Zwierzak 1 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Posiadam uszkodzony dysk Seagate'a. Dysk jest na gwarancji producenta wg danych ze strony Seagate'a. Wiem, że muszę zrobić testy oprogramowaniem producenta, muszę wypełnić odpowiednie druki i odesłać dysk. Tylko gdzie ? Na stronie nie umiem nic odnaleźć. Czyżbym miał odesłać dysk pod ten adres ? Seagate Technology 920 Disc Drive Scotts Valley, CA 95066 Wysyłał ktoś dysk do Seagate'a ? Cytuj Link to post Share on other sites
nazaropeth 9 Napisano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2011 Wysyłałem już kilka dysków do nich, aczkolwiek jakiś czas temu, więc od tamtej pory mogło się coś zmienić. Przetestuj dysk Seatoolsem, zarejestruj się u nich jako użytkownik końcowy i wypełnij formularz zgłoszenia, wtedy prześlą Ci adres do wysyłki. O ile mnie pamięć nie myli, to dyski z naszego regionu szły do Holandii. Cytuj Link to post Share on other sites
NubMayCry 1 Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Daj sobie spokój i kup nowy dysk, tylko nie seagate tym razem. Z wymiany gwarancyjnej dostaniesz dysk naprawiony (certified repaired), który ma mniej więcej pół na pół że będzie działał dobrze przez dłuższy okres czasu. Szkoda nerwów i pieniędzy na wysyłki. Cytuj Link to post Share on other sites
nazaropeth 9 Napisano 25 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Śmiem się z tym stwierdzeniem nie zgodzić. Mam obecnie dwa dyski z wymiany Seagate i oba działają półtora roku bez żadnego zarzutu. A wymieniałem już sporo dysków, włącznie z niesławnymi 500GB serii 11, które po powrocie z wymiany z zieloną obwódką i napisem: Cerified repaired działają do tej pory bez najmniejszych problemów. Cytuj Link to post Share on other sites
Zwierzak 1 Napisano 25 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2011 Sprawa wygląda dość prosto. Rejestrujemy się (możemy to pominąć), podajemy nasze dane, wpisujemy model i numer seryjny urządzenia. Otrzymujemy "zamówienie" i podany adres do wysyłki (do Warszawy). Mamy 30 dni na dostarczenie zwracanego towaru, jeśli reklamacja zostanie uznana, odeślą zastępczy towar w 3-7 dni. Gdybym miał odsyłać dysk do Holandii (koszt ok 50 zł) to byłoby nieopłacalne. Niestety kupiłem dysk na aukcji i więcej dysków 500GB Seagate'a ani innych marek nie kupię. Kupiłem dwie sztuki, ten sam model (ST3500418AS, 7200.12) i oba mają błędy - ten który wysyłam ma bad sektory i 449 sektorów relokowanych (Seagate dopuszcza 36). Drugi, który posiadam ma relokowane sektory (w ilości prawie 2700), ale o dziwo nie ma bad sektorów i Seatools uważa że jest ok. Cytuj Link to post Share on other sites
nazaropeth 9 Napisano 26 Stycznia 2011 Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Z tego co pamiętam, to koszt wysyłki był coś koło 30zł, bo nie jadą do samej Holandii, tylko do centrum tuż za Odrą, a z Holandii przychodziły nowe. Generalnie to sam sobie krzywdę zrobiłeś, bo osobiście uważam, że kupowanie elektroniki przez internet jest nieopłacalne i w razie awarii płaci się dwa razy. Cytuj Link to post Share on other sites
Zwierzak 1 Napisano 26 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Stycznia 2011 Krzywdę to robią polacy sobie wzajemnie (stara prawda, polak to zawsze polaka oszuka). Jakby ludzie byli uczciwi to nie byłoby problemów. Drogiej elektroniki używanej bym nie kupił, ale dysk za 70 zł to nie majątek. Cytuj Link to post Share on other sites
Zwierzak 1 Napisano 16 Lutego 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Lutego 2011 Po około 7 dniach otrzymałem DHLem dysk, ten sam model, inne numery seryjne, naklejka na dysku "certified repaired". Gwarancja do 2013 roku (chyba tak samo jak ten który odesłałem). Dysk w pełni sprawny, bez bad sektorów, smart ok. Ogólnie cały proces wymiany przebiegał bezproblemowo. Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.