Skocz do zawartości

Jak podkręcić E8400


Recommended Posts

witam

Mam problem z podkręcaniem E8400 podwyższałem jedynie FSB do 430 z 333 dało to 3870MHz i w stresie temp przewyższają aż 70 stopni (z napięciami się nie bawiłem bo jestem z tego zielony) czytałem na forach że bez problemu wyciągają stabilne 4GHz

jak to zrobić?? jak zmniejszyc temp?? ;)

 

procek: E8400

Chłodzenie: Noctua NH-U9B

Płyta główna: P5Q Pro

Zasilacz: Real Power M620

 

 

P.S czy dobry mam zasilacz do podkręcania?

Link to post
Share on other sites

Cześć

Jak osiągnąć 4 GHz? Trzeba go do tej wartości podkręcić ;) Prawdopodobnie nie obędzie się bez zmiany napięcia.

Aby utrzymać temperaturę (która nie powinna przekraczać 75-80 *C w stresie) musisz zadbać o to aby cooler dobrze przylegał do procesora, użyć dobrej pasty termoprzewodzącej i ewentualnie zamontować jeszcze jeden wentylator w obudowie (masz na tyle? jeżeli nie to zamontuj 92/120 mm wyciągający powietrze).

Zasilacz masz w porządku.

Po każdym podkręceniu sprawdzaj stabilność w OCCT, Orthosie, albo innym programie tego typu.

 

Pozdrawiam, Y0ddh4

Link to post
Share on other sites

dzięki za szybka odpowiedź

 

tak mam wentylator z tyłu obudowy

a cooler mam na paście noctua NT-H1

a jesli chodzi o podkręcanie napięcia to niestety nie wiem jak się za to zabrać o ile i gdzie to zwiększać.

też się boje żeby nie spalic procesora bo tyle się oczytałem o tym jak za bardzo zwiększyli napięcie.

czekam na wskazówki

pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Spalić to go szybko nie spalisz ;) Procesory mają zabezpieczenia.

Napięcie zwiększasz w BIOSie - tak jak zwiększasz FSB. Musisz poszukać opcji CPU Voltage i nieco podwyższyć napięcie (o jedną-dwie działki).

Uważaj na pamięć RAM, której częstotliwość pracy rośnie z podkręcaniem FSB - jeżeli będą problemy z RAMem to zwiększ im napięcie o 0.1 V - 0.2 V. Jeżeli ponownie wystąpią problemy, zmniejsz mnożnik pamięci RAM.

 

Pozdrawiam, Y0ddh4

Link to post