Skocz do zawartości

Wysoka temperatura 4690k po zmianie płyty głównej.


Recommended Posts

Siemka, ostatnio zmieniłem sobie obudowę bo stwierdziłem, że zachciało mi się AIO. Zmieniłem też płytę główną.
Stary sprzęt : 4690k + MSI Z97-G43 + Thermalright Macho
Nowy sprzęt: 4690k + Asus Z97M PLUS + AIO

po zakupie nowych części montuje kompa i mojemu zdziwieniu wysoka różnica temperatur pomiędzy 1,2 a 3i4 rdzeniem. Rożnica ok 30 stopni.
Na Macho wszystko śmigało dobrze. Temperatury były dobre i różnica była minimalna pomiędzy rdzeniami.

Aio to enermax liqtech 240. Myslę sobie ze blok jest krzywy, więc oddałem i kupiłem Arctic liquid freezer 240. Tutaj sprawa wygląda tak, że 1 rdzen dobija do 100stopni, 2gi ma ok 90, a pozostałe po 50.
Chłodnica jest lekko ciepła, a procesor robi throttling bo 100 stopni

Pany co się dzieje?
na poprzedniej płycie i chłodzeniu powietrznym miałem 60 stopni.
Tutaj mam 50... ale na 3 i 4 rdzeniu, podczas gdy 1 i 2 to 100 stopni.
Nie możliwe, że 2 chłodzenia jakie kupiłem są trefne. IHS nie mógł się przecież skrzywić. Glut pod nim też z dnia na dzien przeciez nie mogl przestac trybic.

Podejrzenie pada na płytę główną. Czy to mozliwe ze asus nie radzi sobie z prockiem i źle odczytuje temperatury?

Link to post
Share on other sites

Stawiałeś system od nowa ? Pewnie zaraz ktoś powie,że to nie ma znaczenia,ale ja kieruję się własnym doświadczeniem i w moim przypadku,czujniki wróciły do "normy" właśnie po reinstalacji systemu i sterowników do nowej płyty....

Link to post
Share on other sites

Masz rację,że to trochę dziwne,ale myślę,że warto po kolei próbować wykluczać możliwe przyczyny....

A zajrzyj do podglądu zdarzeń i sprawdź czy dużo jest błędów (nie tylko krytycznych) związanych ze sterownikami.

Edytowane przez jarrino
Link to post
Share on other sites

Masz rację,że to trochę dziwne,ale myślę,że warto po kolei próbować wykluczać możliwe przyczyny....

A zajrzyj do podglądu zdarzeń i sprawdź czy dużo jest błędów (nie tylko krytycznych) związanych ze sterownikami.

http://www.picshot.pl/pfiles/394302/Bez%C2%A0tytu%C5%82u.png

Link to post
Share on other sites

Załóż z powrotem stare chłodzenie na próbę.

stare tzn? Macho nie mam bo sprzedałem zanim zamontowałem nowe :(

 

A jakie płyta daje napięcie? 

w hwmonitorze jak i cpuz pokazuje takie jak byc powinno. Zreszta to chyba temperatury byly by za wysokie na wszystkich rdzeniach, nie tylko na 1 i 2.

kuzwa... moze kondensatory sa za blisko i cooler o nie wadzi i dobrze nie dolega.... juz nie wiem co mam o tym wszystkim myslec. Najlepiej jakbym zalozyl stockowy cooler ale gdzies mi sie zapodzial :(

 

http://www.picshot.pl/pfiles/394303/product-large%2Casus-z97m-plus-z97-2xpci-e-ddr3-186067%2Cpr_2014_5_15_10_59_57_859.jpg

Edytowane przez james312
Link to post
Share on other sites

powiem tak pisanie s supportem intela to było ok 3 dni bo zadawali całą mase pytań, od wysłania logów generowanych przez ich program diagnostyczny przez podanie numerów procesora kończąc na pytaniach uwierzytelniających. 

Kiedy pomyślnie przeszedłem weryfikacje zamówili na ich kosz kuriera dhl który był kolejnego dnia.

Jak procesor do nich dotarł to były kolejne 2 dni, wtedy też wysłali mi nowy i ten też szedł te 3 dni.

Licząc cała operacja wymiana procka to było ok 9 dni

Link to post
Share on other sites

powiem tak pisanie s supportem intela to było ok 3 dni bo zadawali całą mase pytań, od wysłania logów generowanych przez ich program diagnostyczny przez podanie numerów procesora kończąc na pytaniach uwierzytelniających. 

Kiedy pomyślnie przeszedłem weryfikacje zamówili na ich kosz kuriera dhl który był kolejnego dnia.

Jak procesor do nich dotarł to były kolejne 2 dni, wtedy też wysłali mi nowy i ten też szedł te 3 dni.

Licząc cała operacja wymiana procka to było ok 9 dni

 

bardzo szybko. Daj jakiś namiar gdzie to zgłaszać.

Link to post
Share on other sites

http://www.intel.com/content/www/us/en/support/warranty-center.html

 

Wypełnij formularz opisz problem i czekaj na maile od supportu.

Nastaw się na cierpliwość bo trochę ci zejdzie na pisaniu z nimi. Wspomnisz moje słowa 

 

w jakim sklepie kupowales swojego procka i czemu zdecydowales sie zalatwic to bezposrednio u intela a nie przez sklep w kltoprym kupowales?

Link to post
Share on other sites

proc był kupiony przez morele.net.

Z doświadczenia wiem że robienie gwarancji przez sklep wydłuża proces kilka razy.

Wcześniej reklamowałem moją już byłą płyte główną, czekałem 3 miesiace by sie dowiedzieć że nie uznali mi gwarancji.

Od tego czasu wszystko robie bezpośrednio klient producent bez pośredników

Link to post
Share on other sites

proc był kupiony przez morele.net.

Z doświadczenia wiem że robienie gwarancji przez sklep wydłuża proces kilka razy.

Wcześniej reklamowałem moją już byłą płyte główną, czekałem 3 miesiace by sie dowiedzieć że nie uznali mi gwarancji.

Od tego czasu wszystko robie bezpośrednio klient producent bez pośredników

 support PL czy ENG?

Link to post
Share on other sites

nie mam problemu z ang tylko zapytalem z ciekawosci.

coz... support intela to troche zenada... system zglaszania online nie dziala, nie mozna dodawac zgloszen.

czat online tylko z USA i zawsze info ze niedostepny. Jedynie co moglem zrobic to napisac u nich na forum i na twitterze na intel support, gdzie ostatni wpis jest z sierpnia. No zenada jakas...

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...