Skocz do zawartości

Recommended Posts

                                                     Siemka !

Zastanawiam sie nad kupnem ramu ddr 4 ale z tego co widze to roznica w fps w grach/programach nie jest jakas duza ? I tu pytanie do was to ddr 4 zostaje w takim stanie jakim jest czy bedzie poprawiane/wprowadza jakies zmiany czy moze juz ktos o tym mowil ze bedzie wprowadzal zmiany do roznych gier / programow zeby ten ram byl jeszcze lepszy ? 

Link to post
Share on other sites

Będzie tak jak z DDR2 i DDR3, czyli zaczną zmniejszać napięcie i cl, oraz nieznacznie zwiększać częstotliwości od tych obecnych 4200MHz. Za 4 lata będziemy mieć pamięci DDR4 4000MHz cl 15 1.2V ( czy coś w tym stylu ), ogólnie ruszy się, jak wejdą lepsze kontrolery DDR4 w procesorach. 

Przypominam, że takie DDR3 jak zaczynało, to pamięci miały woltaż 1.9-2.1V i prędkości od 800-2000MHz
 

OCZ PC2-9600 Flex EX 4GB (2 x 2GB) 1200MHz CL 6-6-6-18 @ 2.2V
OCZ PC2-6400 Flex EX 4GB (2 x 2GB) 800MHz CL 4-4-3-15 @ 2.1V
OCZ PC3-12800 Flex EX 4GB (2 x 2GB) 1600MHz CL 7-6-6-24 @ 1.9V
OCZ PC2-16600 Flex EX 4GB (2 x 2GB) 2000MHz CL 8-8-8-30 @ 2.0V

Edytowane przez kokosnh
Link to post
Share on other sites

Jak możesz dorzuć do Skylake - jak najbardziej .

 

6600K z dobra płytą i 8 GBDDR4 ( 2666 )kupisz za ~ 2000

 

4690K + dobre mobo + 8 GB DDR3 ~ 1750 - 1800

 

Róznica jest rzędu ~250  zł

 

Chyba , że chcesz taniej to 

 

SK 1151: 6500 + płyta + DDR4 2133 ~ 1350

 

HW 1150: 4460  + najtańsza mobo + 8 gb ram ~ 1150

 

Ogólnie 1151 bardziej przyszłościowo i trochę wydajniej ....

 

Jeżeli chodzi o sam ram DDR4 2133 to wydajność w okolicy DDR3 1600...

Edytowane przez GergG
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

aha czyli w przyszlosci bedzie jeszcze wydajniejsze to ddr 4 znaczy bardziej wykorzystane ? jezeli kupie je teraz ? i jaka jest roznica np w dying light miedzy dd4 a ddr3 W klatkach, ddr4 razem z prockiem i5 6400  a ddr 3 z prockiem i5 4460 ? Z gory wielkie dzieki za odpowiedz 

Edytowane przez Kacpero999
Link to post
Share on other sites

jaka jest roznica np w dying light miedzy dd4 a ddr3 W klatkach, ddr4 razem z prockiem i5 6400  a ddr 3 z prockiem i5 4460 ?

między ramami żadna, na tym przykładzie i5-6400 ma przewagę nad i5-4460 (+5%)

 

jest tak jak @GergG napisał:

DDR3_1600 = DDR4_2133

następnie idąc dalej tym tropem:

DDR3_2400 = DDR4_3000

DDR3_3200 = DDR4_4000 itd...

 

Ale dobre ddr4 biją każdą ddr3.

wątpie czy by pobiły DDR3 z 3200+

 

Prawdopodobnie główny zamysł stworzenia DDR4 to niższy procesor technologiczny, niższe temperatury i niższe napięcia

Edytowane przez mutissj
  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites

http://pclab.pl/art65154-37.html


choć zastanawiające, jakim cudem im wyszły różnice, przy SB vs IB, oraz Has vs Broa ( przecież to identyczne architektury są, więc taktowane identycznie, muszą mieć prawie identyczny wynik ) 


podejrzane jest również to, że w niektórych testach mój i7-2600K ( taktowany identycznie co i5-2500k ) ma aż 1/4 FPS więcej

http://www.purepc.pl/procesory/test_procesora_intel_core_i56600k_skylake_mocne_cztery_rdzenie?page=0,34

  • Popieram 1
Link to post
Share on other sites
 

podejrzane jest również to, że w niektórych testach mój i7-2600K ( taktowany identycznie co i5-2500k ) ma aż 1/4 FPS więcej

 

Jak widać crysis 3 wykorzystuje dodatkowe wątki w Core i7

Edytowane przez mutissj
Link to post
Share on other sites

A niektórzy nadal twierdzą, że HT nie pomaga w grach  

 

W pierwszej grze w której zauwazyłem użycie i7 (HT) był Farcry 2, 

http://i.imgur.com/AZ5F22Z.jpg

 

jak widać na screenie 5 wątków pracuje, a 6 ledwo ledwo

Link to post
Share on other sites

"Gry nie wykorzystują HT" to efekt błędnego wyciągania wniosków, natomiast na twoim screenie gra korzysta z ...jednego wątku procesora. 

 

Sam proces gry może mieć dziesiątki wątków (programowych, w obrębie tegoż procesu), ale w większości tytułów do kilku lat wstecz tylko jeden odpowiada za niemal cały program. Z czasem programiści wydzielali niektóre funkcje do osobnych, jednak prawdziwie wielowątkowe gry można nadal liczyć na palcach. Mit o niewykorzystaniu HT powstał przy zestawieniu i7 i i5 w grze która nie potrzebowała więcej niż 4c/4t (natomiast między i3 a pentium różnice mogły być spore). 

 

Temat można zamknąć?

  • Popieram 2
Link to post
Share on other sites

"Gry nie wykorzystują HT" to efekt błędnego wyciągania wniosków, natomiast na twoim screenie gra korzysta z ...jednego wątku procesora. 

 

Sam proces gry może mieć dziesiątki wątków (programowych, w obrębie tegoż procesu), ale w większości tytułów do kilku lat wstecz tylko jeden odpowiada za niemal cały program. Z czasem programiści wydzielali niektóre funkcje do osobnych, jednak prawdziwie wielowątkowe gry można nadal liczyć na palcach. Mit o niewykorzystaniu HT powstał przy zestawieniu i7 i i5 w grze która nie potrzebowała więcej niż 4c/4t (natomiast między i3 a pentium różnice mogły być spore). 

 

Temat można zamknąć?

tak tylko 1 pytanie twoim/waszym zdaniem warto czy nie  ? 

Link to post
Share on other sites

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...