Skocz do zawartości

Problem z kartą graficzną


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez login1969,

Recommended Posts

Witam,

Niestety jestem laikiem jeżeli chodzi o sprawy związane z komputerami, więc prawdopodobnie popełniłem spory bład biorąc się za czyszczenie komputera, jednak przybliże wam swój problem. Może znajdzie się ktos kto bedzie mógł mi pomóc.

Otóż jak juz mowiłem zabrałem się za porządki wewnątrz komputera, zacząłem od ogolnego usunięcia kurzu po czym zabralem sie za procesor, ze sporym trudem udało mi się go wyczyścic ( tak, nałożyłem nową paste termoprzewodzącą). Następnie przeszedłem do karty graficznej, a konkretnie to GIGABYTE Radeon 7950.

No więc wykręciłem śróbke , odpiąłem kable i wyjąłem ją. Niestety moja wiedza na tym się skonczyła i nie potrafiłem dalej jej rozkręcić (nie chciałem nic zepsuć). Przedmuchałem ją sprężonym powietrzem, z grubsz usunąłem kurz i zamontowalem spowrotem. 

Jako ,że zależało mi na całkowitych porządkach, podpiąłem nowy dysk ssd ( wcześniej używalem HDD , bo mialem problem z SSD bo po dłuższym użytkowaniu były czeste lagi). Zainstalowałem Windows 10 i pobrałem i zainstalowałem sterowniki.

Pierwszym co mnie zaniepokoiło był dziwny dzwięk środkowego wentylatorka w karcie ( jakby był troche rozklekotany ), więc sprawdziłem poprzez HWMonitor temperature w karcie jednak była cały czas w okolocach 40 stopni Celsjusza. Kolejnym co mnie zaniepokoiło były szybkie obroty wentylatorów , w programie pokazywało ok 1100 RPM. 

Tym co zmusiło mnie do sięgniecią po pomoc było to, że grając w grę Overwatch jakąś godzine pojawił się czerwony ekran ( nie kropki , paski, CAŁY CZEROWNY) , po czym komputer sam uruchomił się ponownie.

Boję się że uszkodziłem kartę , nie mam już gwarancji , a nie jest ona najtańsza.

Jeżeli napisałem bardziej opowiadanie niż opisałem problem to przeprasza, , starałem się jak najlepiej uchwycić okoliczności żeby uniknąc podstawych pytań.