Skocz do zawartości

Komputer dla gracza ~7000zł


Idź do rozwiązania Problem ogarnięty przez nos_tro,

Recommended Posts

Dzień dobry, proszę o pomoc w złożeniu sprzętu do gier:

  • Zastosowanie komputera : do gier
  • Maksymalna kwota : około 7000 zł (monitor liczę oddzielnie) 
  • Kiedy zamierzam kupić komputer? : kwiecień (ale nie jest to deadline) 
  • Których części potrzebuję : wszystkich
  • Czy będę podkręcać sprzęt? : kiedyś na pewno, ale nie znam się na tym
  • Rozdzielczość mojego monitora i model : planuję kupić BenQ XL2411Z (1920 x 1080)
  • Specjalne wymagania : ustawienia ultra w nowych grach, w miarę cichy.
  • Części z poprzedniego komputera (konkretne modele) : myszka razer taipan i chyba klawiatura noname, słuchawki steelseries siberia
  • Własna propozycja zestawu :
  1. Procesor Intel Core i7-6700K Skylake
  2. Płyta główna MSI Z170A GAMING PRO s1151 Z170 4DDR4 USB3.1 
  3. Karta graficzna MSI GTX 970 GAMING 4096 MB DDR5
  4. Pamięć G.Skill Ripjaws V, DDR4, 16GB (8GBx2), 2400MHz, CL15
  5. Obudowa Be Quiet! Silent Base 800
  6. Zasilacz Be Quiet! POWER ZONE 650W 80PLUS Bronze
  7. Dysk SSD Crucial BX200 240GB
  8. Dysk Western Digital Red, 3.5'', 1TB, SATA/600, 5400 64MB cache 
  9. Chłodzenie CPU Be Quiet! Dark Rock 3 BK018
  10. Napęd Pioneer BLU-RAY RECORDER WEW x16 SATA
  11. Monitor BenQ XL2411Z (wspomniany wcześniej)

 

Z jednej strony chciałbym przyciąć trochę koszty, żeby móc wcisnąć mocniejszą grafikę. Z drugiej, nie jestem pewien czy wymiana na gtx 980 ma sens.

Zastanawiam się czy nie wybrać np. zasilacza Corsair VS650 650W, 120mm FAN, EU version, procesora Intel Core i5-6600K, a w miejscu różnicy w cenie nie wcisnąć wspomnianego gtx980. Oczywiście jeśli uda się przyciąć koszta totalnie to już w ogóle super będzie.

 

Nie znam się na OC, ale podobno to łatwe, więc kiedyś na pewno.

 

Starałem się wybrać zestawami od jednego producenta, wydaje mi się, że wtedy na pewno nie będzie zgrzytów.