Skocz do zawartości

Jaka karta graficzna do fx4300


Recommended Posts

 

 

Zdaje sobie z tego sprawę, ale rx zaś maja większy narzut sterownika i nie wiem jak to się zachowa przy fx 4300

 

Nie mają większego narzutu sterownika bo to jest taka propagandowa bajeczka z rzeczywistością nie mająca nic wspólnego, ale to temat rzeka i nie ten dział. W zasadzie poczekałbym na testy mającej nastąpić na dniach premiery 1050 Ti. Ten cpu i tak nie uciągnie wysokich detali w bardo wielu wypadkach, więc czy dasz tam nawet 1080 nie będzie to miało żadnego znaczenia. W żadną używkę się nie pchaj zważywszy że najlepszą opcją jest karta Nvidii, a ona zlewa optymalizację sterowników dla poprzednich generacji. 1050 Ti będzie najprawdopodobniej najlepszym rozwiązaniem dla FX 4300 i nie wydasz kasy na GPU którego i tak potencjału nie wykorzystasz. W ostateczności GTX 1060 3 GB.  

Link to post
Share on other sites

 http://i1024.photobucket.com/albums/y303/martmail55/cpu%20gta_zpsdmmrtoxr.jpg

 

I co ten obrazek ma niby udowodnić ? Jak nie ogarniasz tematu to nawet nie zaczynaj. Słabsza wydajność na gorszych CPU nie ma nic wspólnego ze sterownikiem i każdy programista tworzący profesjonalnie gry Ci to powie. To zwykły hejt który przyjęło się uznawać za prawdę z rzeczywistością nie mający nic wspólnego. Poczytaj czym się różni architektura GCN od GPC i z czym się wiąże słabsza wydajność źle zoptymalizowanych gier w relacji GCN > CPU.

Link to post
Share on other sites
Słabsza wydajność na gorszych CPU nie ma nic wspólnego ze sterownikiem i każdy programista tworzący profesjonalnie gry Ci to powie.

Nie oznacza to, że narzut nie istnieje.

 

Narzut sterownika zawsze istnieje, niskopoziomowe API zaczynają coraz lepiej radzić sobie z owym problemem.

Link to post
Share on other sites

@up. Bzdura. 

Redakturzy PClola wybrali miejsce testowe gdzie nvidia chodzi zdecydowanie szybciej twierdząc, że to miejsce siedzi na CPU dlatego amd driver overhead zabija performance. Czyli do swojej teorii dorobili procedurę, tak aby wszystko pasowało.

 

Zauważ, że ich własne liczy mówią co innego. Obie karty mają takie sam scaling z fxa do i7 (36%). To, że nvidia zaczyna z wyższego poziomu, to tylko specyfika gry i testowanej lokacji. W innych miejscach sytuacje są wręcz odwrotne.

 

Gdzie jest amd driver overhead w BF1? Nie powiesz, że fx ma wydajność Haswella-E.

http://www.guru3d.com/articles-pages/battlefield-1-pc-graphics-benchmark-review,10.html

 

http://i.imgur.com/JWUWLXE.png

Link to post
Share on other sites

To nie bzdura. Gdy przesiadlem sie z Radka 7850 na GTX 570 przy Q9650 3Ghz to fps podskoczyl do gory o 50% lub wiecej, autentycznie na przyklad NFS Rivals, na radku dropy do 10fps a na GTX? Minimum 35fps/s, takie ,,kwiatki'' na plus w wiekszosci gier po zmianie,a to przeciez karty o podobnej wydajnosci, od tamtej pory zaczolem zwracac uwage na to co sie dzieje z CPU i jednego jestem pewien, AMD prawie zawsze ma znacznie wiekszy narzut na proca, sa wyjatki jak Prototype 2 lub gry na silnikach lubujacych sie w AMD jak BF czy Crysis ale to rzadkosc. AMD ma problem z narzutem tylko w DX11, nie DX12 czy starszych DX10/9.

 

Edytowane przez michal89chz
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

@up jakoś u siebie porównując 1060t @3,8Ghz vs 3470 stock przy hd5850, przy intelu zauważyłem tylko skok płynności (przy tym zmiana taktowań RAM z 1066 na 1866), po przejściu na 950 ok, jest skok, jednak na radku nie miałem problemów z ładowaniem tekstur i przycinaniem w F4 a na 950 już mam, sprawdzałem nawet na innej sztuce i jakoś to samo (najniższe możliwe ustawienia). Więc suma summarum to tak naprawdę jest zależne od sytuacji etc. 

Link to post
Share on other sites

@up

Jak Ci Fallout 4 tnie na LOW przy i5 3470/GTX 950 to jest cos nie tak z windowsem i/lub gra. Ta i5 jest wystarczajaco szybka do tej gry, a i GTX 950 w Fallot 4 na LOW powinien okolo 60fps wycisnac wiec powinno byc plynnie. Poszukalbym na Twoim miejscu gdzie indziej problemu.

 

Edytowane przez michal89chz
Link to post
Share on other sites

Ładowanie tekstur jest gorsze(niewiele) na gtx niż radeonie.

Przykład to na gtx 970 np w WOT potrafiło przyciąć na początku kiedy odgrywały się tekstury(trawa, krzaki itd). Na r9 290 nie było takich problemów.

Oczywiście później wszystko się wyrownywało.

F4 to taka dość przeciętnie zoptymalizowana gra, która wymaga więcej od sprzętu.

Link to post
Share on other sites

Witam mam pytanie natury technicznej;) Kupiłem Gigabyte GeForce GTX 1060 Windforce2 OC 3GB, kartę podkręciłem gpu 2000mhz pamieć 9000mhz. Pod obciążeniem karta zachowuje się prawidłowo trzyma taktowania temperatura 68 stopni maks wszystko ok . Ale jak gram w Warthundera obciążenie karty mam czasami poniżej 30% to mi zbija takty do 2d. Czy to idzie jakoś obejść zeby tak te taktowanie nie skakało? Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Podkręć procesor i ustaw wyższa rozdzielczość. Karta nie będzie się nudzić.

 

Przecież ma kręcony, zerknij w stopkę.

 

 

Ale jak gram w Warthundera obciążenie karty mam czasami poniżej 30% to mi zbija takty do 2d. Czy to idzie jakoś obejść zeby tak te taktowanie nie skakało? Pozdrawiam

 

War Thunder siedzi mocno na jednym rdzeniu. Nie dziw się że karta się nudzi skoro jest w stanie wygenerować 130 fps, a procesor 60.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...