Zortven 402 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Witam, poszukuję aparatu i szkieł do robienia zdjęć na koncertach, czyli często sztuczne światło. Zdjęcia będa robione sprzed sceny (oczywiście nie z tłumu) lub zza sceny. Aparat będzie też czasem wykorzystywany do nagrywania, więc dobrze jakby miał przyzwoitą jakość, co do rozdzielczości nagrywania starczy FHD i 30FPS. Mile widziane też wejście na mikrofon. Myślałem nad 70D (ale tu nie wiem jakie szkło), Nikonem D7100 + Sigma 17-50 F/2.8 lub Nikonem D5300 + Sigma 17-50 i 85mm F/2.8. Mogą być używane, ale z gw i na fakturę. Z góry dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2062 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) W tym budżecie chyba lepiej nie wymyślisz. Pamiętaj tylko, że z taką ogniskową to tylko spod sceny lub ze sceny. Co do body - weź takie które lepiej wypada pod kątem szumienia, na koncertach zawsze brakuje światła. Co do marki - osobiście stawiałbym na Nikona w tym wypadku. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
Bambo1983 95 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Dokładnie jak @@cooger napisał, w tym budżecie raczej nic nie wymyślisz lepszego. 18-35/1.8 może zabraknąć zakresu i cena to prawie 2x tyle co 17-50/2.8. 50-100/1.8 totalnie za drogi w tym budżecie. Więc pewnie wziąłbym D7100 z 17-50/2.8, powinno wystarczyć na początek, a za jakiś czas jak się przekonasz czego Ci jeszcze brakuje, to albo jakiś UWA (10/12-20/24) albo jakieś 70-200/2.8 (może to 50-100/1.8) - różne to potrzeby ludzie mają D7100 to oczywiście sprzęt prawie równoważny z 70D, ale IMHO nieco mniej szumi i chyba jednak Sigma lepiej pracuje na N i niż na C - ale to też mogą być moje subiektywne odczucia. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2062 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) UWA na koncerty to raczej nie, wchodzimy już w duże deformacje co potrafi z ludzi zrobić bohomazy. A jak już iść w stronę tricków to lepiej wziąć jakiś fish-eye, to przynajmniej niczego nie udaje. Natomiast jeśli chodzi o 70-200/2.8 jak najbardziej jest przydatne. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
Zortven 402 Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Canon przemawia do mnie pod względem nagrywania, bo ma odchylany ekranik. I wiem, że jedynie spod sceny, ale innego sensownego wyjścia nie mam. W teorii zamiast 17-50 mogę wziąć 85mm/1.8 od Canona, ale jest to mniej uniwersalna opcja Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2062 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Stałka słabo się sprawdzi. Cytuj Link to post Share on other sites
Zortven 402 Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Ale z kolei 70-200/2.8 jest opcją na którą przez dosyć długi czas nie bedzie mnie stać. Cytuj Link to post Share on other sites
cooger 2062 Napisano 20 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 (edytowane) Dlatego zacznij od 17-50. Lepiej mieć szerzej niż wężej, zawsze w jakimś stopniu możesz fotkę obciać. Rozszerzyć nie będziesz miał jak. Edytowane 20 Czerwca 2016 przez cooger Cytuj Link to post Share on other sites
Zortven 402 Napisano 20 Czerwca 2016 Autor Udostępnij Napisano 20 Czerwca 2016 Tak zrobię, dzięki za pomoc Cytuj Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.