Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

Jestem w trakcie modernizacji komputera i zastanawiam się nad zakupem tej właśnie karty w cenie 769zł za nówkę do core i3 4160 i 8GB ram (zasilacz mam markowy BQ Pure Power 600W), jeśli ktoś ma kartę z tej firmy to niech się podzieli reflaksjami.

 

Pozdrawiam

Link to post
Share on other sites

Z tego co wyczytałem,to za cicha nie jest,no i lubi się "grzać" 

Ciekawą alternatywą,lecz 100zł droższa,ale 4GB RAM i na pewno cichsza to ten GTX 960 http://www.agito.pl/karta-graficzna-asus-geforce-gtx-960-strix-directcu-ii-oc-4gb-ddr5-pci-e-box-strix-gtx960-dc2oc-4gd5/pd/D5DK2YBBM/

 

ps.Sam czegoś szukam po sprzedaży mojej,a czekać xx czasu na "nowe" GPU to ciut za długi okres.

Link to post
Share on other sites

wcześniej miałem MSI R9 280X i byłem niezadowolony z jej kultury pracy (z wiatraków wylała się jakaś ciecz i chodziła ogólnie dosyć głośno w wiedzminie 3 temp dochodziła do 83 stopni a mam wentylowana obudowę) generalnie szukam czegoś od AMD bo jestem ich fanem :-). Uważam, że rada dotycząca poszukiwania karty z 4GB jest jak najbardziej słuszna. Za poprzedniego radeona dostałem 740 zł i myślę, że mogę dołożyć 200zł do r9 380 z 4GB tylko obym znów nie trafił na jakiś kiepski egzemplaż

Link to post
Share on other sites

Tak jak pisze kolega powyżej liczę na poprawę wydajności Radeonów w DX12 i nowym API. testy w grach pokazują, że jest na co czekać. Jestem zadowolony, że 2 lata temu zdecydowałem się na radeona R9 280X (mimo, że mi padł) a nie na GTX 760 bo GTX seri 7 to w tej chwili crap a radeony się trzymają, a w temtym czasie te grafiki były w podobnej cenie!!!

Edytowane przez damian2142
Link to post
Share on other sites

Jak na razie to DX12 robi więcej szkód niż pożytku.

http://www.purepc.pl/karty_graficzne/directx_12_vs_directx_11_test_wydajnosci_rise_of_the_tomb_raider

Kolejna gra, na której włączenie DX12 powoduje zarżnięcie kart ze średniej półki.

 

DX12 działa dobrze w Hitmanie, Ashes of the Singularity oraz poprawiono już jego działanie w Gears of War. Znamiennym jest fakt że problemy są w grach powiązanych z Nvidią. W RotTR problem niskiej wydajności Radeonów powoduje skopana optymalizacja filtrowania anizotropowego, oraz tradycyjnie w grach powiązanych z Nvidią, kompletnie nie potrzebny wysoki poziom tesselacji. Za słabe wyniki kart z mniejszą ilością pamięci odpowiadają gigantyczne tekstury o rozmiarach 4K x 4K zastosowane w tej grze.

Link to post
Share on other sites

Hitman to jest w ogóle porażka jeśli chodzi o optymalizację, niczym nie powala a wymagania kosmiczne. No i włączenie DX12 też nie daje jakichś mega efektów 

Ashes of the Singularity można potraktować z przymrużeniem oka, jest to typowy RTS. O GoW niestety nic nie wiem.
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

Hitman to jest w ogóle porażka jeśli chodzi o optymalizację, niczym nie powala a wymagania kosmiczne. No i włączenie DX12 też nie daje jakichś mega efektów 

Ashes of the Singularity można potraktować z przymrużeniem oka, jest to typowy RTS. O GoW niestety nic nie wiem.

 

To ustaw sobie ultra w Wiedźminie, GTA V czy Assassin's Creed: Syndicate to zobaczysz nie lepszą "lepszą" optymalizację.

Link to post
Share on other sites

Tak naprawde to tylko AoS jest gra zrobiona od podstaw w DX12. Reszta to DX11 z dolozonym wsparciem DX12. Gears of War to nawet nie ma co patrzec. To gra ktora nigdy nie bedzie miala poprawnego wspadcia DX12. To wina Microsoftu po czesci Nvidi i starego "silnika" w grze. 

 

Na razie nie bedzie zadnej gry pod patronatem Nvidi ktora pozwoli wpelni pokazac zalety DX12 bo ich GPU nie maja takiego wsparcia jak AMD. Jedynie co od nich dostaniemy to nowy "Gameworks" tak zeby zanizyc wydajnosc swioch kart , ale przede wszystkim AMD. 

 

Miejmy nadzieje ze Pascal bedzie mial wsparcie "asynchronous compute" bo jesli nie to nigdy nie zobaczymy zalet DX12. Trzymam kciuki za Nvidie bo jesli im cos nie wyjdzie to obojetnie czy mamy karte zielonych czy czerwonych bedziemy w du.....

Edytowane przez keczu
  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

 

 

O ile dobrze słyszałem to Pascal nie ma obsługiwać "asynchronous compute"  

 

Tez tak mi sie wydaje. Co jest ciekawe to Nvidia milczy o braku ma wsparcia w obecnej generacji GPU. Wypuszczenie sterownika to jak przyznanie sie do porazki pod tym wzgledem bo wiadomo ze "softwarowe" rozwiazanie to tylko polsrodek. Ogloszenie ze "pascal" wspiera async.....  to zabilo by sprzedarz obecnych "maxwelli" , wiadomo tylko ze pracuja nad nowym "gameworks"  :sciana:  

Link to post
Share on other sites

WTF chłopak py ta się czy opłaca się brać tą kartę za 780zł a wy my wciskacie kastrata 960 to prawda procesor nie jest najwyższych lotów ale nowe gry potwierdzają że problem cpu w grze pisanej 100% na dx12 i nawet fx 6300 jest na poziomie i5 4440 wiec i3 na pewno da sobie rade skoro nawet pentium  był obok i5 

XFX ma dobre chłodzenie i będzie na pewno ciszej i chłodniej od gigabyta ale do saphire to mu brakuje tak  czy siak warto dać za tą kartę 780 zł 

 

 

O ile dobrze słyszałem to Pascal nie ma obsługiwać "asynchronous compute"

pascal nie będzie miało AC bo według ich infografik pascal to po prostu maxwell 14/16nm i pełne jednostki fp16/42/64 z pamięcią gddr5x lub hbm 1/2

Link to post
Share on other sites
DX12 działa dobrze w Hitmanie, Ashes of the Singularity oraz poprawiono już jego działanie w Gears of War. Znamiennym jest fakt że problemy są w grach powiązanych z Nvidią. W RotTR problem niskiej wydajności Radeonów powoduje skopana optymalizacja filtrowania anizotropowego, oraz tradycyjnie w grach powiązanych z Nvidią, kompletnie nie potrzebny wysoki poziom tesselacji. Za słabe wyniki kart z mniejszą ilością pamięci odpowiadają gigantyczne tekstury o rozmiarach 4K x 4K zastosowane w tej grze.

Jak na mój gust, to nawet w "świetnie" zoptymalizowanym Hitmanie DirectX 12 na R9 380 powoduje spadek wydajności. To też pewnie zieloni zrobili.

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...