Skocz do zawartości

GTX 970 rwanie obrazu Wiedźmin 3


Recommended Posts

Witam mam problem a mianowicie zmieniłem ostatnio grafike z Gigabyte r9 280 OC na MSI GTX 970. Problem polega na tym że w wiedźminie strasznie szarpie,rwie,rozrywa (sam nie wiem jak to nazwać) obraz nie da sie grać. Najwiecej jest to widoczne w mieście Novigrad,Oxenfurt bądź miejsca gdzie jest dużo budynków. Klatki skaczą od 60 do 40 lecz nie powinno tak szarpać obrazem i to nie ważne czy na UBER czy na NISKICH ustawieniach na tamtej grafice mimo skoków nie było takiego problemu i wszystko hulało bardzo płynnie. Wyłączyłem synchronizacje i troszke tak jakby lepiej tylko że znowu obraz faluje...Inne gry np. Just Cause 3 dostał kopa przy tej grafice a z wiedźminem taka lipa;/ Może ktoś coś poradzić?

Mój komp to:

-intel core i5 4590

- 8gb ram

- MSI GTX 970

- SSD Crucial BX100

 

Link to post
Share on other sites

GTX970 i granie w W3 przy spadkach do 40? Jeśli to nie jest wina procesora (co powinieneś sprawdzić w gpuz pod obciażeniem gpu), to zmniejsz ustawienia ;)

 

Wyłączenie synchronizacji przy blokadzie do 60 może oznaczać ciągły tearing (60fps przesunięte w czasie względem wyświetlania przez monitor). 

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Ustawienia tu nic nie pomagają w miastach szarpie nawet na najniższych ustawieniach...Na Radeonie miałem wyłączone hairworks cienie na średnich reszta wszystko na wysokich i tekstury Uber i wszystko chodziło bardzo płynnie...a z GTX-em takie jaja;\

Edytowane przez Tonykx
Link to post
Share on other sites

Hmm miałem na chwile chyba coś 356 ale sprawdze na tych co mowisz...


Hmmm potestowałem teraz troche i wydaje mi sie że jest znacznie lepiej nie ma tak dużych dropów ale to jeszcze nie to...;/

Edytowane przez Tonykx
Link to post
Share on other sites

Na gogu mam wyłączone game overlay mam Windows 7 próbowałem już z 10 sterowników  z pieć wyżej od 359.0 i pięć niżej i jedynie na których w miare da sie grać to są 358.87. Próbowałem też na tych 364.72 i lipa... Taktowania mam dobre cały czas 1278mhz na rdzeniu

Edytowane przez Tonykx
Link to post
Share on other sites

Na gogu mam wyłączone game overlay mam Windows 7 próbowałem już z 10 sterowników  z pieć wyżej od 359.0 i pięć niżej i jedynie na których w miare da sie grać to są 358.87. Próbowałem też na tych 364.72 i lipa... Taktowania mam dobre cały czas 1278mhz na rdzeniu

 

http://forums.cdprojektred.com/threads/63999-The-compendium-of-tweaks-and-fixes-for-the-PC-version

Link to post
Share on other sites

Witam. Mam dokładnie ten sam problem. Wróciłem po pół roku do Wiedźmina 3 i jakie było moje zdziwienie, że tak jak pół roku temu gra śmigała bez przycinek tak teraz mam ciągłe freezy. Jedynie na łąkach ich nie ma a największe są w miastach. 

 

Mój sprzęt to i5 6600K, MSI GTX 970, SSD Samsung 850, 16GB RAM.

 

To co się dzieje w Novigradzie to dramat - mimo, że fraps pokazuje 40-60 FPS to mam co chwile takie ścinki, że nie idzie grać, Jedynie na ustawieniach poniżej średnich coś się uspokaja.

 

Czy ktoś zna rozwiązanie tego problemu?

Dodam, że kombinowałem z procesorem i na standardowych ustawieniach oraz podkręconych nie ma żadnej różnicy. Sterowniki do grafiki też zmieniałem i nic się nie zmienia.

Edytowane przez dekapodituto
Link to post
Share on other sites

Niestety nawet W3 nie zmusi mnie do zmiany 7 na 10. Musi być jakiś inny sposób w końcu gra działała bez problemu pół roku temu więc co jest nie tak?

 

Właśnie robię reinstalację i będę ręcznie instalował po kolei patche. Może któryś patch coś spaprał z optymalizacją - nie wiem.


Ile procesora powinien zjadać Wiedźmin? Bo widzę, że zjada miejscami 100% i wtedy są największe lagi.

Edytowane przez dekapodituto
Link to post
Share on other sites

Troszkę odbiegam od tematu ale mam coś podobnego z tym, że grafa to r9 280x. objawia sie tym, że gram sobie np w bf3 4 survarium etc, nie jest ważna gra. fpsy więcej niż 60fps, stabilne lub zablokuje je synchronizacją na 60 klatek i mimo to obraz nie jest płynny, skacze, rwie, jakby brakowało klatek. Myślałem, że to monitor ale po wymianie jest dokładnie to samo. Irytuje to strasznie  bo grafika jest w stanie generować stałe 60 fps a mimo to gra mi się nie komfortowo.  Czy winna może leżeć po stronie grafy? dodam, że na starym kompie z tą samą grafiką było identycznie.

Win 7 64 bit, stery 16.3 (bodajże bo dokładnie nie pamiętam a jestem w pracy)

Reszta kompa na dole.

Link to post
Share on other sites

Jedyne rozwiązanie które sie sprawdza to zostawienie synchronizacji pionowej i zablokowanie klatek u mnie programem RivaTuner który jest razem z MSI AFTERBURNER. Ja wystarczy że zablokuje na 55 klatek u już jest git;]

 

Fozzy ja miałem wcześniej r9 280 i zarówno wiedźmin jak i inne gry smigały bez problemów;]

 

Aa i dodam jeszcze że to chyba optymalizacja(Gry bądź sterownika) samego Novigradu i Oxenfurtu coś jest nie tak bo zauważyłem w toussaint nie ma takiego rwania;]


 

Edytowane przez Tonykx
Link to post
Share on other sites

Okazało się, że svchost zjadał mi niemal 30% procesora ponieważ zbugowały się aktualizacje Windows. Naprawiłem aktualizacje i po tym zabiegu nadal cięło choć zdecydowanie mniej. Zmieniłem sterownik grafiki na wersję 359.00 i obecnie gra chodzi o niebo lepiej choć muszę protestować czy w 100% ok..

Edytowane przez dekapodituto
Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...