Skocz do zawartości

Kilka pytań dotyczących instalacji SSD w laptopie


Recommended Posts

Witam. Chcę kupić MX200 250 GB do laptopa R510D (ASUS).

Czy montaż będzie polegał tylko na wyjęciu HDD i włożeniu nowego dysku?

Co z systemem? Gdy kupiłem laptopa (2 lata temu) miał 8.1, zaktualizowałem do 10 Home. 

Jestem trochę zielony w tej sprawie.

Jak kupię obudowę na dysk 3,5'' (bo taki HDD jest w laptopie, tak?) to musze tylko włożyć ten HDD do obudowy i tyle? Wtedy taki dysk z systemem trzeba sformatować?

Dziękuję za pomoc

Link to post
Share on other sites

W laptopie nie możesz mieć dysku 3,5 cala takie dyski są w komputerach stacjonarnych, pewnie się pomyliłeś zdarza się. Dysk SSD wystarczy zamienić z obecnym dyskiem w laptopie(oba 2,5 cala SATA). Na pewno zadziała. Instalacje czystego systemu Windows 10 musisz przeprowadzić z USB(nie wpisuj żadnego klucza w czasie instalacji). Na dysku SSD założ partycję jedną bądź dwie po 50%. I sformatować przed instalacją tą partycje na której będzie system. Te opcje masz dostępne z poziomu instalatora. Drugą partycję możesz sobie sformatować już pod systemem. Możesz też spróbować przenieść istniejący system z dysku na dysk. Koniecznie musisz mieć wtedy kieszeń HDD 2,5 cala(może być z USB 3.0). Instalujesz odpowiednie oprogramowanie np. Mini tool partition wizard i kopiujesz partycje ze starego dysku na nowy dysk SSD(partycje rozruchowe, przywracania, systemową). Dyski po takiej operacji zamieniasz. SSD montujesz w laptopie a magnetyczny dajesz do kieszeni. Sprawdzasz czy odpali system z SSD. Jeśli wszystko działa to z HDD w kieszeni możesz korzystać jak ze zwykłego dysku przenośnego. Może się jednak zdażyć, że taka operacja się nie powiedzie ze względu na zmianę konfiguracji sprzętowej. Dodatkowo po zmienię dysku może być konieczność ponownej aktywacji Windows. 

Edytowane przez gepardmak
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites