Skocz do zawartości

Problem z P5N-T DELUXE oraz serwisem ASUSA


Recommended Posts

Witam

 

Jakiś czas temu oddałem do serwisu moją płytę główną P5N-E SLI. Płyta była jeszcze na gwarancji. Okazało się że płyta jest uszkodzona i w ramach serwisu odesłano mi inną płytę główna – P5N-T DELUXE.

Wszystko było by dobrze gdyby nie kilka spraw.

Po pierwsze zgodnie z umową gwarancyjną odesłałem swoją starą płytę w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi kabelkami, łącznikami sterownikami itp. A otrzymałem płytę w foli bez niczego. Nawet bez sterowników czy choćby ksera instrukcji.

Aby ją podłączyć musiałem zakupić odpowiednie taśmy. Po podłączeniu okazało się że płyta się nie uruchamia. Tzn uruchamiał się ekran powitalny i na tym koniec. Odesłałem płytę ponownie (za każdym razem na swój koszt – wysyłka i odbiór). Został zainstalowany nowy bios i płyta po ponownym podłączeniu już czasem się uruchamia. Niestety tylko czasem i to nigdy nie udało mi się doczekać momentu w którym to ja nacisnę opcję „ZAMKNIJ KOMPUTER”. Za każdym razem była to przyczyna zawieszenia się komputera. Najczęściej jednak komputer wiesza się podczas startu lub w Biosie. Korzystając z uprzejmości znajomych sprawdziłem w internecie czy tylko ja mam taki problem. Okazało się że może to być wina kości pamięci gdyż ta płyta jest strasznie wybredna. Ale też może być to wina że mam dyski IDE a nie SATA. I tu zaczyna się moja frustracja.

Bo tak – dostałem w ramach gwarancji płytę do której musiałem sam dokupić sobie taśmy. Sam musiałem ściągnąć sobie sterowniki i instrukcję. Na domiar złego płyta posiada 1 slot PCI – musiałem wybrać czy mam zrezygnować z karty sieciowej WIFI czy z SB LIVE. Musiałem też dokupić CD ROM na SATA bo posiadam 2 dyski twarde IDE oraz miałem też cdrom na ide – a tu mogę podłączyć tylko 2 takie urządzenia (wcześniej 4). Jestem zrezygnowany gdyż nie mam zamiaru kupować jeszcze dodatkowo nowych pamięci (stare są jeszcze na gwarancji), gdyż i tak nie jest pewne że to zadziała. Jednym słowem strasznie się zawiodłem na firmie ASUS. Nie tego oczekiwałem po tej firmie.

Dla porządku podam jeszcze moje podzespoły:

Płyta główna – P5N-T DELUXE

RAM – DDR2 OCZ Platinum Rev2

Karta graf. - GF 9600 GT (firmy ASUS)

Procesor – Core 2 Duo E4600 2.4 (lga 775, 64 bit)

Zasilacz – Chiftec 550W

Dyski twarde – 2 razy Seagate Barracuda 7200 (300Gbytes) (ATA)

 

Jeśli ktoś z przedstawicieli ASUSA ma jakieś pomysły jak ten problem rozwiązać był bym wdzięczny. A na razie pozostaje mi tylko przestrzec innych przed zakupem tej płyty głównej oraz przed wysyłaniem do serwisu wszystkiego tak jak powinni gdyż możliwe że będą musieli później te części dokupić (właściwie kupować po raz 2).

 

Z poważaniem

Rozczarowany klient.

Link to post
Share on other sites
  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...