekaj na maile od supportu. Nastaw się na cierpliwość bo trochę ci zejdzie na pisaniu z nimi. Wspomnisz moje słowa Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 http://www.intel.com/content/www/us/en/support/warranty-center.html Wypełnij formularz opisz problem i czekaj na maile od supportu. Nastaw się na cierpliwość bo trochę ci zejdzie na pisaniu z nimi. Wspomnisz moje słowa w jakim sklepie kupowales swojego procka i czemu zdecydowales sie zalatwic to bezposrednio u intela a nie przez sklep w kltoprym kupowales? Cytuj Link to post Share on other sites
Piechcia 0 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 proc był kupiony przez morele.net. Z doświadczenia wiem że robienie gwarancji przez sklep wydłuża proces kilka razy. Wcześniej reklamowałem moją już byłą płyte główną, czekałem 3 miesiace by sie dowiedzieć że nie uznali mi gwarancji. Od tego czasu wszystko robie bezpośrednio klient producent bez pośredników Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 proc był kupiony przez morele.net. Z doświadczenia wiem że robienie gwarancji przez sklep wydłuża proces kilka razy. Wcześniej reklamowałem moją już byłą płyte główną, czekałem 3 miesiace by sie dowiedzieć że nie uznali mi gwarancji. Od tego czasu wszystko robie bezpośrednio klient producent bez pośredników support PL czy ENG? Cytuj Link to post Share on other sites
Piechcia 0 Napisano 9 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2016 eng. Z supportem cała rozmowa była po angielsku. Ale spokojnie łamany angielski po kroju kali jeść kali pić zrozumieja Cytuj Link to post Share on other sites
james312 0 Napisano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 nie mam problemu z ang tylko zapytalem z ciekawosci. coz... support intela to troche zenada... system zglaszania online nie dziala, nie mozna dodawac zgloszen. czat online tylko z USA i zawsze info ze niedostepny. Jedynie co moglem zrobic to napisac u nich na forum i na twitterze na intel support, gdzie ostatni wpis jest z sierpnia. No zenada jakas... Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.